Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران و سرپرست ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، امروز شنبه(۳ آذر) در آستانه ولادت پیامبر مهربانی(ص)، جهت همکاری مشترک این دو دستگاه در حوزه فرهنگی، دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، رضا نوروزی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(رحمت الله علیه) مازندران به همراه مسعود قنبری، رئیس روابط عمومی این نهاد با حجت الاسلام محمود علیخانی، سرپرست ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، جهت همکاری مشترک این دو دستگاه دیدار و گفتگو صمیمانه ای داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام علیخانی در این دیدار با اشاره به وجود بیش از چهار هزار مسجد در مازندران، گفت: یکهزار و 132 کانون فرهنگی و هنری مساجد در خانه های خدا در این دیار، تشکیل شدند.

 

وی اظهار کرد: 90 کارشناس روانشناسی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد دیار علویان، فعالیت می کنند.

 

حجت الاسلام علیخانی بیان کرد: اساتید حرفه ای از قم جهت جلوگیری از جریان های نوظهور در مازندران، ورود پیدا کردند تا به شک و شبهه و سوالات، پاسخ داده شود.

 

وی ابراز کرد: بیان مسائل و شفاف سازی مسائل دینی در سنین پایین برای واکسینه نمودن نسل های جدید، ضرورت دارد.

نوروزی نیز در این دیدار طی سخنانی گفت: کمیته امداد امام خمینی (رحمت الله علیه) مازندران حاضر است در بحث فرهنگی با کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان، فعالیت کند.

 

وی ادامه داد: فقر فرهنگی یکی از دغدغه های مهم به شمار می آید که باید در جهت کاهش این معضل مهم، تلاش بسیار صورت گیرد.

 

نوروزی اظهار کرد: اجرای برنامه های ورزشی در حیاط مسجد می تواند زمینه ورود افراد بسیاری از قشرها و سنین مختلف را فراهم سازد.

 

وی بیان کرد: هر عضو زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (رحمت الله علیه) که عضو کانون فرهنگی و هنری مساجد شود، می توان برای او کار فرهنگی نظیر تشرف به زیارت مشهد مقدس و حرم مطهر امام رضا(علیه السلام)، صورت گیرد.

 

نوروزی ابراز کرد: علائم ورود هر شخص به جریان های نوظهور قبل از اینکه در دام این جریان ها بیفتد در ابتدا نماد و شبهه آن، برطرف شود چرا که به اینگونه می توان هر فردی را از افتادن به این جریان های نوظهور، مصون ساخت.

 

وی گفت: برنامه های فرهنگی نظیر زیارت امام رضا(علیه السلام)، حضرت معصومه (سلام الله علیها)، امامزاده های داخل کشور و عتبات عالیات، آموزش خانواده در مقابله با آسیب های اجتماعی از جمله فعالیت های فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(رحمت الله علیه) است.

 

نوروری اظهار کرد: با رونق بیش از پیش مساجد می توان در مقابله با بسیاری از مشکلات و مسائل، ورود پیدا کرد که در این راستا کمیته امداد امام خمینی(رحمت الله علیه) مازندران، آماده همکاری است.

 

وی بیان کرد: 450 هزار صندوق کوچک کمیته امداد امام خمینی(رحمت الله علیه) در منازل مازنی ها وجود دارد و 28 هزار نفر در طرح اکرام ایتام و محسنین، فعالیت دارند و همچنین تامین جهیزیه و ساخت منازل از دیگر فعالیت های این نهاد به شمار می آیند.

به گزارش شبستان، حجت الاسلام بشیر عالیشاه، معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(رحمت الله علیه) مازندران در آینده نزدیک جهت همکاری مشترک با کانون های مساجد استان با حجت الاسلام محمود علیخانی، سرپرست ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، دیدار و گفتگو خواهد داشت.

پایان پیام/86

منبع: شبستان

کلیدواژه: ارزانی شبستان یزد ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور هفته وحدت حسن روحانی سنندج ارومیه بیرجند آذربایجان غربی هفته بسیج بحث فرهنگی همکاری مشترک کاهش آسیب های اجتماعی کانون های فرهنگی هنری مساجد دیدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۱۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد

ایسنا/اردبیل مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: مساجد می توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مصطفی آمون، ۱۱ اردیبهشت در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان سازی، پشتیبانی و نظام مند کردن فعالیت های تابستانی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: برنامه ریزی خلاقانه و طرح ایده های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه های تابستانی خواهد شد.

وی اظهار کرد: مساجد می توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

آمون خاطرنشان کرد: فضای معنوی مساجد می تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و افزود: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آنها داشته باشند.

آمون، توسعه تعاملات و بهره مندی از ظرفیت های دستگاه های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» را بسیار مهم دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک
  • حمایت ۵۱۴۰ معلم لرستانی از ایتام
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان