Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@13:37:46 GMT

مادران شهدا در عرصه ایثار مردانه عمل می کنند

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۵۱۴۴۳

مادران شهدا در عرصه ایثار مردانه عمل می کنند

مسئول بسیج رسانه استان اردبیل اشاره به نقش ارزنده مادران شهدا در حراست از مرزهای اعتقادی گفت: مادران شهدا ثابت کردند که در عرصه ایثار و جهاد مردانه عمل می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از سبلان‌ما،سرهنگ علی لطفی صبح امروز  به مناسبت هفته بسیج در دیدار با خانواده شهیدان رحیمی از شهدای هشت سال دفاع مقدس در اردبیل، اظهار کرد: آرامش امروز کشور مدیون دلاوری‌های جوانانی است که جان بر کف برای دفاع از خاک ایران به جنگ با دشمن رفته و بدون هیچ‌ چشمداشتی از این مرز و بوم دفاع کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ادامه راه شهیدان بر همگان واجب است چرا که شهدا برای حفظ دین و انقلاب و حفظ امنیت، جان خود را فدا کردند.

لطفی استقلال و امنیت حاضر ایران اسلامی را مرهون فداکاری شهدا و ایستادگی خانواده‌های آنان دانست و ادامه داد: توانمندی‌های داخلی در عرصه‌های گوناگون و تأمین زندگی شرافتمندانه برای مردم بدون اجازه کوچکترین دخالت و تعدی بیگانگان در پرتو همین رشادت‌ها و مقاومت‌ها به دست آمده است.

مسئول بسیج رسانه استان تصریح کرد: وقتی به منزل شهیدان می‌رویم انرژی می‌گیریم و خدا این توفیق را به ما نصیب کرده که بتوانیم در خدمت خانواده بزرگوار شهدا باشیم.

وی با اشاره به نقش ارزنده خانواده شهدا، به ویژه مادران این عزیزان در حراست از مرزهای اعتقادی گفت: مادران شهدا ثابت کردند که در عرصه ایثار و جهاد مردانه عمل می‌کنند.

لطفی بیان داشت: اگر امروز از خانواده شهدا تجلیل می‎کنیم باید عملی باشد و در مقام عمل قدردان این شهیدان باشیم، تجلیل عملی به معنی ادامه راه و حرکت در مسیر شهدا است.

مسئول بسیج رسانه استان اردبیل با اشاره به ایثار و صبر خانواده شهدا، گفت: دیدار با خانواده شهدا پشتوانه حفظ روحیه ایثار و شهادت است.

شهید محمدرضا رحیمی، اولین فرزند خانواده رحیمی در 2 مرداد 1341 در اردبیل به دنیا آمد. پس از پشت سر گذاشتن دوران کودکی، تحصیلات ابتدایی را در دبستان در سال 1347 آغاز کرد و در مقاطع راهنمایی و دبیرستان ادامه تحصیل داد.

مادر وی در خصوص علاقه شهید رحیمی به کتاب‌های مذهبی، بیان داشت: در این دوران «هرچقدر پول می گرفت، جمع می کرد و مقداری از من کمک می گرفت و کتاب‌های مذهبی می خرید».

هم زمان با ورود به دبیرستان فعالیت انقلابی را تجربه کرد و به پخش اعلامیه‌ها و نوارهای حضرت امام (ره) پرداخت و به همین خاطر بارها توسط ماموران رژیم پهلوی تحت تعقیب قرار گرفت.

شهید رحیمی از پیشتازان مبارزات دانش آموزی در اردبیل بود و هرجا اثری از مبارزه و اعتراض علیه رژیم پهلوی دیده می شد وی نیز در آنجا حضور داشت.

با پیروزی انقلاب اسلامی، ‌فعالیت‌های سیاسی و مذهبی این شهید بزرگوار گسترده شد و در سال 1359 دیپلم متوسطه را در رشته ریاضی فیزیک اخذ کرده و با تشکیل نهاد پاسداران انقلاب اسلامی به عضویت رسمی آن در آمد.

در اواخر سال 1359 مسؤولیت پرسنلی سپاه پاسداران شهرستان اردبیل را به عهده گرفت و به جذب نیروهای مؤمن و فداکار در سپاه پرداخت.

محمدرضا رحیمی در اردیبهشت سال 1364 و در جزیره مجنون به فیض شهادت دست یافت.

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۱۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رخ‌ مادر» امروز از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی پروژه، مجموعه مستند رخ‌ مادر پنجشنبه‌ها حوالی ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه از شبکه افق پخش می‌شود.

حمید مشایخی، مهدی انصاری، سیدمصطفی سیدحسینی و علی علائی چهار کارگردان «رخ مادر» هستند و این پروژه را در استان‌های کرمان، یزد، فارس، لرستان، شهرکرد، گلستان، مازندران، تهران، گیلان، اراک و اصفهان جلوی دوربین برده‌اند.

رخ مادر که در قالب داکیودرام ساخته شده است، با روایتی شاعرانه به قصه‌های بکر و ناب از مادران شهدا که در جامعه فعالیت اجتماعی دارند، می‌پردازد.

زهرا حسینی سرپرست پژوهش و سوژه یابی مجموعه مستند رخ‌ مادر را بر عهده داشته است.

دیگر خبرها

  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان حاجی رحیمی، زاهدی و حجازی در شهرستان بن
  • ۵۰۰بوکس سیگار قاچاق در اردبیل کشف شد/جریمه ۴ میلیارد ریالی قاچاقی
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • پخش فصل جدید «رخ‌ مادر» از امشب
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • «رخ‌ مادر» امروز از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» روی آنتن شبکه افق/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا