Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@06:07:29 GMT

جهاد دانشگاهی به فناوران تسهیلات کم بهره می دهد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۵۳۲۳۳

جهاد دانشگاهی به فناوران تسهیلات کم بهره می دهد

اردبیل - ایرنا - مدیر سامانه ‌های نوین فناوری و حمایت از نوآوری جهاد دانشگاهی گفت: فناوران معرفی شده این نهاد از تسهیلات کم بهره بانک کشاورزی بهره‌ مند می شوند.

به گزارش ایرنا ، سمیه قربانی روز شنبه در اردبیل افزود: این تسهیلات بر اساس تفاهم ‌نامه‌ همکاری بین جهاد دانشگاهی کشور و طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه با همکاری و ایجاد ارتباط منسجم بین پژوهشگران، مخترعان و صاحبان ایده ، اکوسیستم فناوری و نوآوری را در استان ‌های کشور پویا کنیم، گفت: تسهیلات برای صاحبان ایده و طرح کافی نیست بلکه جذب سرمایه‌ گذار و مشارکت لازم است تا نه تنها در بحث تامین مالی بلکه در حوزه مشاوره و بازار عرضه نیز موثر واقع شود.
او تجاری سازی محصولات فناوران پس از دانش بنیان شدن را حلقه مفقوده در توسعه فعالیت محققان مراکز رشد گیاهان دارویی دانست و افزود: سازمان تجاری سازی ، فناوری و اشتغال دانش آموختگان (ستفا) جهاد دانشگاهی راه‌ اندازی شد تا در خدمت ایده ‌پردازان باشد.
قربانی همچنین اظهار داشت: جهاد دانشگاهی حمایت‌ های مختلفی را از صاحبان ایده و طرح انجام می ‌دهد که تقویت و تدوین برنامه ‌های تجاری سازی در خصوص نوآوری و شکوفایی از جمله این برنامه ‌هاست.
به گفته او ، مرکز رشد فناوری فرآورده‌ های گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل با توجه به اینکه از مراکز نوپای جهاد دانشگاهی ا‌‌‌‌ست توانسته در رقابت با 24 مرکز رشد در کشور با 40‌‌‌‌‌‌‌‌‌ درصد رشد نسبت به سال‌ های گذشته رتبه خوبی را به خود اختصاص دهد.
وی افزود: حضور مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل در چهارمین نمایشگاه ملی گیاهان دارویی بسیار پر رنگ بود و محصولات ارزشمندی توسط فناوران این مرکز در آن ارائه شد.
سرپرست مرکز رشد فناوری فرآورده‌ های گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان اردبیل هم گفت: در این مرکز با هدف‌ گذاری و برنامه‌ ریزی مناسب امکان شکوفایی ایده‌ های محققان و تجاری‌ سازی تولیدات شرکت ‌های فناور فراهم شده است.
مهران اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه بسته ‌های حمایتی برای پیشبرد اهداف فناوران مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی تدوین و ارائه شده ، اظهار داشت: این مرکز تلاش دارد با هدایت، حمایت و مشاوره فناوران در جهت رفع خلا‌ ها و استفاده از ظرفیت های استان‌ ، اردبیل را به قطب تولید محصولات دارویی کشور تبدیل کند.
وی اظهار داشت: با معرفی واحد‌های فناور جهت اخذ تسهیلات قرض‌ الحسنه کم‌ بهره در قالب صندوق‌ های پژوهانه و بانک‌ ها، درصدد هستیم تا واحدهای فناور بدون وقفه فعالیت‌ های خود را پیش ببرند.
6018/ 1257

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي علمي جهاد دانشگاهي اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی معاون مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان شمالی از اهلی سازی دو گیاه دارویی در این استان خبر داد.

دکتر مهدی باور در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر گیاه آویشن خراسان شمالی اهلی سازی شده است و اهلی سازی گیاه باریجه نیز در دستور کار قرار دارد و هنوز به مرحله کامل اهلی سازی نرسیده است.

وی افزود: اهلی سازی گیاه باریجه نیز در دست اقدام است و البته این گیاه در برخی از عرصه‌های منابع طبیعی در حال کشت است.

باور ادامه داد: اهلی سازی کاپاریس از دیگر گیاهان دارویی است که در دست اقدام است و در حال حاضر تلاش برای شکستن خواب بذر این گیاه دارویی در حال انجام است.

وی بیان کرد: خراسان شمالی با توجه به شرایط آب و هوایی‌اش، یکی از رویشگاه‌های خوب گیاهان دارویی است و ظرفیت خوبی برای تولید این گیاهان در استان وجود دارد. ۴۳۰ گونه گیاهی در این استان شناسایی شده‌اند، البته بسیاری از این گیاهان در رویشگاه‌های خود به‌صورت خودرو رشد می‌کنند و در مساحت کمی از کشتزارهای استان، گیاهان دارویی به مرحله کشت درآمده است.

این عضو هیات علمی تصریح کرد: خراسان شمالی رتبه سوم کشوری را در تولید زعفران، رتبه چهارم را در تولید زیره سبز دارد و جزو یکی دو استان‌ اول در تولید گیاه دارویی با ارزش باریجه است. از سوی دیگر، این استان ظرفیت بسیار خوبی در تولید گیاهان دارویی دیگر مانند گون، کتیرا، زرشک وحشی، کاکوتی کوهی و آویشن دارد. این گیاهان به‌صورت خودرو در رویشگاه‌ها می‌رویند.

وی گفت: با این میزان پتانسیل در این استان برای تولید گیاهان دارویی، اکنون فقط در ۸۰۰۰ هکتار گیاه دارویی کشت می‌شود که از این مساحت ۴۸۰۰ هکتار مربوط به زعفران، ۲۰۰۰ هکتار زیره سبز و ۲۰۰ هکتار گل محمدی است.

باور تاکید کرد: باید مراقب گیاهان دارویی در معرض خطر به علت بروز خشکسالی‌های پی در پی و برداشت‌های غیراصولی در طبیعت باشیم، اکنون گیاهانی مانند کاکوتی کوهی، آویشن خراسانی، گون و کتیرا و زرشک کوهی در خطرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح بزرگترین دهکده آموزشی و پژوهشی گیاهان دارویی گلستان
  • دستاوردهای جهاد دانشگاهی برای مردم تبیین شود
  • افتتاح اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران
  • اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران افتتاح می‌شود
  • بازتعریف نقش جهاد دانشگاهی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • رقابت ۲۱ هزار و ۱۶۹ داوطلب استان کرمان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی