Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@10:12:09 GMT

خطری که محمد بنا و غلام محمدی به جان خریدند!

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۵۲۹۵۹

خطری که محمد بنا و غلام محمدی به جان خریدند!

سرپرست فدراسیون کشتی گفت: به امید نوروزی توصیه می کنم اطلاعاتش را بالا ببرد و البته حرمت بزرگان کشتی را هم حفظ کند.

به گزارش "ورزش سه"، حمید بنی تمیم که خودش از دل کشتی بیرون آمده در سال های اخیر به یار همیشگی رسول خادم در کشتی تبدیل شد. او که در ابتدا به عنوان دبیر فدراسیون و سپس نایب رییس نقش کلیدی در اداره فدراسیون در سال های اخیر داشت، بعد از استعفای خادم حالا سرپرستی فدراسیون کشتی را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با اینکه معمولا در دوره سرپرستی خیلی خبری از تصمیمات سرنوشت ساز در فدراسیون ها نیست، بنی تمیم جرات به خرج داد و سرمربیان تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی را انتخاب کرد.


روی کار آوردن محمد بنا و غلامرضا محمدی باعث شد تا این ذهنیت به وجود بیاید که سرپرست فدراسیون قرار است به عنوان رییس به کارش ادامه دهد و شانس بالایی برای رای آوردن در مجمع انتخاباتی دارد. البته که او می گوید خیلی علاقه ای به حضور در انتخابات ندارد و به همین دلیل بنا و محمدی هم با این طرز فکر روی کار آمدند که شاید 3 ماه دیگر کنار بروند. این باعث شده تا پوست خربزه زیر پای سرمربیان تیم های ملی باشد!


سرپرست فدراسیون کشتی در همین چند هفته با چالش های زیادی همراه بوده که به همین بهانه به سراغ او رفتیم و چند دقیقه ای درباره مسائل روز کشتی با تصمیم گیرنده اصلی کشتی ایران همکلام شدیم.
در ادامه مشروح گفت و گوی حمید بنی تمیم را با خبرنگار "ورزش سه" می خوانید.


* بهتر است از اینجا شروع کنیم. محمد بنا و غلامرضا محمدی را در شرایطی به عنوان سرمربیان تیم های ملی کشتی و فرنگی انتخاب کردید که برخی معتقدند با توجه به انتخابات پیش رو و تغییرات احتمالی در راس فدراسیون ممکن است با رییس جدید سلیقه شان جور نباشد؟


این 2 مربی عاشق کشتی هستند و در زمانی که آنها را به عنوان سرمربی انتخاب کردیم، از این موضوع اطلاع داشتند. در واقع بنا و محمدی با علم به اینکه ممکن است فقط برای مدت کوتاهی سرمربی تیم ملی باشند، این مسئولیت را قبول کردند. آنها به فکر مسائل شخصی نبودند و منافع ملی برایشان مهم بود. طبیعی است که رییس جدید فدراسیون هرکسی باشد، طبق نظر خودش رفتار می کند.


* البته این شائبه به وجود آمد که این 2 مربی با نظر وزیر ورزش انتخاب شدند و به همین دلیل جایگاهشان مستحکم است؟


خیر، اینطور نیست. وزیر ورزش دخالتی در انتخاب سرمربیان تیم های ملی نداشت. بعد از اینکه با بنا و محمدی به توافق رسیدیم، به ملاقات وزیر ورزش رفتیم. با توجه به اینکه بیش از 90 درصد بودجه خود را از وزارت ورزش دریافت کردیم، از وزیر درخواست کردیم حمایت مالی و معنوی خود را از کشتی داشته باشد.

 


* به نظر می رسد مربیانی را برای تیم های ملی انتخاب کردید که با اقبال عمومی مواجه شدند و بعید است رییس بعدی هم آنها را نخواهد؟


این 2 نفر بدون حاشیه انتخاب شدند. همه خانواده کشتی بنا و محمدی را قبول دارند. البته وقتی می خواستیم گزینه های سرمربیگری تیم های کشتی آزاد و فرنگی را بررسی کنیم، تعداد مربیان کمی در این سبد قرار می گرفتند.


* در هر صورت جالب بود که این بار برخلاف دوره های قبلی انتخاب سرمربی تیم های ملی خیلی زود صورت گرفت؟


این اتفاق دلیل فنی داشت. ما فروردین ماه سال آینده مسابقات قهرمانی آسیا و مردادماه سال 98 مسابقات جهانی که گزینشی المپیک هست را پیش رو داریم. نمی شد در این فرصت سرمربیان را انتخاب نکنیم و 3 ماه زمان را از دست بدهیم. به نظرم تحویل دادن فدراسیون با مربیانی که حتی شاید با سلیقه رییس بعدی جور نباشند، بهتر از سردرگمی است. در غیر این صورت که باید ما 60، 70 نفری که در فدراسیون هستیم تا زمان برگزاری انتخابات در فدراسیون را می بستیم و می رفتیم!


* خبری از برگزاری انتخابات و نام نویسی کاندیداها نیست؟


فعلا که چیزی به ما مبنی بر زمان نام نویسی کاندیداها اعلام نشده است. روسای هیات ها در نامه ای مکتوب به وزیر ورزش درخواست دادند هر چه زودتر ثبت نام کاندیدا انجام شود. در هر صورت امیدوارم مجمع سریعتر برگزار شود و سرمربیان تیم های ملی هم این دغدغه را نداشته باشند که تا چه زمانی می توانند به کارشان ادامه دهند یا با فلان شخص می توانند کار کنند یا خیر.


* شما قبلا گفته بودید قصدی برای ثبت نام ندارید؛ اما اخباری به گوش می رسد که اعضای مجمع به حضور شما در انتخابات اصرار دارند؟


صادقانه می گویم اگر بزرگان کشتی وسط بیایند و نام نویسی کنند، من در انتهای صف قرار می گیرم و علاقه ای به حضور ندارم. فعلا قصدی برای ثبت نام ندارم و امیدوارم بزرگان کشتی پا پیش بگذارند.


* شما محمد بنا را در شرایطی به تیم ملی بازگرداندید که گفته بود دیگر به کشتی برنمی گردد؟

 

بله، پروسه انتخاب این مربی سخت و کم زمانبر بود. با این حال چون می دانستم محمد بنا عاشق کشتی است، سراغ او رفتم. باید به محمد بنا اختیارات لازم را بدهیم. او فرآیندی را پیشنهاد کرده که به فرآیند سال های گذشته برای انتخاب نفرات نزدیک است؛ اما به هر حال هر مربی راه و روش خودش را دارد. ما سعی می کنیم بعد از نهایی شدن این موضوع، فرآیند حضور کشتی گیران در تیم ملی را درسمیناری به مربیان شهرستانی توضیح دهیم.


* همچنان از رسول خادم برای اداره کشتی مشورت می گیرید؟


بله، من بارها گفتم شاگرد خادم هستم و هر جایی لازم باشد، با او مشورت می کنم. با اعضای شورای فنی هم در ارتباط هستم و برای انتخاب سرمربیان تیم های ملی نیز از آنها کمک گرفتم. هر زمان چالش و سوالی برای من در راه اداره کشتی به وجود بیاید، سراغ آنها می روم.


* این روزها انتقادهایی نسبت به عملکرد رسول خادم در دوره مدیریتش صورت می گیرد که برخی از آنها هم خیلی تند است؟


از نظر من اوج بی انصاقی است اگر خدمات ارزنده رسول خادم را نادیده بگیریم. او تمام تیم های ملی را در تمامی رده ها به عنوان قهرمانی جهان رساند. مطمئن باشید کشتی یک مدیربزرگ و لایق را از دست داده است.


* در یکی از این مصاحبه ها؛ اخیرا امید نوروزی، قهرمان سابق کشتی فرنگی حمله تندی به رسول خادم داشت و حتی صحبت از مافیا در کشتی کرد؟


امید نوروزی قهرمان بزرگی بوده و ما هم برای او احترام قائل هستیم. به او توصیه می کنم حرمت بزرگترها را حفظ کند. من از قهرمانی که تحصیلکرده است و الان در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کند، انتظار چنین جملاتی را نداشتم. به او توصیه می کنم اطلاعاتش را درباره مسائل اداری و اجرایی فدراسیون هم بالا ببرد. درمصاحبه ای گفته بود فدراسیون 160 نفر پرسنل دارد که این اشتباه است چون ما الان 67 نفر پرسنل داریم. در هر صورت من خیلی علاقه ای به پرداختن به این حاشیه ها ندارم.

کشتی محمد بنا (سرمربی) فرنگی غلامرضا محمدی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کشتی محمد بنا سرمربی فرنگی غلامرضا محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۲۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدی: بعید می‌دانم بین یزدانی و قاسم‌پور مسابقه برگزار شود

مدیر فنی کشتی مازندران بعید می‌داند که بین حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور مسابقه‌ای برگزار شود. - اخبار ورزشی -

مراد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت جسمانی حسن یزدانی درحالیکه قرار است طی روزهای آینده رفته رفته استارت تمرین کشتی را بزند، اظهار داشت: فکر می‌کنم آغاز تمرینات جدی کشتی برای او، از پانزدهم اردیبهشت باشد و قبل از آن درحد سرشاخ و زیرورو شدن با رقبای سبک وزن باشد.

وی درباره وضعیت کامران قاسم‌پور دیگر مدعی مازندرانی تیم ملی کشتی آزاد تصریح کرد: او که در جویبار تمریناتش را دنبال می‌کند و البته بیشتر در اردوی تیم ملی است. من فکر می‌کنم اگر یک درصد حسن یزدانی به المپیک نرسید، او گزینه 86 کیلوگرم باشد، وگرنه مدعی 97 یا 92 کیلوست. من بعید می‌دانم بین کامران قاسم‌پور و حسن یزدانی مسابقه انتخابی برگزار شود.

برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان

 

قهرمان پیشین کشتی جهان و دارنده مدال برنز المپیک 2008 اضافه کرد: البته قرار شده حسن یزدانی به تشک برگردد و بعد از آن باید دید وضعیت به چه شکل پیش می‌رود. درمورد رویارویی احتمالی حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور و وزن آنها باید قبول کنیم که کادرفنی تیم ملی تصمیم‌گیرنده است. یعنی اینکه چنین اتفاقی می‌افتد یا نه، چیزی نیست که در محدوده اختیارات ما باشد، هر نتیجه‌ای که در المپیک رقم بخورد، کادرفنی پاسخگوست، بنابراین باید این حق را برای‌شان قائل شویم که در این زمینه تصمیم‌گیرنده باشند.

مدیرفنی کشتی آزاد استان مازندران درباره قطع همکاری عباس حاج‌کناری با کشتی تاجیکستان و اینکه آیا استان از ظرفیت این مربی که سابقه حضور در کادرفنی تیم ملی را هم داشته، استفاده نخواهد کرد؟، گفت: او به خاطر مشکلات اداری‌اش مجبور به قطع همکاری شد، این جزو برنامه‌هایم هست که در یکی از رده‌ها از حاج‌کناری استفاده شود چون از افتخارات کشتی ما است و توانایی زیادی هم دارد، اما مسئله این است که کمیل قاسمی سرمربی بزرگسالان ما است و در این زمینه اختیار تام دارد و فکر می‌کنم حاج‌کناری هم بیشتر به کار در رده سنی بزرگسالان تمایل داشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محمدی: بعید می‌دانم بین یزدانی و قاسم‌پور مسابقه برگزار شود
  • اولین واکنش رئیس فدراسیون والیبال به انصراف محمد موسوی از تیم ملی +فیلم
  • مربی جدید تراکتور با اجازه قلعه نویی انتخاب شد!
  • نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»
  • دعوت شش مازندرانی به اردوی تیم ملی والیبال
  • رئیس FIA: می‌دانم چه کسی پشت اتهامات علیه من است
  • فوری:‌ تراکتورسازی با حمید مطهری به توافق رسید
  • دستیار یحیی، سرمربی موقت تراکتور شد
  • تراکتور انتخاب کرد: حمید مطهری در تبریز
  • والیبال ایران و انتخابی برای قهرمانی لیگ و آسیا