Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@17:48:01 GMT

حزب ندا تونس نخست وزیر را به انجام کودتا متهم کرد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۴۹۸۸۹

حزب ندا تونس نخست وزیر را به انجام کودتا متهم کرد

دبیرکل حزب ندا تونس در میان اعتراضات مردمی، نخست وزیر این کشور را به تلاش برای انجام کودتا علیه رئیس جمهور متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سلیم الریاحی، دبیرکل حزب ندا تونس، شکوائیه‌ای به دادگاه نظامی علیه یوسف الشاهد، نخست وزیر این کشور، تعدادی از همکاران او، گروهی از سیاستمداران و طرف امنیتی ارائه کرده و این افراد را به برنامه‌ریزی و اجرای کودتا متهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت، در حال حاضر این مساله بسیار مهم است و تعداد زیادی شاهد و اطلاعات وجود دارد که این تلاش برای کودتا را اثبات می‌کند. هدف اصلی از ارائه این شکوائیه حفظ روند دموکراسی در تونس در این مرحله حساس است.

دبیر کل حزب ندا تونس گفت، برای اینکه این شکوائیه روند مناسبی داشته باشد از ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص موضوع شکوائیه خودداری می‌کند.

همچنین یک منبع آگاه اعلام کرد، گروهی از وکلای مدافع به درخواست الریاحی به صورت رسمی اقدامات درباره احضار الشاهد و سلیم العزابی، مدیر سابق دفتر ریاست جمهوری و زهر عکرمی، فعال سیاسی به دادگاه با اتهام تلاش برای انجام کودتا علیه دولت را آغاز کردند.

همزمان با این امر، اتحادیه کار تونس در اعتراض به نابسامانی اوضاع معیشتی مردم و درخواست افزایش حقوق کارمندان روز پنجشنبه اعتصاب سراسری در اداره‌ها، بانک، و همه نهادهای دولتی و خدماتی را اجرایی کردند.

۶۵۰ هزار کارمند دست به اعتصاب زده و پس از اینکه جلسه مذاکرات میان نخست وزیر و رهبری اتحادیه کار تونس پیرامون افزایش حقوق و بهبود قدرت خرید بی‌نتیجه ماند، پیش‌بینی می‌شود اکثر کارمندان به این اعتصاب بپیوندند که اتحادیه کارگران از یک و نیم ماه پیش خواستار آن شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۹۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم

نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد تغییری در اهداف جنگ ایجاد نشده است و این رژیم حل و فصلی را درباره رفح نمی‌پذیرد.

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به خانواده‌های اسرای اسرائیل که توسط حماس در غزه به اسارت گرفته شدند، گفت: تغییری در اهداف جنگ ایجاد نشده است و ما هرگز حل و فصلی را درباره رفح نمی‌پذیریم.

طبق گزارش الجزیره، نتانیاهو گفت: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است. ما عقب نشینی کامل از نوار غزه را قبول نمی‌کنیم و تسلیم حماس نمی‌شویم. توقف جنگ قبل از نابودی گردان‌های حماس در رفح ممکن نیست.

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین مدعی شد: چه درباره آتش‌بس و تبادل اسرا توافق کنیم و چه نکنیم نیرو‌های ما برای ریشه کن کردن حماس وارد رفح خواهند شد. این ایده که ما جنگ را قبل از دستیابی به همه اهداف خود پایان خواهیم داد، غیرقابل قبول است. ما وارد رفح می‌شویم و تمام گردان‌های حماس را با توافق یا بدون توافق در آنجا نابود می‌کنیم تا به پیروزی کامل برسیم.»

وی افزود: ما خارج کردن فلسطینی‌ها از رفح را در راستای آمادگی برای عملیات قریب الوقوع در آنجا آغاز کردیم.

نتانیاهو گفت: ما ۲۰۰ هزار نفر را به دلیل نگرانی‌های ایجاد شده درخصوص عملیات زمینی ارتش از رفح خارج کردیم. ما خواسته‌های حماس درباره توقف جنگ و آزادی کسانی که اسرائیلی‌ها را کشته‌اند، نمی‌پذیریم.

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن