Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم از برگزاری هفته پژوهش‌ و فناوری از ۲۴ آذرماه جاری خبر داد و گفت: همزمان با آغاز هفته پژوهش و تا ۶ دی ماه ۳ نمایشگاه در حوزه‌های عرضه و تقاضای فناوری و ایران ساخت برگزار می‌شود.

دکتر مسعود برومند در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه هفته پژوهش‌وفناوری از ۲۴ آذرماه آغاز می‌شود، افزود: روز اول هفته پژوهش با عنوان "دانش‌آموز، آموزش و پژوهش" نامگذاری شده است و در این روز از طرح‌های برتر بخش دانش‌آموزی تقدیر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در هفته پژوهش برنامه "درهای باز دانشگاه‌ها به روی دانش‌آموزان" برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: از دانشگاه‌ها خواسته شده تا با مدارس منطقه خود تعاملاتی ایجاد کنند تا دانش‌آموزان بتوانند در این روز از مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی بازدید کنند.

برومند دلیل اجرای این برنامه را آشنا کردن جوانان با تحقیق و پژوهش عنوان کرد و یادآور شد: روز دوم این هفته اقدام به تقدیر از پژوهشگران و فناوران می‌شود و در بعد از ظهر روز دوم هفته پژوهش سمینار "پژوهش و فناوری و رسانه" برگزار می‌شود و در این روز به جای آنکه خبرنگاران از ما سوال کنند که چه کردیم، ما میکروفن را از آنها خواهیم گرفت و از آنها می‌پرسیم که برای پژوهش و فناوری چه کرده‌اند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با تاکید بر اینکه خبرنگاران گوش و چشم مردم هستند، اظهار کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در توسعه فناوری دارند و کار آنها صرفا تهیه اخبار نیست؛ از این رو می‌توانند به ما بگویند که در کجاها تعامل کمتر بوده و در کجاها کمتر توجه شده است.

وی عنوان روز سوم هفته پژوهش (۲۶ آذر) را پژوهش و فناوری و علوم انسانی ذکر کرد و افزود: در این روز از سوی دانشگاه علامه طباطبایی سمیناری در زمینه بررسی چالش‌های پژوهش و فناوری حوزه علوم انسانی برگزار می‌شود، ضمن آنکه از سوی دانشگاه هنر اصفهان نیز سمیناری در حوزه هنر و پژوهش و فناوری برگزار خواهد شد.

برومند با بیان اینکه یکی از روزهای هفته پژوهش‌وفناوری با نام "پژوهش، فناوری و مسوولیت اجتماعی برگزار می‌شود، یادآور شد: در هفته پژوهش سمیناری با حضور انجمن‌های علمی برگزار و در آن مسایل مبتلا به انجمن‌های علمی بحث و تبادل نظر می‌شود.

معاون وزیر علوم با تاکید بر اینکه در این دوره از هفته پژوهش و فناوری سه نمایشگاه فناوری برگزار خواهد شد، ادامه داد: فن بازار جمهوری اسلامی ایران، نمایشگاه عرضه و تقاضای فناوری که در هفته پژوهش‌وفناوری برگزار می‌شود. نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران (IranLab) نیز با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ۳ تا ۶ دی‌ ماه برگزار خواهد ‌شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران ساخت نمایشگاه فناوری ایرانی وزارت علوم هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۹۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه دولت برای چگونگی تداوم کالابرگ تا هفته آینده اعلام می شود

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ الکترونیک تا هفته آینده خبر داد.    سیدرضا یحیوی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.    وی افزود: بنا براین است که تا زمان پایان مرحله اجرای فجرانه، در خصوص اجرای مرحله جدید طرح تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی صورت گیرد؛ چراکه با راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار طرح حمایتی تداوم دارد و قطع نمی‌شود.   مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سیاست دولت حمایت مضاعف از جامعه است که این موضوع در دستور کار است و در حال انجام برنامه‌ریزی‌های جدیدی هستیم که یا طرح فجرانه اجرا خواهد شد و یا مدل جدیدی طراحی می‌کنیم که مردم بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.  کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد
  • هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • برنامه دولت برای چگونگی تداوم کالابرگ تا هفته آینده اعلام می شود
  • امروز؛ آخرین مهلت نام نویسی برای دریافت وام‌های ضروری و ودیعه مسکن