Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه جمعه با حضور در نشست اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشکلات و چالشهای این دانشگاه را در حوزه های آموزشی، پژوهشی و درمانی بررسی کرد.

دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی پس از اظهارات اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی در مشهد، گفت: کسب رتبه برتر این دانشگاه علوم پزشکی در رتبه بندیهای بین المللی باعث مباهات و افتخار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین عملیاتی شدن 'طرح ارجاع پزشکی، الکترونیکی شدن خدمات سلامت و متناسب شدن درآمدها و هزینه ها' را از برنامه های در حال اجرای وزارت بهداشت اعلام و بیان کرد: نظام ارجاع پزشکی که مزایای بسیاری دارد باید ظرف چند سال آتی در تمام مناطق کشور راه اندازی شود و چه خوب است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اجرای این طرح پیشگام باشد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد می تواند با ظرفیتهای موجود قطب احیای طب ملی و سنتی در سطح کشور باشد و در این زمینه توجه به آموزه ها و سیره ائمه اطهار(ع) مورد تاکید است.
وی در ادامه گفت: طرح تحول نظام سلامت که پرداختی مردم را کاهش و دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی را افزایش داده ادامه خواهد داشت. تغییرات این طرح نیز در جهت مدیریت منابع و مصارف دنبال می شود اما اصل طرح ادامه می یابد.
دکتر هاشمی همچنین با گرامیداشت سالگرد میلاد حضرت ختمی مرتب محمد مصطف(ص) و هفته وحدت اظهار داشت: امانتداری و خلق نیکو دو ویژگی مهم پیامبر اسلام است که بیشتر از سایر صفات بدان اشاره شده و امید است گروههای پزشکی نیز در کنار دیگر شاغلان جامعه اخلاق حرفه ای را با الگو از ائمه معصوم(ع) بیش از پیش نهادینه کنند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که عصر جمعه وارد مشهد شده فردا سوم آذر ماه جاری چند طرح بهداشتی درمانی را در مشهد و تربت جام افتتاح می کند.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات رسانی به چهار میلیون و 900 هزار نفر از جمعیت شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی را بر عهده دارد. بقیه جمعیت این استان زیر پوشش خدمات دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی تربت حیدریه، گناباد، سبزوار، نیشابور و تربت جام هستند.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب پزشکی شرق کشور 960 نفر عضو هیات علمی در رتبه های استاد، دانشیار، استادیار و مربی و نیز افزون بر 20 هزار پرسنل بهداشتی و درمانی دارد. همچنین 9 هزار و 521 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در 153 رشته تحصیلی مقاطع کاردانی تا فوق تخصصی تحصیل می کنند. 31 درصد این جمعیت دانشجویی در مقاطع تحصیلات تکمیلی آموزش می بینند. دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دانشکده های پرستاری و مامایی، پزشکی، بهداشت، پیراپزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و طب سنتی تحصیل می کنند.
این دانشگاه دارای معاونتهای بهداشتی، درمانی، پژوهشی، غذا و دارو، آموزشی، فرهنگی و دانشجویی است. همچنین دانشگاه علوم پزشکی مشهد 15 شبکه بهداشت و درمان، هفت دانشکده، 46 مرکز تحقیقاتی و 23 بیمارستان را زیر پوشش دارد.
3027/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي وزير بهداشت دانشگاه علوم پزشكي مشهد ديدار اعضاي هيات علمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۷۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: براساس بسته‌های حمایتی ابلاغی وزارت بهداشت، خدمات مورد نیاز به بیماران هموفیلی با هدف کاهش هزینه‌های تشخیص و درمان در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز به عنوان تنها مرکز جامع هموفیلی دانشگاه ارایه می‌شود.
مهرداد شریفی افزود: ویزیت بیماران توسط پزشک فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، تهیه و توزیع فاکتور‌های انعقادی رایگان، تزریق فاکتور‌های نادر انعقادی و فرآورده‌های خونی، آموزش، مشاوره و مددکاری به بیماران مبتلا به هموفیلی ارائه می‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه بیشتر بیماران مبتلا به هموفیلی دارای پیشینه خانوادگی خونریزی هستند، ادامه داد: از مجموع بیماران شناسایی شده، حدود ۴۲۲ نفر به هموفیلی نوع A، بالغ بر ۵۵ نفر به هموفیلی نوع B و حدود ۴۴۱ نفر به سایر اختلالات انعقادی مبتلا هستند.
شریفی گفت: ۶۶۷ مرد و ۲۵۱ مورد زن مبتلا به هموفیلی تاکنون در شیراز و شهرستان‌های استان فارس شناسایی شده‌اند.
به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تغذیه سالم، ورزش منظم و مستمر، پرهیز از استرس و فشار‌های روانی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تا حد قابل توجهی می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های خاص پیشگیری کند.

دیگر خبرها

  • ۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است
  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان
  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • اجتماع دانشگاهیان علوم پزشکی شهرکرد در حمایت از پاسخ کوبنده سپاه علیه اسرائبل
  • اعضای کودک خردسال مشهدی جان ۵ نفر را نجات داد