Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز-ایرنا- جمعی از کارگران گروه ملی صنعتی ایران در نخستین روز هفته بار دیگر در مقابل ساختمان استانداری خوزستان حاضر شده و خواستار تحقق وعده های مسئولان در خصوص رفع مشکلات این واحد صنعتی شدند.

به گزارش ایرنا پس از گذشت 11 روز از حضور متوالی کارگران گروه ملی صنتعی ایران در مقابل استانداری خوزستان، از اوایل صبح روز شنبه حدود 200 نفر از این کارگران باردیگر در این محل جمع شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در هفته اخیر مسئولان بسیاری از جمله استاندار خوزستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ... وعده پیگیری وضعیت حقوقی این کارگران را از طریق رسانه ها داده اند.
کارگران معترض می گویند مدت‌هاست که مشکلات خود را از رسانه ها وبه روشهای مختلف فریاد می‌زنیم اما هیچ اقدام مثبتی برای ما صورت نمی گیرد.
آنها می گویند: مسئولان بارها وعده داده اند اما هنوز اتفاق ملموسی نه در وضعیت گروه ملی و نه در وضعیت پرداخت حقوق رخ نداده است.
آن‌ها تامین مواد اولیه و فعالیت خط‌ های تولید این واحد صنعتی را تنها راهکار برون رفت این شرکت از مشکلات اقتصادی دانستند.
هفته گذشته استاندار خوزستان در نشست خبری با مطبوعات اعلام کرد که مشکلات گروه ملی به تدریج در حال برطرف شدن است و مجوز فروش خارج از بورس تولیدات آن به منظور ارایه در بازار آزاد، از سوی وزارت صنعت، معدن تجارت فراهم شده است، همچنین نماینده تام الاختیار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت بخشی از مطالبات قانونی کارگران در این هفته خبر داده بود.
به گزارش ایرنا تا این لحظه خبری از پرداخت معوقات کارگران شنیده نشده است، تجمع امروز کارگران تا لحظه مخابره خبر در مقابل ساختمان استانداری خوزستان ادامه دارد، نیروی انتظامی و یگان ویژه نیز در کنار کارگران حضور دارند.
گروه ملی صنعتی فولاد ایران حدود چهار هزار نفر کارگر و ظرفیت سالیانه تولید یک میلیون و 435 هزار تن فرآورده های فولادی و 430 هزار تن شمش فولادی را دارد.
این واحد صنعتی در سه سال اخیر به بدترین روزهای خود از زمان واگذاری این شرکت به بخش خصوصی رسید که باعث کاهش خطوط تولید، تعدیل نیرو و نیز پرداخت نامنظم حقوق و بیمه کارکنان شرکت شد.
گروه ملی صنعتی فولاد ایران در سال 1342 به عنوان نخستین کارخانه نورد فولاد کشور در اهواز تاسیس شد و در سال 1388 با هدف خصوصی سازی به یکی از شرکت های زیر مجموعه امیر منصور آریا واگذار شد ولی با کشف اختلاس 30هزار میلیارد ریالی و ارتباط آن با 2 بانک بزرگ کشور، در سال 1390 مدیریت آن به طور موقت در اختیار دادگستری قرار گرفت و در نهایت در اسفند 1395 به بانک ملی واگذار شد.
مشخص نبودن وضعیت این شرکت سبب به بار آمدن زیان انباشته در این مجتمع فولادی شد و این شرکت که زمانی در صنعت فولاد کشور پیشرو بود، اکنون فقط با بخشی از ظرفیت خود کار می کند.
7164/6002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تجمع كارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۱۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از تشکیل چندین دریاچه‌ شیرابه در تهران؛ وعده مسئولان دروغ شد! | فیلم

ایجاد دریاچه شیرابه ناشی از زباله‌های‌تر، منشا اصلی بوی نامتبوع است. این درحالی است که مسئولان مرکز پردازش آرادکوه سال قبل اعلام کرده بودند که دریاچه شیرابه برای همیشه جمع‌آوری شده است./صداوسیما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است
  • تجلیل از کارگران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • برتری و صعود یک پله‌ای پاس همدان در گروه اول
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • انتصاب مدیرعامل جدید گروه ملی فولاد ایران
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • تصاویری از تشکیل چندین دریاچه‌ شیرابه در تهران؛ وعده مسئولان دروغ شد! | فیلم