Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- در حساس ترين بازي هفته سيزدهم لاليگا امشب و از ساعت 23:15 (به وقت تهران) اتلتيکو مادريد در ورزشگاه وندا متروپوليتانو ميزبان بارسلونا خواهد بود.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، دو تيم در حالي با قضاوت خسوس خيل مانزانو در مقابل يکديگر صف آرايي خواهند کرد که بارسلونا با 24 امتياز در صدر جدول ايستاده و اتلتيکومادريد با يک امتياز کمتر در جايگاه سوم حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اتلتيکو در 16 مصاف اخير لاليگايي دو تيم موفق به کسب پيروزي نشده است. (4 تساوي و 12 باخت) اين دومين روند طولاني بدون برد اتلتي در تاريخ لاليگا مقابل يک تيم خاص است. آخرين برد روخي بلانکوس برابر بارسلونا در لاليگا در فوريه 2010 و با نتيجه 2-1 رقم خورد؛ زماني که اتلتي هنوز هم در ويسنته کالدرون از رقبا ميزباني مي‌کرد و کيکه سانچز فلورس و پپ گوارديولا هدايت دو تيم را به عهده داشتند. اتلتيکو مادريد در هيچ يک از 6 مسابقه اخير لاليگايي مقابل رقباي کاتالان به پيروزي نرسيده است. (3 تساوي و 3 شکست) اين 6 مسابقه در فصل گذشته لاليگا و مقابل تيم هاي ژيرونا، اسپانيول و بارسلونا انجام شد.
بارسلونا که در آخرين بازي لاليگايي خود با نتيجه 4-3 مغلوب رئال بتيس شده، ممکن است براي اولين بار بعد از آپريل 2016 و زماني که تحت هدايت لوئيس انريکه متحمل سه شکست متوالي شد، در بازي هاي متوالي لاليگا شکست خورد. ليونل مسي فوق ستاره آرژانتيني بارسلونا تاکنون در تمامي رقابت ها 28 گل مقابل اتلتيکومادريد به ثمر رسانده است. لئو تنها در مقابل سويا (32 گل) آمار بهتري از خود به جاي گذاشته است. ديگو کاستا مهاجم اتلتي در 9 بازي لاليگايي مقابل بارسا به ميدان رفته و گلي نزده است. اين طولاني ترين روند بدون گل کاستا در مقابل يک تيم در دوران حرفه اي خود است.
شکست خانگي در هفته دوازدهم حسابي دار ودسته والورده را ترسانده است. آن‌ها مي‌دانند  اگر اتلتيکو، گودين را ندارد، خودشان هم از نعمت حضور راکيتيچ بيبهره هستند اما فارغ از تمام گمانه‌زني، حساسيت جدولي رقابتي که يک دهه قبل براي بارسلونا زنگ تفريح بود، ما را به ياد چند دوئل معروف، تاريخي و سرنوشت‌ساز چند سال اخير 2 تيم مي‌اندازد. اتلتيکوي سيمئونه در سراسر فصل 2014-2013 مقابل رئال مادريد و بارسلونا ايستاد و مدت زيادي در صدر بود اما براي پايان انتظار 18 ساله قهرماني در ليگ بايد در هفته آخر در زمين بارسلونا، رقيب مستقيمش در راه قهرماني يک تساوي مي‌گرفت. وقتي سانچس، بارسا را پيش انداخت خيلي‌ها تخصص بارساي اوايل دهه 90 را به رخ مي‌کشيدند؛ گرفتن صدر جدول از صدرنشين در هفته آخر. با اين حال گودين، مدافع اروگوئه‌اي اتلتيکو با يک ضربه سر روياي قهرماني بارسا را به کابوس تبديل کرد. اتلتي در زمين بارسا يک امتياز لازم را گرفت و براي اولين بار از سال 1996 قهرمان ليگ شد. گودين هم در تکميل گل‌هاي حساس، ابتدا در فينال ليگ قهرمانان اروپا دروازه رئال مادريد را باز کرد و سپس با گلش به ايتاليا، اروگوئه را از گروه مرگ جام‌جهاني 2104 به دور دوم فرستاد.
بازي برگشت مرحله يک‌چهارم‌نهايي جام حذفي اسپانيا در فصل 2015-2014  بين بارسلونا و اتلتيکومادريد در ورزشگاه قبلي اتلتلي به جنجال کشيده شد؛ وقتي آرا توران، بازيکن ترکيه‌اي در اعتراض به راي داور، يک لنگه کفشش را از پا درآورد و به سمت کمک داور پرتاب کرد. هر چند نشانه‌گيري او کاملا دقيق نبود اما فدراسيون فوتبال اسپانيا وارد ماجرا شد و البته در نهايت آردا به اندازه اقدامش جريمه نشد. بارسا برتري 3 بر 2 در آن بازي را ضميمه برتري يک بر صفر در بازي رفت کرد و در نهايت به نيمه‌نهايي و يکي از 3 جام آن فصل باشکوهش رسيد. اما نبرد بارسلونا و اتلتيکومادريد برخلاف سال‌هاي نه‌چندان دور جايي براي برتري آسان آبي و اناري‌ها نيست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اتلتيکو مادريد بارسلونا متروپوليتانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۰۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوهای خالی: بدترین استقبال فصل از بارسا

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا دیشب در آخرین بازی هفته سی و سوم لالیگا به مصاف والنسیا رفت و 4-2 برنده شد. طوفانی که در روزهای اخیر در چندین منطقه کاتالونیا پیش بینی شده بود به بارسلونا رسید و به طور کامل روی مسابقه و استقبال هواداران تاثیر منفی گذاشت. شکست های اخیر بارسا و از بین رفتن شانس قهرمانی نیز نقش داشت و به این دلایل تنها 30167 تماشاگر در ورزشگاه مونتجوئیک بودند تا بدترین استقبال فصل به ثبت برسد.

در مجموع از بازی های این فصل بارسا استقبال خوبی نشد و قبل از بازی دیشب، بازی با آلمریا کمترین تماشاگر را داشت. بازی برابر اتلتیکو نیز در رده سوم بود که این با توجه به حساسیت بازی و نام و اعتبار حریف در نوع خود بسیار عجیب بود.

دیگر خبرها

  • پیروزی بزرگ در سانتیاگو برنابئو؛ برتری 6-2 بارسلونا مقابل رئال مادرید (لالیگا اسپانیا - 2 می، 2009)
  • پیروزی 3-0 رئال مادرید مقابل اتلتیکو مادرید با هت تریک کریستیانو رونالدو (لیگ قهرمانان اروپا - 2 می، 2017)
  • در انتظار شکست بارسا: رئال دو ساعت در برنابئو می‌ماند!
  • اتلتیکو اوبلاک را برای فروش گذاشت!
  • ناراحتی ستاره بارسا از لوا: نگذاشت من گل بزنم!
  • آبی پوشان پایتخت به دنبال تثبیت صدرنشینی در تبریز/ نبرد اوسمار و مورایس در ال کلاسیکوی ایران
  • سکوهای خالی: بدترین استقبال فصل از بارسا
  • خط و نشان لواندوفسکی: شاید آقای گل شدم
  • تاریخ‌سازی تراشتگن در بارسا: بیخ گوش لیونل مسی!
  • لواندوفسکی: پیچیچی؟ سعی می‌کنم باز هم گلزنی کنم