Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-03-28@08:40:53 GMT

در حال رفع موانع هستیم

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۴۹۲۶۸

در حال رفع موانع هستیم

معاون استراتژی و بازاریابی سایپا سیتروئن با تاکید بر اینکه تمام تلاش خود را برای پاسخ‌گویی به تعهدات خود انجام می دهیم، گفت: زمان تحویل خودروها را بعد از تمهیدات لازم جهت شروع تحویل‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

 

به دنبال عدم اجرای تعهدات شرکت سایپا سیتروئن در تحویل خودروهای سیتروئن C3 در موعد مقرر (شهریور ۹۷) برخی  خواستار پیگیری دلایل تاخیر از مسئولان این شرکت خودروسازی شدند که در ادامه پاسخ معاون استراتژی و بازاریابی فروش سایپا سیتروئن آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حسین مومنی در مورد زمان تحویل خودروهای سیتروئن C3  و دلایل تاخیر در تحویل این خودروها، گفت: با توجه به مشکلاتی که در ماه‌های قبل در مورد تخصیص ارز و ترخیص قطعات  و شرایط بین‌المللی اتفاق افتاد شرکت نتوانست به تعهدات خود در قبال مشتریان در موعد مقرر یعنی شهریور ماه ۹۷ عمل کند.

 

 معاون استراتژی و بازاریابی فروش سایپا سیتروئن با بیان اینکه شرکت تمام تلاش خود را برای پاسخگویی به تعهدات خود در قبال مشتریان انجام می‌دهد، افزود: سایپا سیتروئن ۲ هزار تعهد در خصوص تحویل خودروهای سیتروئن C3 دارد و اگر چه  مشکلاتی در خصوص تامین برخی قطعات وجود دارد اما امید داریم بتوانیم موانع را رفع و تعهدات خود را هر چه سریعتر عملی نماییم.

 

مومنی افزود: به محض آماده شدن کلیه تمهیدات لازم جهت شروع تحویل رسمی خودروهای سیتروئن C3، اطلاع رسانی رسمی از سوی شرکت سایپا سیتروئن صورت خواهد پذیرفت.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب‌ترین خودروهای تاریخ AMG، از میتسوبیشی گالانت تا A کلاس دو موتوره (+عکس)

امروزه AMG به ساخت خودروهای پرفورمنس بالای مرسدس می‌پردازد و بازوی موتوراسپرت این شرکت هم محسوب می‌شود. بااین‌حال، تا سال ۱۹۹۹ که مرسدس ۵۱ درصد از سهام AMG را خرید، این یک شرکت مستقل بود که بیشتر روی تیونینگ خودروهای مرسدس کار می‌کرد.

به گزارش پدال، AMG که توسط مهندسان سابق مرسدس در سال ۱۹۶۷ تأسیس شد، کار خود را در مقیاس کوچکی آغاز کرد و در کمتر از نیم قرن به یک افسانه تبدیل شد. درحالی‌که اکثر خودروهایی که نشان AMG دارند محصولاتی نمادین هستند، این شرکت در کارنامهٔ خود مدل‌های عجیبی هم دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

مرسدس بنز ۳۰۰ SEL 6.8 AMG

در سال ۱۹۷۱ نام AMG در آلمان به گوش افراد بسیار کمی خورده بود اما کارکنان این شرکت کوچک قصد داشتند با تیونینگ مرسدس بنز و شرکت در مسابقه این شرایط را تغییر دهند. این پروژه بر اساس غیراسپرت‌ترین مرسدس تاریخ یعنی سدان لوکس ۳۰۰ SEL 6.3 شکل گرفت.

تیم AMG کار خود را با خرید یک نمونهٔ اوراقی از این خودرو با قیمت ارزان آغاز کردند. آن‌ها بدنه را تعمیر، وزن را تا حد امکان کم و سیستم تعلیق را اصلاح کردند. علاوه بر این، پیشرانهٔ استاندارد ۶.۳ لیتری با ۲۴۷ اسب بخار قدرت هم به یک نیروگاه ۶.۸ لیتری با ۴۲۲ اسب بخار قدرت تبدیل شد.

این خودرو که Red Pig یا خوک قرمز نام گرفت، در مسابقهٔ استقامتی ۲۴ اسپا ۱۹۷۱ شرکت کرد. درحالی‌که ابتدا همه ورود چنین خودرویی به مسابقهٔ را یک شوخی می‌دانستند، خوک قرمز نه‌تنها مسابقه را به پایان رساند بلکه در کلاس خود اول و در کل دوم شد. این سدان عجیب درنهایت نابود شد اما مرسدس در سال ۲۰۰۶ یک کپی دقیق از آن ساخت.

میتسوبیشی گالانت AMG

هرچند AMG در طول تاریخ خود بیشتر روی مدل‌های مرسدس کار می‌کرد اما در نیمهٔ دوم دههٔ ۸۰ مردان افلترباخ با میتسوبیشی همکاری کردند و دو مدل تولیدی عجیب را با برند AMG ساختند. خودروی اول دبونایر V3000 رویال نام داشت که در سال ۱۹۸۶ عرضه شد اما فقط ارتقاءهای جزئی را تجربه کرده و به نشان‌های AMG مجهز شد

دومین میتسوبیشی AMG اما که سه سال بعد معرفی شد، تحت یک ارتقاء کامل قرار گرفت. گالانت AMG که فقط با رنگ‌های خاکستری تیره یا مشکی تولید می‌شد، از سپرهای بزرگ‌تر، اسپویلر عقب، رینگ‌های ۱۵ اینچی اختصاصی و کابین تمام چرمی با صندلی‌های اسپرت بهره می‌برد.

زیر کاپوت هرچند خبری از موتور V8 حجیم نبود اما پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر میتسوبیشی ارتقاءهای زیادی را تجربه کرد و قدرت آن از ۹۰ به ۱۷۰ اسب بخار افزایش یافت.

مرسدس بنز MB 100 D AMG

آخرین خودرویی که می‌توان با نشان AMG تصور کرد یک ون است اما این خودرو واقعی است و تنها در دو دستگاه ساخته شد. این ماشین درواقع ون تجاری تولید انبوه MB 100 D بود که با موتور دیزلی در اسپانیا مونتاژ می‌شد و دو دستگاه آن از مقر AMG در افلترباخ سر درآورد.

نسخهٔ AMG این ون از سپرهای جدید، طرح دورنگ بدنه، کابین کاملاً اصلاح‌شده و تیونینگ‌های فنی بهره می‌برد. دو نمونهٔ MB 100 D AMG پیشرانه‌های متفاوتی داشتند. یکی از این ون‌ها به پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر OM616 مجهز شد درحالی‌که در سینهٔ دیگری موتور ۲.۹ لیتری پنج سیلندر OM602 قرار گرفت.

هردو موتور توسط مهندسان AMG با تعویض برخی قطعات و تجهیز به توربوشارژر، ارتقاء پیدا کردند و قدرت آن‌ها به ترتیب به ۹۷ و ۱۲۵ اسب بخار افزایش یافت. در طول دههٔ ۹۰ یکی از این ون‌های عجیب AMG به‌عنوان ون رسمی تیم مسابقه‌ای DTM مرسدس مورداستفاده قرار می‌گرفت.

مرسدس بنز A38 AMG

نسل اول مرسدس بنز A کلاس عملکرد ناامیدکننده‌ای داشت و در آزمایش گوزن یک مجلهٔ سوئدی واژگون شد. این اتفاق لطمهٔ بزرگی به اعتبار مرسدس زد و این شرکت درصدد جبران برآمد. ازآنجایی‌که A کلاس پرفورمنس بسیار ضعیفی داشت و قوی‌ترین نسخهٔ آن یعنی A190 با قدرت ناچیز ۱۲۵ اسب بخار عرضه می‌شد، تصمیم به ساخت نسخه‌ای اسپرت و قدرتمند گرفته شد.

AMG اما این کار را به شیوهٔ بسیار عجیبی انجام داد و به A190 یک پیشرانهٔ دیگر اضافه کرد که در صندوق بار نصب شد. درحالی‌که موتور ۱.۹ لیتری استاندارد زیر کاپوت به چرخ‌های جلو نیرو می‌داد، موتور ۱.۹ لیتری دوم در عقب با فشردن یک دکمه روشن می‌شد. بدین ترتیب، مجموع حجم موتور به ۳.۸ لیتر و مجموع خروجی به ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسید.

این ترکیب همچنین سامانهٔ چهارچرخ محرک را هم فراهم می‌کرد. به لطف این نیروی دو برابری، A38 ظرف تنها ۵.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسید و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت را داشت. متأسفانه به دلیل پیچیدگی این طرح، از A38 فقط تنها پنج پروتوتایپ نزدیک به تولید ساخته شد.

مرسدس بنز C30 CDI AMG

در C کلاس نسل W203، اولین نسخهٔ AMG مدلی بنام C32 بود که در سال ۲۰۰۱ با موتور V6 سوپرشارژ و ۳۵۴ اسب بخار قدرت عرضه شد. پس از فیس‌لیفت این نسل نیز مدل جدید C55 با پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی و ۳۶۷ اسب بخار قدرت ارائه شد.

بااین‌حال، شاید خیلی‌ها خبر نداشته باشند که در این نسل اولین خودروی دیزلی تاریخ AMG هم ساخته شد. این مدل برای بهره بردن از محبوبیت خودروهای دیزلی که در دههٔ ۲۰۰۰ اروپا را فراگرفته بود ساخته شد و در سال ۲۰۰۲ یک سال پس از C32 به بازار عرضه شد.

C30 CDI که در نسخه‌های سدان، استیشن و کوپه عرضه می‌شد، از ویژگی‌های بیرونی مشابه C32 استفاده می‌کرد اما زیر کاپوت به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری پنج سیلندر دیزلی AMG مجهز شده بود که ۲۳۱ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور داشت.

این خودرو اما به دلیل پرفورمنس نه‌چندان چشمگیر و قیمت بالا، فروش خوبی را تجربه نکرد و مرسدس در پایان سال ۲۰۰۴ آن را کنار گذاشت. بااین‌حال، هرچند C30 CDI اساساً یک شکست بود اما با موتور دیزلی خود به یکی از عجیب‌ترین مدل‌های تاریخ AMG تبدیل شد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چرا سند استراتژی توسعه صنعتی تدوین نمی شود؟
  • عجیب‌ترین خودروهای تاریخ AMG، از میتسوبیشی گالانت تا A کلاس دو موتوره (+عکس)
  • ◄ بده و بستان عجیب بین دو کامیون ساز بزرگ و باسابقه ایران!
  • تحویل خودروهای مشتریان زامیاد در ایام عید نوروز/ تسهیلات ویژه برای تحویل حضوری محصولات زامیاد
  • کیفیت خدمات و تیراژ قطعات یدکی سایپا افزایش می یابد
  • قیمت خودروهای داخلی امروز، سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • ایجاد فضای رقابتی و تنظیم‌گری در صنعت خودرو با تسهیل در واردات
  • مخبر: خودروسازان به تعهدات خود عمل کنند / تاکید بر اصلاح نقاط حادثه‌خیز تا پایان سال
  • مخبر: خودروسازان به تعهدات خود عمل کنند/تاکید بر اصلاح نقاط حادثه‌خیز تا پایان سال
  • قیمت خودروی برقی شیائومی اعلام شد