Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دیدار تیم‌های ذوب آهن و پارس جنوبی‌جم در چارچوب هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال امروز «شنبه» و سایر مسابقات این هفته فردا «یکشنبه» برگزار می‌شود.

ذوب آهن- پارس جنوبی جم/ ورزشگاه فولاد شهر - شنبه - ساعت ۱۵:۱۵

تیم فوتبال ذوب آهن هفته دوازدهم در حالی که با یک گل از تیم تراکتورسازی پیش بود، اما در نهایت با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید نمازی بعد از این شکست از سوی هیئت مدیره ذوب آهن برکنار شد و علیرضا منصوریان هدایت سبزپوشان اصفهانی را برعهده گرفت. مسئولان ذوب آهن امیدوار هستند منصوریان بتواند تیمشان را از وضعیت بحرانی خارج کند و جایگاهشان در جدول رده بندی ارتقا دهد.

تیم پارس جنوبی جم با ۴ پیروزی، ۴ تساوی، ۴ باخت و با کسب ۱۶ امتیاز در جایگاه پنجم جدول قرار دارد. این تیم قصد دارد با پیروزی برابر ذوب آهن به روند رو به رشد خود ادامه دهد، اما کار سختی برابر حریف اصفهانی دارد. باید دید تیم ذوب آهن با تغییر و تحولات به وجود آمده در کادر فنی می‌تواند وضعیتش را در جدول رده بندی بهبود ببخشد یا نه.

پرسپولیس- تراکتورسازی / ورزشگاه آزادی - یکشنبه - ساعت ۱۵

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و تراکتورسازی روز یکشنبه در یک بازی حساس به مصاف یکدیگر می‌روند سرخپوشان پایتخت در بازی معوقه هفته نهم توانستند بازی باخته را با برد عوض کنند و با ۲۰ امتیاز در جایگاه چهارم جدول قرار بگیرند.

هر ۲ تیم فوتبال پرسپولیس و تراکتورسازی رقابت نفس گیری در صدر جدول دارند و باید دید کدام یک ۳ امتیاز حساس این بازی کسب می‌کند.

اگر شاگردان برانکو بتوانند ۳ امتیاز را بدست آورند، می‌توانند بالاتر از تراکتورسازی در جایگاه سوم قرار بگیرند.

پرسپولیسی‌ها در بازی با پیکان به علت مصدومیت چند بازیکن و در اختیار نداشتن بازیکنان ملی پوش با کمبود نفرات مواجه بودند، اما برانکو امیدوار است که ملی پوشان به بازی با تراکتورسازی برسند تا در چیدن نفرات با مشکل مواجه نشود.

بشار رسن در بازی دوستانه تیم ملی عراق برابر بولیوی دچار مصدومیت شد و باید دید این بازیکن به بازی با تراکتورسازی می‌رسد یا نه.

تیم تراکتورسازی در هفته دوازدهم برابر ذوب آهن توانست بازی باخته را با برد پرگل عوض کند و با ۲۲ امتیاز در جایگاه سوم قرار بگیرد.

تراکتورسازان قصد دارند با برتری برابر پرسپولیس به روند رو به رشد خود در لیگ برتر ادامه بدهند، اما کار سختی در ورزشگاه آزادی پیش رو دارند.

محمد تقوی هنوز حکم سرمربیگری اش صادر نشده است و اگر تیم تراکتورسازی بتواند برابر پرسپولیس پیروز شود در آن صورت شاید مسئولان تبریزی راضی شوند تا حکم قطعی سرمربیگری تقوی را صادر کنند.

آنتونی استوکس و هری اروین مهاجمان گلزن تراکتورسازی به علت تاخیر در بازگشت به تمرینات با جریمه مواجه شدند و شاید این تاخیر باعث شود که آن‌ها نتوانند به روند گلزنی خود ادامه بدهند.

پدیده-سایپا/ ورزشگاه امام رضا - یکشنبه ساعت ۱۵:۴۵

تیم فوتبال پدیده مشهد عملکرد درخشانی در لیگ برتر داشته است و با ۲۶ امتیاز در صدر جدول قرار دارد. این تیم مشهدی برای اینکه صدرنشینی خود را در جدول رده بندی تثبیت کند باید ۳ امتیاز این بازی را بدست آورد.

نارنجی پوشان سایپا در هفته دوازدهم با نتیجه ۳ بر صفر برابر تیم سپاهان شکست خوردند. آن‌ها قصد دارند با دست پر از مشهد برگردند تا شکست هفته قبل را جبران کنند، اما کار سختی برابر تیم پدیده دارند.

استقلال خوزستان- استقلال تهران/ ورزشگاه غدیر اهواز - یکشنبه - ساعت ۱۷:۳۵

آبی پوشان پایتخت در هفته سیزدهم به مصاف استقلال خوزستان تیم همنام خود می‌روند. شاگردان شفر در هفته دوازدهم به تساوی بدون گل برابر تیم ماشین سازی رضایت دادند و با ۱۵ امتیاز در جایگاه هشتم جدول قرار گرفتند.

آن‌ها قصد دارند برابر تیم همنام خوزستانی خود به برتری دست یابند تا جایگاهشان را در جدول رده بندی ارتقا بدهند، اما کار سختی در خوزستانی‌ها دارند.

تیم استقلال خوزستان در دربی جنوبی‌ها با نتیجه ۲ بریک برابر تیم نفت مسجد سلیمان شکست خورد. آبی پوشان اهوازی به علت پرداخت نکردن مطالبات مالی ساکونی بازیکن خارجی خود از سوی کمیته انضباطی فیفا با کسر ۶ امتیاز مواجه شدند و علاوه بر این از پنجره نقل و انتقالاتی هم محروم شدند.

آن‌ها با کسر ۶ امتیاز در قعر جدول قرار گرفتند و کار سختی برای بقا در لیگ برتر دارند. تقابل آبی پوشان پایتخت و اهوازی از جذابیت خاصی برخوردار است چرا که هر یک به ۳ امتیاز این بازی نیاز مبرم دارند و به طور حتم شاهد ارائه بازی هجومی در ورزشگاه غدیر اهواز خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: برگزاری کنسرت مهدی جهانی در روز بازی پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز فرار موقت فولادی‌ها از بحران با شکست شاگردان جلالی/ باخت خانگی جادوگر در بازی ۶ امتیازی زنوزی:نبود استوکس و اروین تاثیری در تراکتورسازی ندارد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۸۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس - سپاهان؛ آدرس دقیق انگیزه

آفتاب‌‌نیوز :

در دهه ۳۰ شمسی زمانی که باشگاه‌های فوتبال کم کم در شهر‌های بزرگ ایران پا می‌گرفتند، یک دو قطبی از تهران باعث ریشه گرفتن تیم‌هایی در شهر‌های دیگر هم شد. در آن سال‌ها باشگاه تاج تقابلی مثال زدنی با باشگاه شاهین داشت، بسان دو مکتب با دو روش مدیریتی که جوانه زدند و در سراسر ایران تکثیر شدند. در نیمه دوم دهه ۴۰ شمسی باشگاه شاهین منحل شد. در تهران پرسپولیس میراث شاهین را گرفت و با استفاده از بازیکنان و هوادارانش جانشین شاهین در فوتبال شد و در سایر شهر‌ها بزرگترین نام برای این مثال سپاهان بود؛ و کیست که نداند در دهه‌های بعدی، چه در سال‌هایی که فقط جام حذفی برگزار می‌شد و چه با پیدایش و تولد لیگ در ایران، همواره تقابل تیم بزرگ اصفهانی با دو تیم نامدار تهرانی به ال کلاسیکو فوتبال ایران مشهور شده است، همتراز با دربی پایتخت و یک بازی همیشه مهم.

دیدار پرسپولیس و سپاهان هیچ ربطی به جدول و شرایط دو تیم در لحظه ندارد. مهم نیست چه کسی روی نیمکت دو تیم باشد و کدام بازیکنان لباس دو تیم را به تن کنند، بازی در کدام شهر باشد و زیر عنوان کدام تورنمنت، این بازی گل سرسبد بازی‌ها در هر هفته و هر شرایطی است. اما این بار در آستانه دیداری هستیم که انگیزه در آن موج می‌زند. انگیزه برای هر دو تیم و سوای خواست هواداران میلیونی هر دو باشگاه که حاضرند هر فصل دست خالی بمانند، اما این یک مسابقه را ببرند! در بسیاری از مواقع تاریخی یکی از این دو تیم در شرایط حساسی بوده، اما کمتر سراغ داریم که هر دو تیم انگیزه یکسان برای پیروزی داشته باشند.

به جدول نگاه کنید؛ پرسپولیس با ۵۲ امتیاز تیم دوم و سپاهان با ۴۵ امتیاز تیم سوم است. دو تیمی که هر دو در دور رفت اسیر مشکلات و مصایب بسیاری شدند و بسیاری امتیازات را تا اینجای فصل از دست داده‌اند، اما ویژگی تیم‌های بزرگ همین است که در هر شرایطی بزرگ می‌مانند. انگیزه جدولی برای پرسپولیس این است که هر ۶ بازی باقیمانده را ببرد و مثل بهار سال قبل امیدوار به لغزش صدرنشین برای قهرمانی باشد. بلایی که فصل قبل بر سر سپاهان آمد، مقابل ملوان متوقف شد تا پرسپولیس قهرمان شود!

برای سپاهان هم بعد از شکست‌های متوالی حالا روزگار تفاوت دارد. مربی پرتغالی به دین اسلام گرویده و سپاهان در جام حذفی بعد از حذف استقلال و پرسپولیس به جمع هشت تیم برتر رسید. در لیگ هم در دو بازی متوالی آخر ذوب آهن را در دربی نصف جهان و ملوان را در انزلی برد تا با این شش امتیاز کورسوی امید برای قهرمانی را زنده نگه دارد. اما نتیجه دور رفت دیگر انگیزه دو تیم است. ۲۱ آبان در ورزشگاه نقش جهان سپاهان با گل رضا اسدی پرسپولیس را برد. تا قبل از آن بازی هر دو تیم ۱۹ امتیاز داشتند و در رتبه‌های دوم و سوم جدول بودند. بعد از آن پرسپولیس به رتبه چهارم سقوط کرد و در هفته بعدی سپاهان استقلال را هم در صدر جدول گرفت.

اما حالا در جدول دور برگشت پرسپولیس با ۲۲ امتیاز صدرنشین است و سپاهان با ۱۴ امتیاز در پله چهارم جدول نشسته، انگیزه قرمز‌ها برای حفظ موقعیت و انگیزه زرد‌ها برای بازپسگیری حیثیت از دست رفته است. امتیازاتی که به سادگی از چنگ تیم اصفهانی رفت. دیگر حرف زدن از مردان مشترک روی نیمکت و درون زمین دو تیم کار بیهوده‌ای است. رضا اسدی، رامین رضاییان، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو، پرسپولیسی‌های سابقی هستند که حالا پیراهن سپاهان را به تن دارند و در کنار استقلالی‌های سابق یعنی کاوه رضایی، میلاد زکی‌پور، امید نورافکن، محمد دانشگر و سیاوش یزدانی، انگیزه‌های بسیاری مقابل پرسپولیس دارند. به خصوص که مربی برزیلی پرسپولیس از آن‌ها به عنوان بازیکنان مورد علاقه خود و کاندیدای بازگشت به پرسپولیس نام برده است.

البته که هنوز مشخص نیست کدام این بازیکنان فرصت حضور در ترکیب اصلی تیم‌هایشان را دارند، اما در فهرست این فصل پرسپولیس هم مسعود ریگی، سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی فر، گئورگی گولسیانی، یاسین سلمانی و عیسی آل کثیر بازیکنانی هستند که پیراهن سپاهان را به تن داشته‌اند. این وسط آل کثیر که دور رفت بازیکن سپاهان بود، انگیزه‌های شخصی مضاعفی دارد.

دوئل دو مربی خارجی در فوتبال ایران از برزیل و پرتغال هم در نوع خود جذاب و دیدنی خواهد شد. اما هیچ کدام این دلایل بزرگتر از نام پرسپولیس و سپاهان نگیزه برای این جدال رودررو محسوب نمی‌شود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • شجاعی در برابر شهری که او را بزرگ کرد!
  • پرسپولیس - سپاهان؛ آدرس دقیق انگیزه
  • ال‌کلاسیکوی ایرانی در پایتخت / پذیرایی تراکتور از صدرنشین در جهنم سهند
  • الکلاسیکو فوتبال ایران در پایتخت / پذیرایی تراکتور از صدرنشین در جهنم سهند
  • هفته ۲۵ لیگ برتر فوتبال | نصف پرسپولیس مقابل سپاهان و استقلال بدون کاپیتان در تبریز
  • استقلال یک امتیاز بیشتر گرفته، اما یک پله سقوط کرد
  • اتلتیکو نبرد کسب سهمیه را از بیلبائو برد
  • پیروزی بزرگ تیم عزت‌اللهی برابر العین کرسپو
  • تساوی یوونتوس و میلان به ضرر بانوی پیر!
  • اونانا منچستریونایتد را از سهمیه اروپا دورتر کرد