Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مهاباد- ايرنا- رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري مهاباد گفت: اهالي روستاهاي حاشيه جنگل هاي اين شهرستان آبگرمکن خورشيدي دريافت مي کنند.

مجيد پاتو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اهداي اين آبگرمکن هاي خورشيدي در راستاي ترويج استفاده از انرژي پاک و جايگزيني سوخت هاي فسيلي و هيزمي بوده که با استقبال خوب روستاييان مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: تعدادي از اين آبگرمکن هاي خورشيدي در روستاهاي `دول بهار` و `آفان` در بخش خليفان مهاباد توزيع شده است و روستاييان از استفاده آنها رضايت کامل دارند.
وي اضافه کرد: قرار است در ماه هاي آينده بيش از 200 دستگاه آبگرمکن خورشيدي در بين روستاهاي حاشيه جنگل هاي مهاباد توزيع شود که هزينه هر دستگاه 45 ميليون ريال است.
رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري مهاباد افزود: با نصب اين آبگرمکن هاي خورشيدي، استفاده روستاييان از چوب جنگل کمتر شده و همين امر باعث حفاظت بيشتر جنگل هاي بلوط مي شود.
وي اظهار داشت: انرژي خورشيدي منبعي قابل دسترس، رايگان و تجديد پذير است که استفاده از آن ميزان قابل توجهي از وابستگي جنگل نشينان به سوخت هاي فسيلي و چوب درختان جنگلي را کاهش مي دهد.
رييس اداره منابع طبيعي مهاباد گفت: در اين شهرستان بيش از 197 هزار هکتار مراتع روستايي و ييلاقي و يک هزار هکتار جنگل وجود دارد که جنگل هاي مهاباد بيشتر در مناطق غربي و در روستاهاي کاولان و کوران واقع شده است.
به گزارش ايرنا، جنگل هاي اين شهرستان که جزو جنگل هاي زاگرس شمالي بوده در طول بيش از 50 هزار سال گذشته تشکيل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، توليد محصولات فرعي، ذخاير ژنتيکي، مصارف درماني، توانايي هاي اکوتوريستي و ارزش هاي زندگي، داراي اهميت زيادي است.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.
3020/6185/2093
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۰۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات جستجو و نجات ۱۵ گردشگر مفقود شده در جنگل های نوشهر

دریافت 8 MB کد خبر 6096702

دیگر خبرها

  • فیلم| جنگل عمودی با ۸۰۰ درخت؛ واحه‌ای برای انسان‌ها و پرنده‌ها
  • چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از قاچاق چوب + فیلم
  • تقاضای شهرک‌نشینان از نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس + فیلم
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • آموزش پشتکار به کودکان با هنر نمایش و سرگرمی
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • شهرک نشینان شمال فلسطین اشغالی تهدید به شورش کردند
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • عملیات جستجو و نجات ۱۵ گردشگر مفقود شده در جنگل های نوشهر
  • ۱۲۴۲ حمله نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینیان در آوریل ۲۰۲۴