Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@12:44:52 GMT

کشت زعفران در البرز رو به گسترش است

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۴۹۲۰۵

کشت زعفران در البرز رو به گسترش است

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نظرآباد گفت: 42 هکتار از اراضی استان البرز به کشت زعفران اختصاص دارد که 30 هکتار آن در شهرستان نظرآباد است.

به گزارش ایسنا، ایرج الماسی در رابطه با کشت محصول زعفران در شهرستان نظرآباد گفت: در سال جاری 42 هکتار از اراضی استان زیر کشت زعفران رفت که بیش از 30 هکتار آن یعنی بیش از 70 درصد سطح زیرکشت و تولید زعفران استان البرز به شهرستان نظر آباد اختصاص داشته است و امیدواریم در سال‌های آتی سطح زیر کشت این محصول به بیش از دو برابر افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به بحران آب موجود در کشور، تولید زعفران به دلیل نیاز آبی پایین مورد توجه قرار گرفته است.

الماسی ادامه داد:  با عنایت به اینکه این محصول با یک بار کشت تا هفت سال قابلیت برداشت را دارد هم از لحاظ هزینه‌های کاشت و داشت و هم به لحاظ قیمت محصول تولید شده و سودآوری بالا، یکی از محصولاتی است که در آینده نزدیک  می‌تواند سطح بیشتری را به خود اختصاص دهد.

الماسی تصریح کرد: خواص دارویی و خاصیت انبارداری و قیمت بالا، از جمله شاخصه‌هایی است که استقبال کشاورزان منطقه را به سمت کشت این گیاه افزایش داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظر آباد بیان کرد: عطر و بوی زعفران نظر آباد از ویژگی‌های خاص این منطقه است و آزمایشات  و تست‌های انجام شده توسط سازمان استاندارد گویای کیفیت بالای زعفران تولید شده در شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1397 مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نظر آباد از محل اعتبارات توسعه روستایی (صندوق کارا )بیش از 300 میلیون تومان به متقاضیان برای افزایش سطح زیر کشت زعفران تسهیلات بانکی پرداخت کرده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زعفران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۹۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد

 مجتبی خاشی مدیر جهاد کشاورزی خاش، گفت: در راستای تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری به اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته و در سال گذشته چهار هکتار باغ جدید گل محمدی احداث و  سطح زیر کشت گل محمدی شهرستان به ۱۱ هکتار افزایش یافت.

مجتبی خاشی افزود: پیش بینی شده امسال ۱۱ تن گل محمدی از سطح باغات شهرستان خاش برداشت شود.

وی تصریح کرد گل محمدی پس از فرآوری در منطقه به صورت گلاب و گل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • بازدید وزیر نیرو از پروژه‌های برقی البرز + تصا‌ویر
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرستان خلیل آباد
  • پایان گرده افشانی ۶۲۸ هکتار نخلستان در لامرد
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • شورا‌های استان البرز به گسترش تعاونی‌ها کمک می‌کنند
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت