Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مصطفی ذوالفقار طلب مشاور دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی تاکید کرد:بعد از انقلاب دروس دینی تمام مذاهب با آزادی کامل تدریس می شود.

به گزارش ایرنا ذوالفقار طلب، روز جمعه طی سخنانی در نشست شنبه های انقلاب با موضوع «وحدت مذاهب اسلامی» که در محل دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در امور اهل سنت برگزار شد، افزود: انقلاب در بعد آموزش و پژوهش دستاوردهایی داشته و دارد مثلا تعدادی دانشگاه در مناطق قومی و مذهبی مانند آذربایجان غربی، کردستان، گلستان، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه و گلستان تاسیس کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: 2792 واحد دانشگاهی در سراسر کشور داریم که حدود 403 واحد آن به مناطق سنی نشین اختصاص دارد.
مشاور رئیس جمهور با بیان این که بعد از انقلاب به اهل سنت توجه ای بسیار شده است گفت: 152 نشریه و رسانه بنابر آمار وزارت ارشاد با مدیر مسئولی اهل سنت که شاید بعضی از آن ها آنچنان فعال نباشند اما 100 نفر از ناشران اهل سنت فعال هستند.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی توجه شایانی نسبت به ادبیات اقوام داشته است و توانسته است برای پاسخ به نیازهای فرهنگی و مدهبی اقوام و مذاهب رشته هایی در دانشگاه ها برای آنها ایجاد کند مانند رشته ادبیات کردی در استان کردستان.
دوالفقار طلب گفت: تدریس معلمان اهل سنت در مناطق شیعی نشین و معلمان شیعی در مناطق اهل سنت، بیانگر مودت و محبت و اعتماد بین پیروان دو مذهب تشیع و تسنن است.
وی ادامه داد: رشته فقه شافعی قبل از انقلاب فقط در دانشگاه تهران بود اما بعد از انقلاب اسلامی یک دانشگاه مجزا به نام مذاهب اسلامی در قم تشکیل شد.
مشاور رئیس جمهور بیان کرد: قبل از انقلاب تدریس دروس دینی و فرهنگی در مدارس برای اهل سنت ممنوع بود اما اکنون تمام مذاهب اسلامی آزاد هستند و دروس دینی آنها تدریس می شود.
این استاد دانشگاه گفت: در توصیه ای که رئیس جمهور در سال 95 ابلاغ کردند این امر بیان شده بود که باید در مناسبات دولتی حتما از شایستگان اهل سنت استفاده شود.
فراهنگ ** 1418

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي معارف تقريب مذاهب ذوالفقار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۶۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین معارفه سرپرست جدید امور بانوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت در محل سالن اجتماعات ریاست این دانشگاه برگزار و صغری باباپور به‌عنوان مسئول امور بانوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس معرفی شد.

حامد افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت در این نشست اظهار کرد: این دانشگاه به‌عنوان دانشگاهی سرآمد در سطح استان تهران است و از مسئول امور بانوان انتظار می‌رود، توسعه و نوآوری فرهنگی امور بانوان مبتنی بر پژوهش و فناوری و کارآفرینی در واحد دانشگاهی مربوطه، شبکه‌سازی در سطوح و حوزه‌های مختلف پژوهش‌های فرهنگی در درون واحد دانشگاهی، ایجاد بستر‌های مناسب برای انجام پژوهش‌های دینی مسئله‌محور و تحقق اهداف دانشگاه در حل مسئله حجاب و عفاف و استفاده از توان بانوان فعال واحد دانشگاهی برای رفع چالش‌های ملی را سرلوحه فعالیت خود قرار دهد.

در ادامه حکم سرپرستی امور بانوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت به باباپور اهدا شد.

در حکم افشاری خطاب به باباپور آمده است: امید است با اتکال به درگاه ذات اقدس احدیت تمامی توان و کوشش خود را مصروف حفظ مصالح کشور در توسعه دانشگاه کرده و با صداقت کاری، امانتداری و قانونمندی در انجام امور محوله موفق باشید.

به گزارش آنا، بانوان و دختران دانشجو برای اطلاع از برنامه‌های ویژه می‌توانند در گروه «بانوان نقش‌آفرین دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس» به سرپرستی دکتر باباپور به آدرس تلگرام https://t.me/banooqods/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس آذربایجان‌غربی آغاز می‌کنند
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است