Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-19@18:11:05 GMT

برگزاری محفل انس با قرآن و عترت در شاهرود

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۵۱۰۲۱

محمد ابراهیمی با اشاره به برگزاری محفل انس قرآن کریم به منایبت هفته وحدت و بسیج گفت: محفل معنوی انس با قرآن کریم و عترت با حضورقاریان و حافظان بین المللی و فعالان فرهنگی قرآن و عترت و سایر اقشار، توسط مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بین الحرمین شاهرود در ایام هفته وحدت در مدارس و مساجد شهرستان شاهرود برگزار می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر موسسه بین الحرمین شاهرود افزود: در این محافل معنوی برنامه‌های تلاوت آیات توسط قاریان، برنامه ارائه حفظ قرآن کریم، تواشیح توسط گروه تواشیح سائلین الزهرا (س)، جمع خوانی آیةالکرسی توسط نونهالان گروه ربیع القلوب اجرا گردید و در پایان حاضران از سخنرانی اخلاقی و تفسیر قرآن کریم توسط اساتید محترم بهره مند می‌گردند.
وی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های این محافل فرهنگی به تعداد ۶۰ نفر از قاریان، حفاظ و اجراء کنندگان برنامه‌های قرآنی و فعالان فرهنگی حوزه قرآن و عترت جوایز ارزشمند معنوی توسط مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بین الحرمین شاهرود اهداء خواهد گردید.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: موسسه بین الحرمین شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۱۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش «زندگی با آیه‌ها» طرح جدیدی برای فهم قرآن

حجت‌الاسلام مهدی نیلی‌پور، مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار مهر در رابطه‌با اهمیت خواندن قرآن گفت: از نظر ساختار وجودی، انسان دارای دو ساحت و بُعد است. یکی بُعد جسمانی و مادی و یکی بُعد روحانی و غیبی. قرآن عمدتاً بر اساس ساختار وجودی انسان ملاحظه هر دو بُعد را کرده است؛ اما عمده‌ترین راه تغذیه بُعد روحانی و بُعد ملکوتی و غیبی انسان از طریق دستاوردهای آسمانی است.


او ادامه داد: انسان‌هایی که بخواهند سرمایه‌ای در بُعد ملکوتی و غیبی خود داشته باشند و آن بُعد خودشان را تقویت کنند، اینها ناگزیرند که با یک دستاوردهای غیبی و ملکوتی اصیل آشنا باشند و قرآن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای پیامبر اکرم (ص) که خود سرتاسر غیب و ملکوت بوده، برای انسان‌ها قرار داده شده است. اگر افراد بخواهند در جنبه‌های ملکوتی و غیبی خودشان را رشد دهند، اینها ناگزیر از تماس با قرآن به‌عنوان تجلی اسماً الهی در روی زمین هستند.


مدیر بنیاد مهدویت اصفهان با بیان اینکه امروزه از قرآن تحت عنوان هوش معنوی یاد می‌شود، گفت: افراد اگر بخواهند هوش معنوی خودشان را ارتقا دهند باید به قرآن مراجعه کنند؛ چون یکی از مؤلفه افراد دارای هوش معنوی، ارتباط با کتب قدیمی و عتیق است و یکی از کتاب‌های عتیق و مصون از هرگونه خطا و اشتباه قرآن کریم است؛ لذا از یک دیدگاه هر کسی اهل قرآن نباشد معلوم می‌شود که هوش معنوی خوبی ندارد.


او تأکید کرد: عرفا و بزرگان ما معمولاً حداقل روزی یک مراجعه قرانی داشتند و حضرت امام روزی سه جز قرآن تلاوت می‌کردند. علامه طباطبایی بالاترین هوش معنوی را داشته و بیست سال شبانه با قرآن مأنوس بوده تا تفسیر المیزان را تحویل ما داده است.


حجت‌الاسلام نیلی‌پور پویش «زندگی با آیه‌ها» را اقدامی مؤثر در انس بیشتر مردم با قرآن عنوان کرد و گفت: حقیقتاً پویش زندگی با آیه‌ها که توسط سازمان تبلیغات اسلامی در حال اجرا است، کار بسیار تحسین برانگیزی است؛ چراکه قرآن یک کتاب نظم‌پذیر و نظم ده به انسان است. پویش زندگی با آیه‌ها نیز کار منظمی است که باعث مدیریت ذهن، زمان و فهم می‌شود.


او افزود: سه سال قبل ما در بنیاد مهدویت اصفهان کاری مشابه پویش زندگی با آیه‌ها را اجرا کردیم و هر روز یک آیه از آیات المهدی در فضای مجازی به مسابقه گذاشته می‌شد.


مدیر بنیاد مهدویت اصفهان تصریح کرد: این‌گونه کارهای منظم با موضوعات مختلف مثل مهدویت ظرفیت بالایی است که شما در هر جز چند آیه مرتبط با آیات المهدی می‌توانید پیدا کنید و آنها را ارائه دهید. آیات قرآن معجونی است که شما در آن توحید، اخلاق و عقاید می‌بینید؛ لذا این پویش‌های منظم باید در تمام طول سال با عنوان‌های متفاوتی اجرا شود؛ مثل پویش سبک زندگی از نگاه قرآن.


او در پایان تأکید کرد: پویش زندگی با آیه‌ها کار موفق و خوبی بوده و ان شالله خداوند به متولیان این امر قوت و همت عالی دهد تا بتوانند این اتفاق را با موضوعات متنوع و فراگیر و جذاب بیشتری در سطح کلان حتی در سطح جهانی ایجاد کنند. چون قرآن مخصوص ما نیست و خطاب قران به کل مردم است؛ بنابراین این‌گونه پویش‌ها نباید محدود به ایران باشد و باید در جهان اسلام و حتی با نگاه بین‌المللی رقم بخورد تا همه مردم به شکلی از این مائده الهی و آسمانی بهره‌مند شوند.

کد خبر 6081223 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • برنامه محفل از نگاه خادمان قرآن
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی
  • پویش «زندگی با آیه‌ها» طرح جدیدی برای فهم قرآن
  • سوژه‌های «محفل» که به سلبریتی قرآنی تبدیل شدند | ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان چه بود؟
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی چه بود؟
  • دعوت ۲۰ کشور دنیا از نابغه قرآنی برنامه محفل