Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- گستاخی علیه سایر ملت‌ها بویژه ملل استقلال طلب و استکبارستیز همچون مردم ایران اسلامی،تکبر در قبال ملت خود، تحقیر سایر ملت‌ها، گفتار و رفتار نژادپرستانه و خودبزرگ‌بینی از خصایص حاکمان و سیاستمداران رژیم جهانخوار آمریکاست.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان،دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که در محافل سیاسی و رسانه ای دنیا، به بی‌نزاکتی و بی‌مبالاتی مشهور است، اخیرا مجددا به ملت ایران توهین کرده و صفت برازنده خود و دولتش را به مردم ایران نسبت داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محوطه کاخ سفید ضمن حمایت از حکام سعودی به عنوان قاتلان یک روزنامه نگار منتقد، با نهایت بی‌شرمی ملت ایران را تروریست خطاب کرد!

این گستاخی و اظهارنظر هتاکانه ترامپ حتی در داخل آمریکا نیز با انتقاد بسیاری از هم‌حزبی‌ها و همقطارانش نظیر سناتور جمهوریخواه «باب کورکر» همراه شد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به گستاخی ترامپ علیه مردم ایران در صفحه شخصی‌اش نوشت:  آقای ترامپ! یک ملت همان مردم آن هستند. نامیدن مکرر ایران به عنوان "ملت تروریست" افشاگر خصومت با تمامی مردم است و دلیل واقعی هدف گرفتن این مردم توسط تحریم های غیرقانونی شما را برملا می‌کند. ولی رویای تندروهای آمریکایی برای "نابودکردن ملت ایران" هیچگاه تعبیر نخواهد شد.

تروریست خطاب کردن مردم ایران توسط ترامپ
دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا به مانند اکثر سیاستمداران آمریکایی، بنای خود را به هتاکی علیه مردم ایران گذاشته است. این فرد دیوانه نما روز جمعه ۱۳ اکتبر ۲۰۱۷ (۲۱ مهر ۹۶)، پیش از آغاز سخنرانی‌اش در خصوص برجام، در جمع عده‌ای از سیاستمداران محافظه‌کار آمریکایی، وعده یک نطق طوفانی علیه ایران را داد و با وقاحت تمام، ملت ایران را «تروریست» خطاب کرد. او همچنین در همان سخنرانی از لفظ «شیطان» نیز در مورد ایرانی‌ها استفاده کرد.

در جریان اغتشاشات دی ماه ۹۶ نیز، ترامپ که برای تعطیلات ژانویه به فلوریدا رفته بود، برای تحریک معدود آشوب طلبان اجیر شده در ایران، توئیت‌هایی متوالی را منتشر می‌کرد. وی در یکی از این توئیت‌ها، در اشاره‌ای گستاخانه، مردم ایران را «گرسنه» خطاب کرد.

سخنان سخیف سناتور آمریکایی علیه مردم ایران
اما درشت‌گویی مقامات آمریکایی علیه ملت ایران، تنها اختصاص به رئیس جمهور سبک مغزشان ندارد. «لیندسی گراهام» عضو ارشد سنای آمریکا که از ایران‌ستیزترین سیاستمداران آمریکایی محسوب می‌شود، در اواخر مهرماه سال جاری در برنامه صبحگاهی شبکه فاکس نیوز آمریکا، در سخنانی سخیف، نسبت به مردم ایران، هتاکی و درشت‌گویی کرد.

این سناتور اهل کارولینای جنوبی، در واکنش به اقدام «الیزابت وارن»، سناتور دموکرات که برای اثبات آمریکایی بودنش آزمایش دی‌ان‌ای داده بود، به مجری شبکه فاکس نیوز با حالتی تمسخرآمیز گفت: اگر او هم آزمایش دی‌ان‌ای بدهد، ممکن است مشخص شود که ایرانی است و این وحشتناک خواهد بود!

گراهام پیش‌تر نیز سخنان سخیف و تهدیدآمیزی را علیه مردم ایران مطرح کرده بود. او که عضو کمیته نیرو‌های مسلح سنای آمریکا و از مشوقان کاخ سفید برای تجاوز نظامی به ایران محسوب می‌شود، ژوئن ۲۰۱۷ (خرداد ۹۶) طی جلسه‌ای در سنای آمریکا، گستاخانه گفت که «ایران، شیطان و تهدید جهانی است».

نکته قابل تامل آنکه، گراهام در همان جلسه ژوئن ۲۰۱۷ (خرداد ۹۶) سنای آمریکا از حامیان تصویب قرارداد فروش ۵۰۰ میلیون دلار «بمب‌های هدایت‌شونده» به عربستان سعودی جهت استفاده علیه مردم یمن بود.

این سناتور جنگ طلب، همچنین در اوایل سال جاری، در اظهاراتی تروریست پرورانه، خواهان ترور بشار اسد رئیس‌جمهور قانونی کشور سوریه شده بود.

اما لیندسی گراهام نیز نخستین سیاستمدار آمریکایی نیست که سخنانی سخیف علیه مردم ایران به زبان جاری می‌کند. پیش از او نیز مقامات و مسئولان آمریکایی اعم از اهالی کاخ سفید و سنای آمریکا، نسبت به مردم ایران هتاکی کرده بودند.

سخنان تهدیدآمیز «جرج بوش پسر» و «باراک اوباما» علیه ایران
۲۹ ژانویه ۲۰۰۲ برابر با نهم بهمن ۱۳۸۰ بود که جرج بوش پسر، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی سالیانه خود در کنگره آمریکا، ایران را محور شرارت خواند.

باراک اوباما رئیس جمهور بعد از بوش پسر نیز، دائما مبادرت به تهدید مردم ایران می‌کرد؛ اصطلاح او در این زمینه «همه گزینه‌ها روی میز است» بود.

توهین وقیحانه «وندی شرمن»
«وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا در دولت اوباما نیز سابقه توهین به مردم ایران را دارد. اکتبر ۲۰۱۳ (مهر ۹۲) در شرایطی که مذاکرات مقدماتی میان ایران و ۱+۵ برای حرکت در مسیر انعقاد برجام در جریان بود، «وندی شرمن» از مذاکره‌کنندگان آمریکایی، طی سخنانی موهن در کمیته سیاست خارجی سنای آمریکا، گفت که «فریب و نیرنگ قسمتی از DNA ایرانیان است».

موارد مطرح شده در بالا تنها گوشه‌ای از هتاکی‌های مقامات آمریکایی است؛ به طور کلی، گستاخی علیه سایر ملت‌ها بویژه ملل استقلال طلب و استکبارستیز همچون مردم ایران اسلامی،تکبر در قبال ملت خود، تحقیر سایر ملت‌ها، گفتار و رفتار نژادپرستانه و خودبزرگ‌بینی از خصایص حاکمان و سیاستمداران رژیم جهانخوار آمریکاست.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گستاخی آمریکا کاخ سفید ملت ایران شرمن گراهام اوباما ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۸۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید ایران علیه آمریکا

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص اعمال تحریم علیه برخی اشخاص و نهادهای آمریکایی دخیل در اقدامات تروریستی و نقض فاحش حقوق بشر از طریق حمایت از اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها به ویژه مردم نوار غزه بیانیه‌ای را صادر کرد .‌

به گزارش ایسنا ، در متن این بیانیه آمده است :« وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه»، به ویژه به استناد مواد ۴ و ۵ قانون فوق الذکر، اشخاص و نهادهای آمریکایی زیر را به دلیل حمایت و تامین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسیم و نقض فاحش حقوق بشری در جنگ علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه، تحت تحریم قرار می دهد:

اشخاص حقوقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می گیرند:

۱. شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین (The Lockheed Martin Corporation) به دلیل تهیه و تامین تجهیزات نظامی برای رژیم اسرائیل در طول جنگ غزه؛

۲. شرکت جنرال داینامیک (General Dynamics Corporation) به دلیل تهیه گلوله های ۱۵۵ میلی متری برای رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه؛

۳. شرکت اسکایدیو (Skydio) به دلیل ارسال پهپاد به رژیم اسرائیل در جنگ غزه؛

۴. شرکت شورون (Chevron Corporation) به دلیل همکاری با اسرائیل در استخراج چاه های گاز واقع در شرق مدیترانه و بهره برداری رژیم اسرائیل از منابع مالی حاصل از آن در حمله به غزه؛

۵. شرکت اطلاعاتی خارون (Kharon Company) به دلیل نقش آن در تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه حماس، کوشش جهت قطع دسترسی حماس و جهاد اسلامی به شبکه انتقال ارز کریپتو به بهانه پولشویی؛

اشخاص حقیقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار  غزه تحت تحریم قرار می گیرند:

۱. جیسون گرینبلات (Jason Greenblatt): مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حمایت از نابودی حماس و اولویت دادن حذف این گروه به هر گونه اقدام اصلاحی در فلسطین؛

۲. مایکل روبین (Michael Rubin): از اندیشکده امریکن اینترپرایز به دلیل حمایت از تداوم حمله به حماس تا نابودی کامل این گروه و حذف آن در نوار غزه؛

۳. جیسون برادسکی :(Jason Brodsky) مدیر اجرایی گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای به دلیل طرح ایده‌های ضد فلسطینی و انتشار گزارش غیر واقعی در مورد جمهوری اسلامی ایران در عملیات طوفان الاقصی؛

۴. کلیفورد می (Clifford D. May): رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۵. ژنرال برایان فنتون (Bryan P. Fenton): فرمانده نیروهای عملیات ویژه ارتش آمریکا به دلیل کمک اطلاعاتی و امنیتی به رژیم صهیونیستی اسراییل؛

۶. براد کوپر(Brad Cooper) : فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۷. گرگ هایز (Gregory J. Hayes) :مدیرعامل شرکت تسلیحاتی RTX به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در حوزه حقوق بشر و نیز در مبارزه با تروریسم و تامین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا ، تحریم های یادشده را علیه اشخاص و نهادهای فوق اعمال می نماید.

کلیه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای این تحریم ها معمول خواهند داشت.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • واکنش کنعانی به زدن برچسب «یهودستیزی» به دانشجویان معترض آمریکایی
  • تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو
  • الحوثی: خیزش دانشجویان در آمریکا مقامات این کشور را رسوا کرد
  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا