Web Analytics Made Easy - Statcounter

افشین پیرنون در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: با فعالیت بیش از ۳۰۰ نفر از پرسنل راهداری در عملیات راهداری زمستانی آماده خدمت رسانی به صورت شبانه روزی در محورهای مواصلاتی استان هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قزوین گفت: از آغاز سال جاری عملیات تعمیر و نگهداری ماشین آلات راهداری این اداره کل در دستور کار قرارگرفت و با خرید ۸ دستگاه کامیون ولو FMX  مجهز به نمک پاش مکانیزه، ۱۰ دستگاه تویوتا هایلوکس و ۴ دستگاه گریدر  و همچنین با استفاده از ۲۸۸ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در ۲۶ راهدارخانه استان مستقر شده و در قالب۳۰  اکیپ، عملیات راهداری زمستانی را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از وظایف مهم راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین نگهداری، ایمن سازی و بازنگهداشتن ۶۷۰۰ کیلومتر از راههای استان است که در این راستا تلاش می کنیم با همکاری سایر دستگاهها به ویژه پلیس راه وظایف جاری، اضطراری و دوره ای خود را بخوبی انجام دهیم.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین تصریح کرد: استان قزوین با ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۱۳ کیلومتربزرگراه و بطور متوسط ۲۰ میلیون تردد ماهانه در محورهای مواصلاتی این استان را در رتبه سوم کشوری قرار گرفته است.

پیرنون یادآورشد: خوشبختانه هم افزایی خوبی بین پلیس راه استان و راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین است که امیدواریم با همکاری مناسب دستگاههای خدمات رسان قوت قلبی برای مسافران در تردد ایمن در جاده های استان باشد.

وی افزود: استفاده از تکنولوژی روز در جاده های استان موجب شده تا بستر بسیار خوبی در ایمنی جاده های استان مهیا شود و سفرهای راحتی محقق شود و در این راستا اقدامات موثری برای یک مسافرت هوشمند آماده شده است. بطوری که شهروندان عزیز می توانند با استفاده از نرم افزار برخط www.۱۴۱.ir  تصاویر دوربین های نظارت تصویری در سراسرکشور را مشاهده و یا از طریق تلفن گویای ۱۴۱ اطلاعات راهها را دریافت و سفر خود را مدیریت کنند.

پیرنون بیان کرد: با احداث و مرمت و بهسازی راهدارخانه های استان، و نصب سیستم های گرمایشی و سرمایشی و... به بهترین شکل ممکن تلاش شده تا رضایت شهروندان و مسافران جلب شود.

وی اظهارداشت: با برنامه ریزی و اقدامات خوب انجام شده در سال جاری تلاش می کنیم تا محورهای مواصلاتی استان باز باشد.

پیرنون ضمن انتقاد از وضعیت رانندگی در فصل زمستان گفت: متاسفانه در نوع رانندگی در فصل زمستان و تابستان نیازمند آموزش های تخصصی به مردم هستیم زیرا هنوز سرعت برخی رانندگان و نحوه رانندگی آنها در زمستان مانند تابستان است و به همین دلیل شاهد بروز سوانح جاده ای در این فصل هستیم.

پیرنون بیان کرد: اغلب خودروها در زمستان فاقد زنجیر چرخ هستند و هنوز در روشهای رانندگی برون شهری و درون شهری فرقی قائل نمی شوند که این رویکرد باید اصلاح شود.

وی بیان کرد: با ایجاد بسترهای لازم و ارتقاء سطح خدمات رضایتمندی هموطنان نیز فراهم شود و به منظور تضمین سلامت سفرهای زمستانی برای هموطنان عزیز درخواست می کنیم رانندگان ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، با اداره راهداری همکاری کنند.

کد خبر 4466723

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح زمستانی جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۲۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکود جدید در حمل ونقل ترانزیت جاده‌ای ثبت شد

 جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه رکودهای جدیدی برای ترانزیت  در بخش حمل ونقل جاده ای  ثبت کرده ایم گفت: پیش از این رکود میزان حمل کالاهای نفتی و غیر نفتی در بخش جاده ای برای سال ۹۳ بود که حمل کالا به ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسیده بود و پس از آن رکودی در حمل کالا نداشته و در برخی از سال ها هم کاهشی بود.

به گفته وی، در سال گذشته با ترانزیت ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزارتن کالا از قلمرو کشوربالغ بر ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تن کالا توسط ناوگان ایرانی و خارجی حمل‌ونقل بین المللی جاده‌ای از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته ترانزیت شده که  رکورد جدیدی در این بخش به شمار می رود.

او  با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ میزان ترانزیت بار و حمل کالا در بخش های نفتی و غیر نفتی افزایش دو میلیون و ۵۰۰ هزارتنی داشت گفت: با رشد حمل کالا در این بخش میزان حمل کالا  به ۱۴ میلیون و ۷۵۰هزار تن رسید.

هدایتی با اشاره به اینکه  ترانزیت کالا‌های غیرنفتی درسال گذشته بالغ بر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتن بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۸ درصد رشد داشته است افزود:  درحوزه کالا‌های نفتی، میزان ترانزیت بالغ بر پنج میلیون و ۳۵ هزارتن بوده است که ۱۱۲ درصد رشد داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی ۹ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری کردستان
  • کسب رتبه اول توسط مرکز مدیریت راه های استان یزد در ارزیابی عملکرد
  • آماده باش دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان استان اصفهان
  • آماده باش دستگاه های امدادی و خدمات رسان استان اصفهان
  • رشد ۲۵ درصدی جابه‌جایی کالا در کرمانشاه
  • رکود جدید در حمل ونقل ترانزیت جاده‌ای ثبت شد
  • پیگیری کنترل سرعت شبکه حمل‌ونقل عمومی با استفاده از سامانه‌های هوشمند
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر بطول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است
  • آغاز اجرای پروژه عمرانی در جاده کرج_چالوس/ سفر به مازندران از مسیرهای جایگزین ممکن است