Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - مدير جهاد کشاورزي شهرستان درميان گفت: کشت گياه منداب جايگزين مناسبي براي کودهاي شيميايي است و در توليد محصول سالم و افزايش عملکرد گياه نقش موثري دارد.

وحيد ضيائيان احمدي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: کشاورزان، منداب را با هدف تامين کود سبز و تغذيه اراضي کشاورزي در مزارع و باغات خود کشت کنند و حاصلخيزي خاک، جبران فقر خاک و نگهداري آب از جمله فوايد اين کشت در اراضي کشاورزي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: منداب در شهرستان درميان اواخر آبان و اوايل آذرماه کشت و فروردين ماه همزمان با تشکيل گل ها به عنوان کود سبز به زمين برگردانده مي شود.
مدير جهاد کشاورزي درميان گفت: گياهاني که در شرايط شور، بعد از کود سبز کاشت مي شوند رشد رويشي بيشتري دارند و همچنين از تحمل بيشتري نسبت به شوري برخوردارند.
وي افزود: در سال هاي اخير علاوه بر کاشت منداب در اراضي زراعي کشت آن در اراضي محصولات باغي نيز رايج شده که باعث حاصلخيزي خاک باغات پسته، زرشک و عناب مي شود.
ضيائيان احمدي اظهار داشت: ازت موجود در اين گياه در اصلاح و غني ‌سازي خاک و کاهش شوري زمين زراعي تاثير بسزايي دارد.
وي همچنين گفت: اگر آبياري سنگين زمستانه توام با سرماي زياد (يخ آب) باشد، جمعيت آفات و حشرات از جمله پسيل و انواع لاروهاي پروانه ها که به صورت حشرات بالغ زمستان گذراني مي کنند را کاهش دهد.
مدير جهاد کشاورزي درميان بيان کرد: يخ آب زمستانه و آبياري سنگين در مورد رفع مسموميت ها به خصوص شوري نيز کمک کننده است و باغدار بايد با استفاده از شيوه آبياري غرقابي در مواقعي که سرماي هوا به زير هفت درجه رسيده و يخبندان کامل باشد، اقدام به آبياري درختان کند که غرقاب کردن خاک منجر به يخ زدن سطح خاک و مانع تنفس کرم‌ها و آفات مي‌شود.
شهر اسديه مرکز شهرستان مرزي درميان در 105 کيلومتري شرق بيرجند قرار دارد.
7556*3028
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد

به گزارش خبرنگار مهر، میرمحمد غراوی عصر جمعه در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات برگزاری اولین جلسه کمیسیون تبصره یک ماده یک امور اراضی استان تهران که با حضور مدیران کل سازمان‌های؛ جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، حفاظت محیط زیست و امور اراضی استان تهران و سایر اعضا برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه ۴۵ پرونده مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار گرفت.

غراوی گفت: پرونده‌های بررسی شده مربوط به درخواست تغییر کاربری اراضی کشاورزی در ۱۶ شهرستان استان تهران بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران عنوان کرد: پس از بررسی و تبادل نظر در خصوص پرونده‌های مذکور که مربوط به حوزه اجرای زیرساخت‌های بخش کشاورزی و غیر کشاورزی بود، آرا مربوط به هر پرونده صادر شد.

بر اساس این گزارش، طبق تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در هر استان به عهده کمیسیونی مرکب از رؤسای سازمان جهاد کشاورزی، امور اراضی، مسکن و شهرسازی، حفاظت محیط زیست آن استان و یک نفر نماینده استانداری است که به ریاست سازمان جهاد کشاورزی آن استان تشکیل می‌شود.

کد خبر 6096028

دیگر خبرها

  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان
  • رفع تداخل ۹۰۰ پلاک از اراضی لرستان
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • ۴۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی نیشابور آزادسازی شد
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری