Web Analytics Made Easy - Statcounter

آستارا - ایرنا - علمای اهل تشیع و تسنن آستارا در آستانه سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص)، هفته وحدت مسلمانان را با برگزاری نشست مشترک گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه آستارا عصر جمعه در این نشست در دفتر خود گفت: فعالان فرهنگی با ابزارهای مختلف، جامعه را به سمت سعادت هدایت و علمای دین نیز با آموزه های دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی، در تامین امنیت اخلاقی و اجتماعی نقش آفرین باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: هدایت و رهبری مدبرانه و دلسوزانه امام (ره) و وحدت مردم، انقلاب را در مسیر روشن الهی و دینی قرار داد و تبعیت از خط ولایت، زمینه پیشرفت را فراهم کرده است.
وی با بیان این که وحدت مسلمانان در برابر دشمنان اسلام ضرورت دارد افزود: عالمان دین باید با تبیین منویات مقام معظم رهبری، وحدت آفرین باشند.
حجت الاسلام ابراهیم حاتمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا هم در این نشست گفت: خوشبختانه این شهرستان با حضور پرشور علمای اهل تشیع و تسنن، در عرصه تبلیغ دین خوش درخشیده و این امر گامی محکم برای استکبار ستیزی است.
** بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا، جشن وحدت مسلمانان شیعه و سنی به مناسبت سالروز ولادت پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) در شهرک عباس آباد آستارا برگزار شد.
حجت الاسلام ناصر صالحی مدیر حوزه علمیه آستارا شامگاه جمعه در این آئین در مسجد امیر المومنین عباس آباد گفت: اختلافات قومی در برخی کشورهای اسلامی توسط دشمنان و به منظور برهم زدن اتحاد جهان اسلام ایجاد می شود و وحدت، از ضروریات انکار ناپذیر مسلمانان است.
وی اضافه کرد: اگر وحدت سیاسی حاکمان جوامع اسلامی و مسلمانان دنیا به معنای حقیقی تحقق یابد، مسلمانان جهان مسیر تعالی خود را طی خواهند کرد.
وی ادامه داد: دشمنان با رسانه ها و ابزارهای تبلیغاتی به دنبال تفرقه مسلمانان هستند و هوشیاری ما نجات بخش است.
حجت الاسلام بهنام رحیمی امام جمعه اهل سنت مسجد امیر المومنین شهرک عباس آباد آستارا نیز در این آئین گفت: هفته وحدت مسلمانان شیعه و سنی مایه برکت و وجود پیامبر گرامی اسلام نماد یکپارچگی است.
وی افزود: مسلمانان جهان باید با الگو قرار دادن اخلاق حسنه پیامبر خدا (ص) و عمل به آموزه های وی، وحدت اسلامی را در مقابل دشمنان حفظ کنند.
اجرای سرود در وصف فضایل پیامبر اسلام (ص) از بخش های دیگر این آئین بود.
12تا 17 ربیع الاول به مناسبت ایام سالروز ولادت حضرت محمد (ص) هفته وحدت نامگذاری شده است.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است و حدود 17 درصد جمعیت آن را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند.
7105 / 7124 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي هفته وحدت مسلمانان علماي تشيع و تسنن آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۰۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بغداد، در این همایش ده‌ها اندیشمند جهان اسلام و دیگر ادیان از کشور‌های ایران، لبنان، فلسطین، اردن، یمن و مصر گردهم آمدند تا هم ابعاد سیاسی امام علی (ع) در مبارزه با ظلم و یاری رساندن به مظلوم را بر اساس فراز‌هایی از نهج البلاغه بررسی کنند و هم ملت‌های آزاده را به حمایت هرچه بیشتر از قضیه فلسطین دعوت نمایند.
نهج البلاغه را اندیشمندان به دلیل تاکید آن بر کارآمدی نظام واقعی اسلامی، الگویی همیشگی برای تمامی ملت‌ها و ادیان می‌دانند به ویژه در شرایط امروز که ملت فلسطین در سخت‌ترین اوضاع خود به سر می‌برد.......

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اظهارات:
۱- شیخ بلال العبدلی از علمای اهل سنت عراق
۲- صباح زنگنه - کارشناس کرد عراقی
۳- شیخ غازی حنینه از علمای برجسته اهل سنت لبنان
۴- قاسم الغراوی - کارشناس اسلامی عراقی

دیگر خبرها

  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • ژوزه مورایس اسلام آورد و شیعه شد
  • احکام دین باید در اجتماع جاری شود
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است