Web Analytics Made Easy - Statcounter

ده‌ها هزار تن از مردم پاریس امروز (شنبه) نیز در اعتراض به افزایش قیمت سوخت و سیاست‌های اقتصادی دولت دست به راهپیمایی می‌زنند.

این دومین هفته تظاهرات "جلیقه زرد" در پاریس است که به اختلال سراسری در فرانسه منجر شده است.

نیروهای امنیتی فرانسه نگران نفوذ راست‌ها و چپ‌های افراطی در این راهپیمایی‌های هستند چون باعث افزایش چالش و درگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۳۰ هزار مامور پلیس برای برقراری امنیت در راهپیمایی پاریس حضور می‌یابند.

دبیرکل اتحادیه پلیس آلترناتیو فرانسه گفت: ما می‌دانیم که راست‌ها و چپ‌های افراطی در راهپیمایی حضور دارند. ما حتی انتظار داریم که گروه‌های تبهکار از حومه پاریس در این راهپیمایی‌ها شرکت کنند.

حدود ۳۰۰۰ افسر پلیس برای تامین امنیت راهپیمایی روز شنبه حضور دارند.

راهپیمایی‌های مردم پاریس در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی و مالیات بر سوخت‌های دیزلی و بنزین از سوی امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و افزایش قیمت سوخت است. همچنین یکی دیگر از موارد اعتراضی پیشنهاد دولت برای تاکید دولت برای خرید خودروهای سبز یا الکتریکی است.

شنبه گذشته نیز حدود ۳۰۰ هزار تن در راهپیمایی موسوم به "جلیقه زرد" در سراسر فرانسه حضور داشتند.

در پاریس مقام‌ها اجازه تجمع در نزدیکی برج ایفل را داده‌اند اما درخواست برای برگزاری راهپیمایی در "پلاس دلا کنکورد" که نزدیک مجمع ملی و کاخ الیزه است،‌ رد شد. همچنین برج ایفل برای بازدید عموم بسته است.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۰۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش بازی دمبله و امباپه در لوشامپیونه؛ پاریس به قهرمانی نزدیک و نزدیک ‌تر شد

 شاگردان لوئیس انریکه با کسب یک پیروزی قاطع در دیداری معوقه در شرف کسب عنوان قهرمانی لیگ یک فرانسه قرار گرفتند.

به گزارش تسنیم، در چارچوب دیدارهای معوقه هفته بیست‌و‌نهم لوشامپیونه فرانسه، چهارشنبه شب از ساعت 20:30 به وقت تهران، تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن صدرنشین جدول رده‌بندی مسابقات میهمان تیم لوریان بود و موفق شد میزبان خود را با نتیجه 4 بر یک شکست دهد.

عثمان دمبله دو بار در دقایق 19 و 60 و کیلیان امباپه نیز دو بار در دقایق 22 و 90 گل‌های میهمان پاریسی‌ را به ثمر رساندند و تنها گل تیم حریف هم در دقیقه 73 توسط بامبا با پاسی از بنجامین مندی ستاره سابق منچسترسیتی رقم خورد.

با این نتیجه PSG، بیستمین پیروزی در سی‌امین بازی خود در این فصل لیگ یک فرانسه را کسب کرد و اکنون در آستانه کسب قهرمانی قرار گرفته است. در واقع در صورت ناکامی موناکو در کسب پیروزی خانگی از لیل - دیداری که از ساعت 22:30 به وقت تهران آغاز شده است - قهرمانی پاریسی‌ها مسجل خواهد شد.

در جدول رده‌بندی پاری‌سن‌ژرمن با 69 امتیاز صدرنشین است، موناکو با 56 امتیاز در رده دوم قرار دارد و لیل با 52 امتیاز سوم است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: 2 عامل مهم برای ماندن امباپه در پاریس کیلیان امباپه از پاری سن ژرمن می‌رود!‏

دیگر خبرها

  • ادامه مراسم جمعه های خشم در مازندران
  • آتش بازی دمبله و امباپه در لوشامپیونه؛ پاریس به قهرمانی نزدیک و نزدیک ‌تر شد
  • تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴
  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • حمله ایران، اسرائیلی ها را روان پریش کرد | اعلام آمار عجیب روی آنتن زنده رژیم اشغالگر
  • اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • سایه ترس از ترور و اعتصاب بر المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی