Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@15:54:40 GMT

چهره سرشناس رادیویی در ادلب کشته شد+عکس

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۵۰۹۴۴

چهره سرشناس رادیویی در ادلب کشته شد+عکس

رائد فارس به علت پخش برنامه از داخل مناطق تحت کنترل شورشیان طی چند سال گذشته شهرت پیدا کرده بود و بسیاری او را به علت شهامت و جدیت در ادامه کار می‌ستودند. آفتاب‌‌نیوز : رائد فارس، چهره سرشناس رادیویی در سوریه که در چند سال گذشته در داخل مناطق تحت کنترل شورشیان فعالیت می‌کرد و از روزنامه‌نگاران منتقد دولت بشار اسد و مخالفان افراط‌گرا بود، به ضرب گلوله در ادلب کشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آفتاب‎نیوز؛ رائد فارس به علت پخش برنامه از داخل مناطق تحت کنترل شورشیان طی چند سال گذشته شهرت پیدا کرده بود و بسیاری او را به علت شهامت و جدیت در ادامه کار می‌ستودند.
او در شمال غربی سوریه و در شهر کافرنبل کشته شده است.
این نخستین بار نبود که رائد فارس که شبکه "رادیو تازه" را تاسیس کرده بود از سوی گروه‌های مخالف دولت بشار اسد تهدید جانی شد.
او به علت سبک روزنامه‌نگاری و تولید محتوای رادیوی خود بارها مورد عتاب و ارعاب گروه‌های مخالف مسلح قرار گرفته بود.
دو سال پیش، دو داعشی مسلح او را کتک زدند و چند دنده‌اش را شکستند و موجب پارگی شش‌هایش شدند تا بلکه او دست از کار بردارد.
او از این تهدیدها آگاه بود و آن طور که نیکلا هنین، روزنامه‌نگار فرانسوی به بی‌بی‌سی گفته رائد فارس می‌دانست که "سر سالم به گور نخواهد برد".
چهار سال پیش که داعش بر بخش مهمی از استان ادلب تسلط داشت دفتر رادیوی رائد فارس مورد یورش قرار گرفت. بعد از آن هم جبهه نصرت که خود را با القاعده مرتبط می‌داند به دفتر این رادیو حمله کرد.
هیات تحریر شام هم که هم‌اکنون کنترل بخش مهمی از ادلب را در دست دارد به رادیو تازه دستور داده بود که پخش موسیقی را متوقف کند.
در پاسخ به این تهدید رائد فارس شروع به پخش اصواتی چون چهچهه پرندگان، صدای حیوانات و انواع صداهای محیطی کرده بود.
او در سال ۲۰۱۷ در ارتباط با این واکنش طنزآلود خود به ممنوعیت پخش موسیقی به بی‌بی‌سی گفته بود: "آنها به ما فشار آوردند که پخش موسیقی را متوقف کنیم و ما هم شروع به پخش صدای حیوانات در پس زمینه کردیم."
کمی پس از آن این رادیو شروع کرد به پخش اصوات دیگری چون زنگ ساعت بیگ بن لندن، یا صدای تماشاگران فوتبال در ورزشگاه‌ها و امثال آن.
جبهه فتح شام هم از رادیو تازه خواسته بود صدای زنان را پخش نکند. رائد فارس در این باره به بی‌بی‌سی گفته بود او همیشه راهی برای دور زدن این فشارها پیدا می‎کرده؛ مثلا با دست‌کاری امواج صوتی صدای زنان مجری را به صدای مردان نزدیک می‌کرده و بعد از رادیو پخش می‌کرده.
منبع: بی بی سی کد خبر: ۵۵۸۴۹۹ تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ادلب سوریه بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۰۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس، گفت: این برنامه‌ها به مدت یک هفته و از فردا و همزمان با آغاز هفته بسیج سازندگی در مناطق مختلف استان آغاز می‌شود.
سرهنگ پاسدار علی‌اکبر طحان افزود: این برنامه‌ها شامل ۲۴۵ برنامه مربوط به محرومیت زدایی، ۱۴۷ برنامه مربوط به اشتغال و اقتصاد، ۵۵۸ برنامه در موضوع خدمت رسانی جریان جهاد و ۷۵ برنامه هم به عنوان کمک‌های مومنانه عملیاتی می‌شود.
۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۹ به درخواست رهبر معظم انقلاب بسیج سازندگی تشکیل شد.
وی ادامه داد: در دو سال گذشته در استان شاهد اقداماتی برای محرومیت زدایی از سوی گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی بودیم که از جمله می‌توان به آبرسانی به ۳۰۸ روستا، اجرای ۹۴ پروژه راه روستایی به ارزش سه هزار میلیارد ریال، ساخت هزار و ۲۰۰ مسکن مددجویی کمیته امداد و ایجاد مشاغل خانگی اشاره کرد.
او اظهار کرد: همچنین با همت و تلاش نیرو‌های جهادی استان، در مدت ۲ ماه یک میلیون اصله نهال در بیابان‌های استان کاشته شد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: تکمیل و مرمت ۸۰۰ مسکن نیازمندان در سال ۱۴۰۲، بهسازی و مرمت راه‌های بین مزارع، تکمیل مساجد و مجتمع فرهنگی و مذهبی، ساخت و تکمیل مخازن هفت مترمکعبی آب آشامیدنی، استخر‌های آب کشاورزی، احیا و لایروبی چاه و قنات، ساخت و تکمیل کانال‌های کشاورزی، تکمیل خانه عالم و مجموعه‌های ورزشی، ساماندهی و مرمت گلزار شهدا در این استان انجام شده است.
طحان افزود: در نوروزامسال هم، ۹ هزار و ۸۶۸ نفر در قالب ۷۶۴ گروه جهادی در هشت عرصه عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی و تربیتی، کمک مومنانه، آموزشی و تحصیلی، کشاورزی و دامپزشکی، آسیب‌های اجتماعی و مشاوره، اشتغال و اقتصاد به مردم استان خدمت رسانی کردند.
وی ادامه داد: همچنین در ماه مبارک رمضان، به همت ۵۰۰ گروه جهادی و با راه اندازی پویش سراسری ‘خانه دوست کجاست’ در ۲ موضوع توزیع افطاری ساده و تعمیر و خانه تکانی منازل افراد نیازمند خدمت رسانی شد.

دیگر خبرها

  • عمو مسعود باشکوه بدرقه شد
  • بدرقه صدای خاطره‌انگیز رادیو به خانه ابدی
  • محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی
  • چهره‌هایی که برای بدرقه گزارشگر سرشناس ورزشی آمدند | از حمید استیلی تا مهدی تاج و...|‌ تصاویر
  • صدایی که چهره خانم معلم را نگران می‌کرد
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • تغییر چهره و صدای بهروز سریال پایتخت بعد ۵ سال (فیلم)
  • صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد
  • راهیابی دو اثر از رادیو کیش به مرحله نهایی سومین جشنواره ملی پژواک