Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: کارخانه سیمان نکا بعد از بهره برداری‌های غیر مجاز از جنگل‌های هیرکانی این عرصه را به حال رها کرده است. مناطق تخریب شده منظره بسیار نامطلوبی را ایجاد کرده است. به گزارش بلاغ، علی‌محمد شاعری طی گفت‌وگویی در رابطه با تخریب جنگل‌های هیرکانی توسط کارخانه سیمان نکا اظهار کرد: این کارخانه چندین سال است که در این منطقه فعالیت می‌کند و متاسفانه در گذشته‌های دور بدون رعایت ملاحظات زیست محیطی و بدون توجه به ظرفیت بازسازی منابع طبیعی از جنگل‌های هیرکانی در اطراف کارخانه بهره برداری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فعالیت غیر قانونی کارخانه سیمان نکا در بهره برداری از منابع طبیعی اظهار کرد: این کارخانه بعد از بهره برداری‌های غیرمجاز از جنگل‌های هیرکانی این عرصه را به حال رها کرده است. مناطق تخریب شده منظره بسیار نامطلوبی را ایجاد کرده است ضمن اینکه موجب آلودگی‌های آب و هوا و خاک در این منطقه شده است.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاوزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید خود از این منطقه ادامه داد: بنده هنگام بازدید به مدیر عامل کارخانه سیمان نکا در خصوص عدم توجه به ظرفیت بازسازی منابع طبیعی تذکرهای لازم را دادم و آنها قول دادن با همکاری و مساعدت مشکلات به وجود آمده را کمتر و بهبود ببخشند.

وی گفت: روند تخریب جنگل‌ها تغیر محسوس نداشته است. اما راهکار‌های لازم را به مدیر عامل و مسئولین کارخانه ارائه کردم، آنها نیز به ما قول داده‌اند در شرایط فعلی به گونه‌ای از این عرصه ها بهره‌برداری کنند حداقل تخریب را در عرصه های جنگلی شاهد باشیم.

انتهای پیام /

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۸۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان با اعلام این مطلب گفت: در عملیات مبارزه از محلول بیولوژیک BT استفاده می‌شود و این طرح بر اساس شرایط اقلیمی تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد.
وی افزود: در ۸۵ هکتار از جنگل‌های این شهرستان با آفت جوانه خوار بلوط و در ۱۱۵ هکتار دیگر با حذف سر شاخه‌های آلوده به کلنی لورانتوس (دموکه) مبارزه خواهد شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان هدف از اجرای این طرح را محلول پاشی بر روی سطح تاج پوشش درختان دانست و افزود: این درختان در معرض آسیب و تغذیه پروانه جوانه خوار قرار داشتند.
از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان مریوان هم ۹۷ هزار هکتار آن جنگل و ۹۶ هزار هکتار دیگر را مرتع تشکیل می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست
  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • نگرانی اهالی گالیکش از آلودگی طبیعت کوه نیلکوه به لطف کارخانه سیمان
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند