Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر نبی‌پور رئیس هیات مدیره مرغ تخم‌گذار استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در واکنش به واردات 2هزار تن تخم مرغ از ترکیه به منظور تنظیم بازار و کاهش قیمت‌ها اظهار کرد: ما به هیچ عنوان نیازی به واردات تخم مرغ نداریم. اگر قیمت تخم مرغ کمی افزایش یافته به دلیل افزایش قیمت تمام شده و حمل و نقل و مواد اولیه بسته بندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: واردات تخم مرغ از بین بردن بیت المال است. ارز 4200 تومانی را به مرغداران و تشکل‌ها بدهند با همان قیمتی که تخم مرغ را دولتی‌ها وارد می‌کنند به پشتیبانی می‌فروشیم. با دلار 4200 تومانی تخم مرغ 4 هزار تومان هم تمام نمی‌شود اما دلار 13 هزار تومان است و قیمت تخم مرغ وارداتی بیش از 19 هزار تومان تمام می‌شود و دولت مابقی پول را سوبسیت می‌دهد.

رئیس هیات مدیره مرغ تخم‌گذار استان تهران با اشاره به این نکته که دولت با دادن سوبسیت به واردات تخم مرغ بر سر مرغ‌داران می‌زند، تصریح کرد: ما در ماه 5 میلیون تن تخم مرغ تولید می‌کنیم. رئیس جمهور در جلسه‌ای گفته نباید قیمت محصولات بیشتر از 9 درصد افزایش داشته باشد در حالی که نهاده‌های ذرت و سویا ظرف 2 سال گذشته 80 درصد افزایش یافته، مکمل‌ها 20 درصد و شانه و کارتن 15 درصد افزایش قیمت داشته است.

نبی پور تصریح کرد: می‌خواهند 2هزار تن واردات از ترکیه داشته باشند سوبسیت آن را به تشکل‌ها بدهند با هر قیمت که بخواهند تخم مرغ داخلی را وارد بازار می‌کنیم.

وی گفت: سال گذشته هم تخم مرغ پس خورده عراق و افغانستان به خاطر فاسد بودن معدوم شد اما برای مسئولان عبرت نشده است. اقتصاد بازاری و چرتکه‌ای در آخر به همین روز می‌افتد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان تهران ترکیه واردات تولید داخلی گفتگو با ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۸۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات چایکاران تا فردا ۱۳ اردیبهشت تسویه می‌شود

صادق حسنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از آغاز برداشت برگ سبز چای خبر داد و گفت: هم اکنون  تعدادی از کارخانجات مشغول خرید برگ سبز چای هستند و بتدریج تعداد کارخانجات افزایش می‌یابد.

او از پرداخت ۹۹ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: طبق وعده‌های قبلی تا فردا ۱۳ اردیبهشت مابقی مطالبات چایکاران به حسابشان واریز می‌شود.

حسنی ادامه داد: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان تولید چای خشک به ۳۰ هزارتن برسد، حال باید منتظرماند و دید که شرایط جوی به کدام سمت و سو می‌رود.

مدیراجرایی سندیکای چای حداکثر مصرف سالانه چای را ۷۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش واردات قهوه، مصرف سالانه چای کشور کاهش یافته است.

او درباره آخرین وضعیت واردات قهوه گفت: بنابر آمار گمرک در ۱۲ ماهه سال گذشته ۵۲ هزارتن قهوه وارد شد که نسبت به ۳۵ هزارتن سال ۱۴۰۱ رقمی بالغ بر ۱۷ هزارتن واردات افزایش یافته است.

حسنی با بیان اینکه تاکنون قیمت چای تغییری نداشته است، گفت: در حال حاضر نوسانات بازار چای مربوط به بسته بندی و فروش است و هنوز در خصوص قیمت چای در سال جدید به نظر قطعی نرسیده ایم و موضوع در حال کارشناسی است و به رغم آنکه چای مشمول قیمت گذاری دولتی نیست، اما به سبب رشد ۳۵ درصدی بهای برگ سبز چای پیش بینی می‌شود که افزایش قیمت از ۴۰ درصد تجاوز نکند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • «خوراکی‌ها»؛ عامل اصلی تورم فقرا در فروردین ۱۴۰۳
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • مطالبات چایکاران تا فردا ۱۳ اردیبهشت تسویه می‌شود
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد