Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@13:07:31 GMT

خصوصيات مردان بد در زندگي مشترک

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۴۹۵۰۵

خصوصيات مردان بد در زندگي مشترک

خبرگزاري آريا -

ويژگي هاي اخلاقي مردان بد‎
مردان بد چه خصوصياتي دارند ؟ چگونه شوهر بد را از خوب تشخيص دهيم ؟ در اينجا با مقاله اي درباره روانشناسي زناشويي ، ويژگي هاي اخلاقي مردان بد در خدمت شما هستيم. با ما همراه باشيد.
شوهران بد چه ويژگي‌هاي مشترکي دارند؟
دوران آشنايي بسيار مهم است؛ نه تنها بهتر با همديگر آشنا مي‌شويد بلکه شخصيت و ويژگي‌هاي همديگر را هم مي‌شناسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خيلي از خانم‌ها ادعا مي‌کنند قبل از ازدواج، خصوصيات منفي همسرشان را نديده بودند و اين دليل ِ نارضايتي بسياري از افراد از ازدواج‌شان است.
دانستن برخي از اين ويژگي‌ها قبل از ازدواج مي‌تواند شما را از ازدواج با کسي که واقعا مورد پسندتان نيست نجات بدهد.
1. روراست نبودن
عدم صداقت و روراست نبودن معمولا از رفتارهاي نامحسوس و جزئي پيداست، مثلا وقتي از شما يک سوء استفاده‌ي کوچک مي‌کند يا دروغي کوچک به شما مي‌گويد. برخي از افراد حتي توجهي به لطمه‌اي که با دروغ‌هاي خود به ديگران مي‌زنند ندارند، و خيلي مهم است که پيش از ازدواج اين رفتارها را بررسي کنيد. اگر او را در حال دروغ گفتن يا فريب ديگران ديديد مطمئن باشيد با شما هم همين کار را خواهد کرد.
2. آزار و اذيت
اگر اغلب حرف‌هايي مي‌زند که تحقير يا تمسخرتان مي‌کند، حتي اگر محض شوخي باشد، خيلي مراقب باشيد، چون مي‌تواند منجر به سوء استفاده‌هاي عاطفي شود. کسي که يک سو‌ء استفاده کننده‌ي عاطفي و روحي است، هدف اصلي‌‌اش کوبيدن شما و کوچک شمردتان است. او واقعا دوست ندارد شما نسبت به خودتان احساس خوبي داشته باشيد. اگر چنين صفتي را در طرف مقابل‌تان شناسايي کرديد در ترک او ترديد نکنيد.
3. گرم گرفتن با زنان ديگر
برخي از مردها عاشق گرم گرفتن با هر زني که با او همکلام مي‌شوند هستند. اين رفتار مي‌تواند ويران کننده‌ي رابطه‌ي زناشويي باشد. وقتي يک مرد با زني که او نمي‌شناسد مانند يک شي‌ء رفتار مي‌کند، با همسرش نيز با احترام رفتار نخواهد کرد.
4. حسادت
يک مرد نامطمئن دوست دارد هميشه همسرش را کنترل کند و تا جايي که ممکن دارد او را نزديک به خود نگه دارد. او دوست ندارد همسر را از دست بدهد، بنابراين ممکن است به رفتارهاي ناسالمي دست بزند تا خيالش راحت باشد. اين مرد حتي ممکن است خود را پشت تماس‌ها يا پيام‌ها پنهان کند تا وفاداري همسرش را بسنجد و به اين طريق شما را هميشه تحت کنترل خود بگيرد. ضمنا مراقب باشيد، اينچنين مردي هميشه از پيروزي‌ها و موفقيت‌هاي شما ناراضي است و از اتفاق‌هاي خوب زندگي شما مي‌ترسد و هيچ کدام‌تان رنگ شادي را در زندگي نخواهيد ديد.
5. تنبل و تن پرور
بعضي از مردها تنبل هستند و زني را مي‌خواهند که بتوانند به او تکيه کنند. مردهايي که همه چيز را حاضر و آماده مي‌خواهند معمولا نسبت به ديگران متوقع هستند و زندگي بسيار سطح پاييني دارند. مردي را پيدا کنيد که بتواند از پس خودش بربيايد و اگر لطفي در حقش کرديد، قدرشناس باشد.
6. کسل کننده و بيحال
روزمرگي مي‌تواند کسل کننده باشد و اگر مردي با وجود اينکه فکر مي‌کند زندگي‌شان يکنواخت شده اما باز هم حرکتي نمي کند تا چيزي را تغيير دهد، در واقع توانايي اين کار را ندارد. مراقب باشيد، اگر با کسي دوران آشنايي را طي مي‌‌کنيد که کاري براي هيجان انگيزتر کردن رابطه‌تان نمي‌کند و به يکنواختي قانع است، مطمئن باشيد با ازدواج کردن بهتر نخواهد شد.
عادت‌هاي بد گفته شده، جزو صفات مشترک تقريبا همه‌ي شوهرهايي هستند که همسران‌شان از زندگي خود راضي نيستند. حالا که اين ويژگي‌ها را شناختيد، بهتر است قبل از وارد شدن به زندگي مشترک، همه چيز را به خوبي ارزيابي کنيد و اگر هم در زندگي مشترکي که داريد با اين رفتارها مواجهيد بهتر است به دنبال راه‌ حل‌هاي مناسب جهت بهتر کردن اوضاع باشيد.
بعضي شوهرها هستند که شاهد بروز مشکلات جدي در زندگي مشترک شان هستند و گاهي به مرحله اي مي رسند که احساس مي کنند ديگر توانايي مديريت اين مشکلات را ندارند. جالب تر اين که هر چه در رفتارهاي خودشان دقت و توجه مي کنند با مشکلي رو به رو نمي شوند و هر چه روش هاي مختلف همسرداري را امتحان مي کنند باز هم به وضعيت و نتيجه مطلوبي نمي رسند بنابراين به سرعت به اين نتيجه مي رسند که همسرشان آن فردي نبوده که بتواند آن ها را خوشبخت کند در حالي که در بيشتر اوقات اين طور نيست چراکه معمولا افراد، دنيا را از دريچه نگاه خود مي نگرند و هر رفتاري که از آن ها سر مي زند در نظرشان منطقي و درست است و اين طرف مقابل است که رفتار درست را بلد نيست.
عبدي، کارشناس ارشد روان شناسي و مشاور خانواده در ادامه اين مطلب قصد دارد به شوهرها توصيه کند که قبل از يک قضاوت عجولانه در مورد خوب يا بد بودن همسرشان، قدري به خودشان هم بپردازند و ببينند آيا واقعا مرد خوبي براي همسرشان هستند يا نه. بنابراين علايمي که در ادامه مطرح مي شود، بخوانيد و اگر هر يک از اين علايم در شما وجود داشت يعني آن طور که بايد شوهر خوبي براي همسرتان نبوده ايد و بايد در رفتارهايتان تغييراتي ايجاد کنيد.
مي توانيد اين مطالب را در اختيار همسران خود قرار داده و از بروز برخي ناهنجاري ها جلوگيري کنيد.

يکي از رفتارهاي اشتباه شوهرها اين است که همسرشان را تحقير مي کنند‎
1- همسرتان را تحقير مي کنيد
همسرتان را تحقير مي کنيد و به وي بها نمي دهيد. يکي از رفتارهاي اشتباه شوهرها اين است که همسرشان را تحقير مي کنند يا باعث تنزل شخصيت او مي شوند و در بدترين حالت، اين کار را در انظار عمومي انجام مي دهند. اين که شما باعث شويد همسرتان احساس بدي نسبت به خود داشته باشد، نشان از آن است که شما نتوانسته ايد مرد خوبي براي همسرتان باشيد و يک احساس خوب را در وي زنده نگه داريد.
2- مدام او را تهديد مي کنيد
اگر به وي صدمه بدني مي زنيد و يا مدام او را تهديد مي کنيد بايد بدانيد که اين سبک رفتاري يعني اين که شما مردي مهربان براي همسرتان نيستيد و قطعا همسرتان از لحاظ عاطفي احساس دلبستگي و تعلق خاطر نسبت به شما نخواهد داشت.
3 -نظرش را نمي پرسيد
اگر سعي مي کنيد خانم تان را از دوستان و خانواده اش جدا کنيد يا هرگز از همسرتان نمي پرسيد که او چه نظراتي دارد يا احساسات وي را در نظر نمي گيريد، بايد بدانيدکه در ارتباط با همسرتان، شوهري موفق نيستيد.
4- به همسرتان دروغ مي گوييد
داشتن اعتماد به طرف مقابل بخش بسيار مهمي در ارتباط با هر فردي است. اگر به همسرتان دروغ مي گوييد يعني شوهر خوبي نيستيد زيرا گفتن يک دروغ، مقدمه عذر و بهانه گفتن ساير دروغ ها را فراهم مي کند.
5- دست به مخفي کاري مي زنيد
نيرنگ و فريب يک رفتار خودخواهانه است تا از طريق آن خواسته هاي خود را با اهميت تر از خواسته هاي همسرتان قرار دهيد و کاري که خودتان دوست داريد در خفا انجام دهيد. فراموش نکنيد که اين سبک رفتاري رسم يک زندگي مشترک نيست چراکه زن ها آن قدر بر روابط و مناسبات همسرشان حساس هستند که بعد از مدتي اين دست مخفي کاري ها فاش مي شود و مشکلات شروع مي شود.
6 -خواسته هايتان را به وي تحميل مي کنيد
شوهر خوب فردي باملاحظه و فکور است زيرا اگر در يک رابطه، يک طرف کاملا خودخواه باشد و خواسته هايش را به همسرش بدون منطق تحميل کند، اين رابطه کارايي نخواهد داشت.
7- دائما او را کنترل مي کنيد
روابط زماني به بهترين شکل ممکن کارايي دارد که اعتماد کافي ميان زوجين وجود داشته باشد. در حقيقت اعتماد شريان حياتي يک رابطه است. اگر بدنه يک زندگي زناشويي به اندازه کافي توسط اين شريان حياتي تغذيه شود، درخت زندگي زناشويي روز به روز قوي تر و ريشه دار تر مي شود اما زماني که اين شريان حياتي قطع شود، بايد در انتظار خشک شدن ريشه ها باشيد بنابراين دست از کنترل دائم همسرتان برداريد.
8 -در برابر همسرتان مرموز و تودار هستيد
بين فردي که براي غافلگير کردن همسرش مخفي کاري مي کند با شوهري که در مسائل مختلف زندگي پنهان کاري مي کند، تفاوت وجود دارد. مرد مرموز و مخفي کار يعني مردي که به هيچ عنوان اجازه نمي دهد همسرش به هيچ جنبه از زندگي وي اشراف يافته و اطلاعات داشته باشد. چنين مردي به مرور ديگر حرفي براي زدن با همسرش نداشته و کم کم رابطه ميان زن و شوهر سرد و بي روح مي شود و اين يعني شما نتوانسته ايد به عنوان يک مرد سدهاي ارتباطي را از ميان برداريد.
شوهرهاي محترم توجه کنيد
مردها بايد توجه داشته باشند که بعيد به نظر مي رسد مجموعه اي کامل از ويژگي هاي نامناسبي که مطرح شد در وجود يک شوهر جمع شود اما وجود هر يک از اين عادات يا ويژگي ها باعث مي شد که تعامل و ارتباط زن و شوهري دچار خلل جدي شود. بنابراين هر يک از اين موارد به تنهايي اين قدرت را دارد که زندگي زناشويي شما را مختل کند. پس يک بار ديگر اين چند نشانه را مطالعه کنيد و اگر خودتان را حائز هر يک از آن ها مي دانيد براي رفع آن تلاش جدي کنيد و در صورت نياز از يک مشاور هم کمک تخصصي دريافت کنيد.
منبع : iranbanou.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۹۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تست شخصیت ریش: مدل ریش شما در مورد شما چه می‌گوید

تست‌های شخصیت بر اساس مدل ریش می‌تواند چیز‌های زیادی را در مورد شما نشان دهد. ریش در مورد مرد چه می‌گوید؟

آیا ریش می‌تواند شخصیت شما را تغییر دهد؟ ما سبک‌های مختلف ریش و ویژگی‌های شخصیتی مرتبط با آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

شماره ۱ ویژگی‌های شخصیتی ریش تمام قد

اگر ریش کامل دارید، مطالعات نشان می‌دهد که ویژگی‌های شخصیتی شما ممکن است پرخاشگری، مردانگی و تسلط داشته باشد. با این حال، مطالعات همچنین نشان می‌دهد که مردان با ریش پر ممکن است در ظاهر خشن به نظر برسند، اما ممکن است مهربان، قابل اعتماد، شجاع، دانشمند، سخت کوش و متعهد به اهداف خود باشند. ممکن است آرام و با اعتماد به نفس به نظر برسید.

برخی از مطالعات همچنین نشان داده‌اند که داشتن ریش تمام قد به احتمال زیاد محافظت‌کننده و ارائه‌دهنده بهتری است. با این حال، اگر کسی تحت تأثیر منفی قرار گیرد، می‌تواند منجر به نمایش بیش از حد ماچوئیسم، تسلط، اقتدار، و مردانگی سمی شود. مردانی که دوست دارند شکل خاصی را حفظ کنند و ریش‌های پرپشت خود را جذب کنند، معمولاً دوست دارند در میان جمعیت برجسته باشند.

مردانی که ریش‌های کامل دارند نیز ممکن است دوست داشته باشند هر جا که می‌نشینند فضای بیشتری اشغال کنند، ممکن است خنده‌های بلند بلندی داشته باشند و گاهی اوقات سعی می‌کنند به همه کسانی که آلفا هستند اجازه دهند اینجا باشند.

ویژگی‌های شخصیتی کلیدی: مردانگی، تسلط، پرخاشگری، مهربان، قابل اعتماد، شجاع، دانشمند، سخت کوش و متعهد به اهدافشان.

شماره ۲ ویژگی‌های شخصیتی بزی

تست شخصیت ریش: مدل ریش شما در مورد شما چه می‌گوید؟ اگر ریش بزی دارید، مطالعات نشان می‌دهد که ویژگی‌های شخصیتی شما ممکن است شامل توانا بودن، قابل اعتماد بودن و قابل اعتماد بودن باشد. ممکن است ریشه در ارزش‌ها و باور‌های قدیمی داشته باشید. ممکن است در انجام تعهدات خود و حفظ روابط بلندمدت خوب باشید.

ممکن است در بیان احساسات خود برای عزیزان، خانواده و دوستانتان خوب عمل کنید. همچنین ممکن است ماهیت محافظتی و مالکیتی داشته باشید. همچنین ممکن است تمایل داشته باشید که در زندگی خود با یک شریک دوست داشتنی و دلسوز آرام شوید. شما ممکن است به عنوان فردی خلاصه شوید که دوست دارد آن را با کلاس و در عین حال با شخصیت شما جذاب نگه دارد.

ویژگی‌های شخصیتی کلیدی: توانا، قابل اعتماد، قابل اعتماد، ریشه در ارزش‌ها و باور‌های قدیمی، حفظ تعهدات و روابط طولانی‌مدت، بیانگر، محافظه‌کار، مالکیت، باکلاس و در عین حال سرگرم‌کننده.

شماره ۳ ویژگی‌های شخصیتی کلش

تست شخصیت ریش: مدل ریش شما در مورد شما چه می‌گوید؟ اگر ریش کلش دارید، مطالعات نشان می‌دهد که ویژگی‌های شخصیتی شما ممکن است شامل سبک زندگی فعال، لذت بردن از فعالیت‌های ورزشی، انجام فعالیت‌های ماجراجویانه، جسور بودن و جذاب بودن باشد. ممکن است مراقب ظاهر خود باشید. زیبایی بیرونی ممکن است برای شما اهمیت زیادی داشته باشد.

ممکن است مد روز باشید. ممکن است از ویژگی‌های فیزیکی ظریف و نه چندان ظریف صورت خود آگاه باشید. شما ممکن است بلوغ و در عین حال جنبه شیطانی ظریفی برای خود داشته باشید. شما همچنین ممکن است بزرگترین منتقد خود باشید. دوست دارید با حال و آینده همگام باشید. ممکن است در سازگاری با زمان‌های در حال تحول خوب باشید و در گذشته گیر نکرده باشید.

ویژگی‌های شخصیتی کلیدی: سبک زندگی فعال، لذت بردن از فعالیت‌های ورزشی، انجام فعالیت‌های ماجراجویانه، جسورانه، جذاب، مد روز، بزرگترین منتقد خود، سازگار، و لذت بردن از لحظات حال.

شماره ۴ ویژگی‌های شخصیتی ریش فرانسوی

تست شخصیت ریش: مدل ریش شما در مورد شما چه می‌گوید؟ اگر ریش فرانسوی دارید، مطالعات نشان می‌دهد که ویژگی‌های شخصیتی شما ممکن است شامل منظم بودن، اعتماد به نفس، شیک بودن و بالغ بودن در رسیدگی به مسائل باشد. ممکن است در برخورد با مسائل، برخورد با پرخاشگری و ... عاقل و بالغ باشید. ممکن است به شما گفته شده باشد که مردم در حضور شما گرما و امنیت می‌یابند. ممکن است کسی باشید که دقیقاً می‌داند چه می‌خواهد و چه می‌کند. شما ممکن است حساب شده و برای انواع موقعیت‌ها آماده باشید.

ویژگی‌های شخصیتی کلیدی: سازمان یافته، با اعتماد به نفس، شیک، بالغ، عاقل، خونگرم، دوستانه، خودآگاه، حساب شده و آمادگی بالایی برای مقابله با موقعیت‌های زندگی.

امیدواریم از خواندن ویژگی‌های شخصیتی مرتبط با سبک‌های مختلف ریش لذت برده باشید. باید توجه داشته باشید که یک فرد ممکن است ترکیبی از بیش از یک مدل ریش داشته باشد که به این معنی است که او ویژگی‌های شخصیتی هر دو سبک ریش را دارد.

دیگر خبرها

  • تا کی بدون بیمه از مشاوره ازدواج استفاده کنیم؟
  • هرچه خوردیم دیگر بس است! چند توصیه برای کنترل وزن در تعطیلات
  • خصوصیات جالب پاندا و بررسی انواع مختلف آن (+عکس)
  • زنان متولد این ماه‌ها از نظر عاطفی به شدت وابسته هستند!
  • مراقب کارت ملی خود باشید !
  • (تصاویر) موزه مردان نمکی
  • تست شخصیت ریش: مدل ریش شما در مورد شما چه می‌گوید
  • چطور به زندگی مان برکت «حسنی» بدهیم؟
  • درباره سنگ‌های صفراوی چه می‌دانید؟
  • دلیل ازدواج دیوید بکام با ویکتوریا؛ از این خصوصیات او خوشم می‌آید