Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@23:08:58 GMT

درخواست مردم الرقه برای ورود ارتش سوریه

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۴۹۱۵۲

درخواست مردم الرقه برای ورود ارتش سوریه

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، منابع محلی در ریف جنوب شرقی دیرالزور اعلام کردند جنگنده‌های ائتلاف بین‌‌المللی تحت رهبری آمریکا حملاتی شدید به روستای «الشعفه» صورت دادند که در پی آن، 11 غیرنظامی کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند و خساراتی به ساختمان‌های مسکونی وارد شد.

این منابع تصریح کردند که سه زن و پنج کودک در میان قربانیان این بمباران آمریکایی به چشم می‌خورد و احتمال افزایش آمار کشته شده‌ها به دلیل تداوم حملات جنگنده‌ها و وجود دشواری‌ها در عملیات خارج کردن اجساد از زیر آوارها، وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستای الشعفه در ریف جنوب شرقی دیرالزور یکی از آخرین پایگاه‌های گروه تروریستی داعش است.

پیشتر دمشق، ائتلاف آمریکایی را که از شورشیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» در نبرد با داعش در شرق فرات پشتیبانی هوایی می‌کند، به استفاده از بمب‌های حاوی فسفر سفید و بمب‌های خوشه‌ای در جریان حملاتش در ریف جنوب شرقی دیرالزور و حتی مرزهای مشترک سوریه و عراق، متهم رده است.آمار قربانیان بمباران‌های ائتلاف آمریکا در این منطقه، صدها نفر اعلام شده است.

در تحولی دیگر، شماری از اهالی شهر الرقه در شمال سوریه، که تحت اشغال «نیروهای دموکراتیک سوریه»( قسد) قرار دارد، با برگزاری تظاهراتی خروج این شبه‌نظامیان از این شهر را خواستار شدند.

پایگاه خبری «الوطن آن‌لاین» گزارش داد که تظاهرات کنندگان در شهر الرقه ضمن درخواست برای خروج نیروهای آمریکایی و کُردی از این شهر، خواستار ورود ارتش سوریه به الرقه شدند.

طرف‌های عشایری که با «حزب اتحاد دموکراتیک» در رابطه بودند، از چند روز پیش به شبه‌نظامیان قسد پیشنهاد داده‌اند که به منظور جلوگیری از حملات احتمالی ارتش ترکیه، مواضع‌شان در مرزهای سوریه و ترکیه را به ارتش سوریه واگذار کنند.
این نخستین بار نیست که اهالی الرقه تظاهراتی اعتراضی علیه نیروهای آمریکایی و شورشیان مورد حمایت ائتلاف برگزار می‌کنند.

طبق گزارش رسانه‌های سوریه، مشارکت‌کنندگان در تظاهرات الرقه «حضور غیرقانونی آمریکا در اراضی سوریه را محکوم کردند، و خروج فوری نیروهای اشغالگر آمریکایی از شهر الرقه و تمامی مناطق سوریه را خواستار شدند».کُردهای سوریه کنترل منطقه‌ای واقع در شرق رود فرات را در دست دارند و سیطره‌شان را پس از سرکوب داعش در بیشتر پایگاه‌هایش در الرقه، گسترش داده‌اند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا

شبکه آمریکایی با انتشار گزارشی ۲ ادعای پنتاگون در مورد حمله انتحاری داعش در خارج از فرودگاه کابل در جریان خروج نیروهای این کشور از افغانستان در اوت ۲۰۲۱ را رد و حقایق جدیدی را در این رابطه مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، رسانه نزدیک به دموکرات‌ها با استناد به شواهد ویدئویی جدید گزارش کرده «شمار زیادی از افراد در فرودگاه کابل نه بر اثر حمله انتحاری که در نتیجه تیراندازی سربازان آمریکایی جان باخته‌اند».

طبق ویدئوی ضبط شده، تعداد تیراندازی‌های صورت گرفته از جانب سربازان آمریکایی بیشتر از آن چیزی بوده که پنتاگون اعتراف کرده است.

ده‌ها نیروی نظامی آمریکا که در صحنه حضور داشته‌اند، تیراندازی در آن موقعیت را بسیار گسترده خوانده و گفته‌اند تیراندازی از سوی یک یا ۲ نفر انجام نگرفت بلکه تعداد زیادی از سربازان شروع به شلیک کردند.

در این حادثه که ۱۳ سرباز ارتش آمریکا و حدود ۱۷۰ افغان که به شدت به دنبال کمک برای فرار از تسلط طالبان بر کابل بودند، کشته شدند.

به مدت ۲ سال، پنتاگون اصرار داشت که تلفات، ناشی از یک انفجار بوده و نیروهایی که گزارش داده‌اند زیر آتش قرار گرفته‌اندT تحت تاثیر هرج‌ومرج پس از حادثه و اثرات ضربه‌های ناشی از انفجار بوده‌اند اما ده‌ها پرسنل ارتش آمریکا که در صحنه حضور داشتند تیراندازی را به تفصیل برای سی‌ان‌ان شرح داده‌اند.

یکی از این سربازان به سی‌ان‌ان گفت اولین انفجار بزرگ را از جایی که تفنگداران دریایی آمریکا ایستاده بودند، شنیده است و «نزدیک محل انفجار، یک یا ۲ نفره نبود و حجم وسیعی از تیراندازی بود».

یک پزشک افغان گفت که شخصاً گلوله را از تن مجروحان خارج کرده و با کارکنان بیمارستانش ده‌ها افغان را که بر اثر جراحات گلوله جان باختند، شمارش کرده است.

آثار تیراندازی در فرودگاه کابل

در مجموع، شواهد جدید اعتبار ۲ تحقیق نظامی ایالات متحده را به چالش می کشد و سؤالات جدی را برای پنتاگون ایجاد می کند، زیرا همچنان شواهد فزاینده‌ای را مبنی بر کشته شدن غیرنظامیان به ضرب گلوله رد می‌کند.

پنتاگون اصرار دارد که همه کشته‌ها و جراحات ناشی از انفجار بمب بوده اگرچه اذعان کرده است که تیراندازی از سوی نیروهای آمریکایی و بریتانیایی صورت گرفته است، اما می‌گوید که این تیراندازی محدود به سه انفجار بوده که تقریباً همزمان بوده است - یکی از ۲۵ تا ۳۰ تیر اخطار سربازان بریتانیایی و ۲ تیراندازی از سوی نیروهای آمریکایی با هدف مقابله با مظنونان، که به کسی برخورد نکرد!

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • طوفان‌الاقصی| نشست کابینه جنگ برای حمله به رفح
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • انفجار خودرو بمبگذاری شده در الرقه سوریه
  • انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه