Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان – ایرنا - رئیس ‌کل دادگستری استان زنجان به متولیان راهداری هشدار داد و گفت: آمار فوتی‌های سوانح جاده‌ای این استان بسیار بالاست که دستگاه های مربوطه باید نقاط حادثه‌خیز را اصلاح کنند و اگر در این زمینه کوتاهی شود با آنها برخورد خواهد شد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری استان زنجان، حجت‌الاسلام‌ اسماعیل صادقی نیارکی در دیدار با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در نشستی صمیمی با این مجموعه با ابراز تاسف از آمار بالای فوتی‌های شهروندان در تصادف جاده‌ای، از آنها به‌عنوان سرمایه‌های انسانی جامعه یاد کرد و گفت: متولیان امر باید به این نکته توجه کنند که هر یک از شهروندان که در جاده‌های کشور جان خودشان را از دست می‌دهند، سرمایه‌های انسانی این کشور محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: چه‌ بسا کودکی که در این سانحه جاده ای جان خود را از دست می‌دهد که می‌توانست در آینده به‌ عنوان نخبه ای برای جامعه خدمت و در پیشرفت و اعتلای آن نقش بسیار مهمی داشته باشد که متاسفانه بر اساس کوتاهی و غفلت برخی‌ها، سالانه از داشتن چنین سرمایه‌هایی محروم می‌شویم.
رئیس ‌کل دادگستری استان زنجان، به متولیان راهداری در استان زنجان هشدار داد و گفت: آمار فوتی‌های سوانح جاده‌ای استان بسیار بالاست، متولیان امر باید نقاط حادثه‌خیز را اصلاح کنند و در صورت کوتاهی در این زمینه با آنان برخورد خواهد شد.
حجت الاسلام صادقی نیارکی، کاهش نرخ ازدواج استان زنجان را بسیار فاجعه‌آمیز بیان کرد و ادامه داد: بر اساس آمار ثبت‌احوال کشور، نرخ ازدواج در این استان از سال 90 تاکنون به‌ شدت کاهش داشته که باید هشیار باشیم که خطرات و تهدیدهای عدم ازدواج در جامعه، به‌ مراتب بدتر از پدیده طلاق به شمار می رود که آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به‌ سلامت جامعه‌ تحمیل خواهد کرد.
وی تاکید کرد: اثربخشی برنامه‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی بوده و اقدامات و فعالیت‌های ما در همه حوزه‌ها و بویژه در پیشگیری باید مبتنی بر فایده باشد تا بتواند گره‌ای از مشکلات مردم و جامعه را حل کند.
رئیس ‌کل دادگستری استان زنجان گفت: اگر چه امروزه اهمیت، جایگاه و ضرورت پیشگیری در جامعه بر کسی پوشیده نیست، اما آنچه در این باره اهمیت دارد، خدمت در این مجموعه باید با این نگاه و رویکردی با خروجی مثبت و اثر بخش باشد تا منجر به کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی شود.
حجت الاسلام صادقی نیارکی، با تاکید بر اینکه شعار ' اقدامات مبتنی بر فایده ' باید در همه حوزه‌ها محقق شود، اظهار داشت: در خدماتی که به جامعه هدف می دهیم چنانچه آمار طلاق، تصادف و اعتیاد کاهش نیابد، هم بیت‌المال و هم وقت خودمان را هدر دادیم و این برای ما پذیرفتنی نیست.
وی خاطرنشان کرد: داشتن رویکرد کیفی در اجرای برنامه‌ها بسیار حائز اهمیت است و اجرای 10 برنامه که منجر به کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی جامعه شده و گره‌ای از مشکلات شهروندان را حل کند، اهمیت قابل توجهی دارد.
رئیس ‌کل دادگستری استان زنجان، داشتن رویکرد بومی برای تدوین برنامه‌های حوزه پیشگیری را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: برنامه‌ها باید مبتنی بر رویکرد بومی باشد و بر اساس نیازها و مسائل بومی و استان زنجان تدوین‌شود و اینکه مرکز بخواهد برنامه‌ای را به ما تحمیل کند و نسخه‌ای بپیچد که با این رویکرد متفاوت باشد در نتیجه نمی‌تواند برای استان مفید و گره‌ای از مشکلات این استان را باز کند.
حجت الاسلام صادقی نیارکی متذکر شد: باید ببینیم استان زنجان از چه جرائم و آسیب‌هایی رنج می‌برد، در مورد همان‌ها برنامه‌ریزی کنیم حتی اگر نیاز باشد باید سال های پیاپی بر روی همان مساله برنامه‌ریزی کنیم تا درنهایت ادعا کنیم که این مشکل حل شده و در دوره بعدی جزو اولویت ها نخواهد بود.
وی، به اهمیت تحقیق و پژوهش برای تبیین و تحلیل علمی جرائم و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: برای شناسایی جرائم، آسیب‌ها و مسائل استان، به تفکیک هر یک از شهرستان‌ها و بخش‌ها، همچنین بررسی عوامل موثر بر شکل‌گیری آن‌ها، در نهایت ارائه راهکارهای عملیاتی و کاربردی، مطالعه میدانی قوی می تواند در این حوزه راهگشا باشد و به‌جای اینکه بودجه را درجاهای نامناسب خرج کنیم باید آن را به حوزه پژوهش و آسیب‌شناسی اختصاص دهیم.
9505/9085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي رئيس كل دادگستري هشدار سوانح جاده اي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۲۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه

وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری صبح امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ میزبان کنستانتین کورسیک رییس کانون فدرال سردفتران روسیه و هیت همراه بود.

وزیر دادگستری در این دیدار اظهار داشت: سطح روابط حقوقی و قضایی ایران و روسیه در سال‌های اخیر رشد قابل قبولی داشته که در این زمینه موافقتنامه‌های حقوقی و قضایی متعددی نیز بین دو کشور امضا و اجرایی شده است.

رحیمی با اشاره به سفر وزیر دادگستری روسیه به کشورمان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در این سفر نشست‌ها و جلسات تخصصی بین نمایندگان دو کشور انجام شد که ماحصل آن توسعه و ارتقای سطح روابط حقوقی و قضایی دو کشور است، برگزاری اجلاس حقوقی بزرگ سنت پترزبورگ در روسیه نیز اتفاق بزرگی بود که منجر به تفاهمات و همگرایی بیشتر دو کشور شده است.

وی با تاکید بر لزوم اشتراک‌گذاری تجارب دو کشور در حوزه حقوقی و قضایی اظهار داشت: ایران و روسیه در خصوص مسایل بین‌المللی از جمله موضوع ترورسیم و تحریم‌های ظالمانه آمریکا مواضع مشترک و سازنده‌ای اتخاذ کرده‌اند، همچنین در خصوص جنایات رژیم جعلی اسراییل در غزه و کشتار و زنان و کوکان نیز دو کشور موضع شفاف و مشترکی دارند.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار با کنستانتین کورسیک اظهار داشت: در ایران مردم این امکان را دارند که در خصوص اموال غیرمنقول اقدام به معاملات غیررسمی و سنتی نمایند که این موضوع ضمن ایجاد مشکلات متعدد، سبب افزایش ورودی پرونده‌های قضایی و شکایت در محاکم شده، از این رو پیگیر تصویب قانونی هستیم تا همه معاملات اموال غیرمنقول نیز به صورت رسمی ثبت شوند زیرا هرچه تعاملات حقوقی مردم به صورت رسمی ثبت شود، اطمینان خاطر و امنیت بیشتری را برای جامعه و مردم به ارمغان می‌آورد.

کنستانتین کورسیک رییس کانون فدرال سردفتران روسیه نیز در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خشنودی از دیدارهای انجام شده با مقامات حقوقی و قضایی کشورمان، سطح مناسبات حقوقی و قضایی دو کشور را دارای اهمیت برشمرد و گفت: در دیدار با مقامات سازمان ثبت اسناد و املاک ایران، راه‌های ارتقای تعاملات را بررسی کردیم، با توجه به اینکه تعداد زیادی از اتباع ایرانی در روسیه فعالیت دارند، تلاش داریم ضمن هماهنگی با مقامات سازمان ثبت اسناد و املاک ایران، با ارایه خدمات مناسب بستر فعالیت و آسایش شهروندان دو کشور را فراهم آوریم.

وی همچنین بر اهتمام کشورش در استفاده از تکنولوژی روز دنیا در حوزه ثبت اسناد و املاک خبر داد و اظهار امیدواری کرد از تجارب و برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوقی قضایی بخصوص ثبت اسناد و املاک بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • رئیسی: تعلیم‌وتربیت اساسی برای ارتقا یک نسل است (فیلم)
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • رییس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است