Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@03:49:18 GMT

49.3 میلیمتر باران بارید

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۵۱۴۹۹

49.3 میلیمتر باران بارید

بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع کل ریزشهای جوی از اول مهر تا اول آذر سال آبی 98-97 (61 روز ابتدایی سال آبی جاری) بالغ بر 49.3 میلیمتر است.

در بین ۶ حوضه اصلی آبریز کشور، تنها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه شاهد افت بارش‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل و همچنین نسبت به متوسط بارش‌های مدت مشابه در درازمدت (آمار ۵۰ ساله) هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت ( 29.1 میلیمتر) 69.4 درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته( 19.1 میلیمتر) 158.1 درصد افزایش نشان می‌دهد.

---

همچنین حجم بارش‌های کشور از اول مهر تا اول آذر به 81 میلیارد و 248 میلیون مترمکعب رسید.

در بین 6 حوضه اصلی آبریز کشور، تنها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه شاهد افت بارش‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل و همچنین نسبت به متوسط بارش‌های مدت مشابه در درازمدت (آمار 50 ساله) هستیم./تسنیم

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۱۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران اخیر در پاوه از مرز ۱۰۰۰ میلی‌متر گذشت

ابرهیم شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بارش‌ها در شبانه روز گذشته ۳۱ میلی‌متر بوده است، اظهار کرد: مجموع بارش سامانه اخیر ۹۸ میلی‌متر در پاوه گزارش و ثبت شده است.

وی افزود: خوشبختانه بارش تجمعی سامانه بارشی اخیر در پاوه از مرز یک هزار و ۳ میلی‌متر گذشت.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پاوه ادامه داد: این میزان بارش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۶ درصد و نسبت به میانگین نرمال بلند مدت سنوات اخیر ۳۸ درصد افزایش داشته است.

شهریاری خاطر نشان کرد: راهداران پاوه طی سه روز اخیر در محورهای مواصلاتی حضور فعال داشته و نسبت به پاکسازی و ریزش برداری راه‌ها اقدام کردند.

کد خبر 6096679

دیگر خبرها

  • ۵.۷ میلی‌متر باران در لرستان بارید
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری
  • بهره‌برداری از دو طرح آبی در تابستان/از ماهیت سدچمشیر دفاع میکنیم
  • ورود سامانه بارشی قوی به کردستان/۹۷۳ میلیمتر بارش ثبت شد
  • بارش باران اخیر در پاوه از مرز ۱۰۰۰ میلی‌متر گذشت
  • سیلاب‌های خوزستان با مدیریت سدها مهار شد/ ذخیره سدها به 81 درصد رسید
  • ۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز
  • بارش شدید تگرگ در درح سربیشه خراسان جنوبی
  • بیشترین بارش در دوگنبدان/یاسوج ۵۷.۸ میلی متر باران بارید