Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از انتشار گزارش های تخلف در اداره کل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری تهران یکی از معاونان استاندار در پی بازداشتن قوه قضاییه از رسیدگی به این پرونده است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چندی پیش دانا از یک تخلف گسترده میلیاردی در استانداری تهران خبر داد. براساس این خبر تخلفات گسترده مالی در اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران صورت گرفته است و رئیس وقت این اداره پس از کشف این تخلفات و ارجاع آن‌ها به مراجع ذی‌صلاح از سمت خود برکنار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در پی انتشار خبری در خصوص وجود تخلفات میلیاردی در اداره کل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری تهران و کشف و پیگیری آن توسط سعید بیات، مدیر کل وقت و تا اعلام گزارش به دادستان تهران که منجر به برکناری مدیر کل یاد شده به دلیل پیگیری تخلفات صورت گرفته از مرجع قضایی، توسط استاندار تهران شد، (مشروح این خبر را اینجا بخوانید).

در همین راستا یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص تخلفات میلیاردی در اداره اتباع و مهاجرین خارجی اعلام کرد: استانداری تهران به جای پیگیری موضوع برای استیفای حق و تسریع در روند رسیدگی قضایی، نامه ای به شماره 10/ه/11536 در تاریخ شانزدهم مهر ماه سال جاری با امضای یکی از معاونان استاندار را تحت عنوان رئیس هیأت رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان استانداری تهران خطاب به بازپرس محترم شعبه رسیدگی کننده ارسال و درخواست کرده تا به دلیل رسیدگی به موضوع در هیأت رسیدگی به تخلفات اداری، تأمل کنند.

حال آنکه هیأت رسیدگی به تخلفات اداری، صلاحیت بررسی و رسیدگی به جرایم را ندارد و رسیدگی به این موضوع در صلاحیت مراجع قضایی است؛ در همین راستا این سوال مطرح است که علت ورود معاون یاد شده برای توقف غیر قانونی رسیدگی قضایی به یان پرونده چیست؟

اگر این معاون بتواند در این خصوص به افکار عمومی پاسخگو باشد شاید جلوی برخی از شبهات ذهنی پیرامون چرایی رایزنی ها و نامه نگاری های این معاون در این پرونده گرفته شود.

طبیعی است که دستگاه قضایی در رسیدگی به این موضوع کاملاً مستقل برخورد می کند و تصمیم گیری این دستگاه در مقابل مفاسد مالی بر اساس قاون، قاطع بوده و توصیه هیچ فرد یا دستگاهی را لحاظ نخواهد کرد.

در هر حال این تخلفات چیزی نیست که بتوان در هیأت تخلفات اداری به آن رسیدگی کرد بلکه به خاطر جنبه مجرمانه بودن تحصیل مال از طریق نامشروع در دادگاه تخلفات اداری به آن رسیدگی نشده و تنها قوه قضاییه مرجع ذیصلاح رسیدگی به این مساله است.

انتهای پیام/ط

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۲۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدعلی الفت‌پور افزود:بخش عمده‌ای از راهکار‌ها و استراتژی‌های مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری، به خصوص ارتشاء از طریق احصاء نظرات و ایده‌ها و مطالعات گذشته شناسایی و بررسی شده است.

آقای الفت‌پور تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته در این زمینه و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و تخصصی، تشکیل شعبه‌ای مشخص و ویژه برای پیگیری اخذ رشوه در شهرداری تهران، توسط اداره کل دفتر هماهنگی هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و کمیته‌های انضباطی در دست اقدام است و پرونده‌های مرتبط در این خصوص با حساسیت بالا و دراسرع وقت، بررسی و تا حصول نتیجه، پیگیری می‌شوند.

دیگر خبرها

  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • از ظرفیت های موجود در جامعه هنرمندان مهاجر استقبال می کنیم
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • ممنوعیت عقد قرارداد مسکن با اتباع غیر مجاز
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان