Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج ؛ پنجمین جشنواره جهادگران علم و فناوری امروز یکم آذر به همت سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری در مجتمع فرهنگی بصیرت دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار شد که رئیس ستاد برگزاری این جشنواره در این مراسم گفت: نخبگان بسیجی در توسعه علمی استان نقش بسیار موثری خواهند داشت که می توان با ایجاد ساز و کار مناسب و شبکه سازی و حمایت در عرصه علم به این مهم دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی محمدزاده از راه اندازی دو مرکز رشد فعال در دانشگاه های استان خبر داد و اضافه کرد: با راه اندازی دو مرکز رشد در دانشگاه ها می توانیم دانشجویان و نخبگان را به سمت تجاری سازی طرح ها سوق دهیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره جوانان و نخبگان افزود: اگر جوانان نخبه در برنامه ریزی های کلان و اساسی کشور نقش آفرینی داشته باشند، قطعا به صورت یک عنصر اثرگذار در پیشرفت کشور دیده خواهند شد.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری خراسان شمالی با بیان اینکه پیشرفت علمی کشور باید بدون توقف و عقب گرد باشد، گفت: باید جوانان را باور داشته باشیم زیرا جوانان نخبه می توانند مرزهای دانش را بشکنند و شاهد تحول علمی باشیم زیرا نتیجه اعتماد به جوانان نخبه پیشرفت و آبادانی است.

به گفته محمدزاده در پنجمین جشنواره جهادگران علم و فناوری بیش از 70 طرح به دبیرخانه ارسال شده که پس از داوری و ارزیابی از پنج طرح برتر تجلیل می شود و سه طرح تجاری سازی شده سال قبل رونمایی خواهد شد.

سرهنگ ابوالقاسم چمن، جانشین فرماندهی سپاه جوادالائمه علیه السلام خراسان شمالی هم در این جشنواره با بیان اینکه انقلاب اسلامی به ملت ایران عزت، قدرت و هیبت داد، گفت: حرکت در مسیر ولایت موجب عزت و بزرگی ملت است.

وی با بیان اینکه برای شناخت بسیج و شان و منزلت انقلابی و اجتماعی این نهاد باید نگاهی با بصیرت داشته باشیم و با فرهنگ بسیج در مسیر ارزش های انقلاب قدم برداریم، بسیج را یک پدیده شگفت آور و رمزآلود دانست و اظهارداشت: به فرموده امام خمینی (ره) بسیج لشکر مخلص خداست به این معنا که کار باید برای رضای خدا و خالصانه و بدور از توقع و نگاه دیگران باشد با این تفکر بسیجی بسیاری از گره ها و مشکلات نظام حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی 40 سال با کار جهادی حفظ شده است، اضافه کرد: اکنون که در دهه چهارم انقلاب هستیم باید با معجزه بسیج به پیشرفتهای علمی و پژوهشی برسیم چراکه در تفکر بسیجی نگاه به خدا و خدمت رسانی و محرومیت زدایی حرف اول را می زند.

به گفته چمن در هفته بسیج سال جاری 110 پروژه عمرانی از سوی فرماندهی سپاه جوادالائمه به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است؛ در پنجمین جشنواره جهادگران علم و فناوری از طرح های تجاری سازی شده بهنام سربخشیان، علی محمدزاده و پویان شکوری رونمایی و از برترین طرح های ارائه شده تجلیل شد.

 

                                                                                                                                                                                منبع شبستان

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۳۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری رویدادی با مشارکت معاونت علمی، جهاد دانشگاهی، صندوق نواوری و شکوفایی، کانون مدیریت مالکیت فکری و قوه قضائیه برگزار شد.

در این رویداد روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور ضمن تاکید بر اینکه مالکیت فکری باید به صورت جدی در کشور مورد توجه قرار گیرد، گفت: معتقدیم اگر قرار باشد ساختمان و بنای اقتصاد دانش بنیان در کشور بنا شود نیاز به بن سازه‌ای دارد که این بن‌سازه فقط مالکیت فکری است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور مزیت نسبی اقتصاد دانش بنیان را ارزشی دانست که توسط علم و فناوری در مقابل دارایی‌های فکری ایجاد می‌کند و گفت: ما سال‌ها در حوزه اقتصاد دانش بنیان و توسعه شرکت‌های دانش بنیان کار کرده‌ایم ولی مشاهدات نشان می دهد حدود ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا مربوط به دارایی‌های نامشهود است.

دهقانی ضمن بیان این مطلب که ان چیزی که برای شرکت‌ها ایجاد ارزش می‌کند، نیروهای‌ انسانی، فناوری‌ها، اعتبار و برند است، خاطرنشان کرد: در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم و باید با سرعت بسیار زیادی در حوزه مالکیت فکری، ارزیابی و اعتبار بخشی کاری کنیم.

معاون علمی رئیس جمهور همچنین از توافق با مدیر وایپو (سازمان جهانی مالکیت فکری) برای برگزاری دوره‌هایی در حوزه مالکیت فکری برای اعتباربخشی به مجموعه های کارگذاری در ایران خبر داد و گفت : امیدواریم به زودی چندین تجربه موفق را در حوزه دارایی های نامشهود شرکت های دانش بنیان داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که ۹۰ درصد دارایی‌های شرکت‌های دانش بنیان دارایی‌های نامشهود است، گفت: امیدوارم با توجه به عزم جدی که در مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری وجود دارد به زودی شاهد یک نظام کارا برای ارزیابی و اعتبار بخشی در کشور باشیم.

کد خبر 6090812 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • لزوم شناسایی، جذب و رشد نخبگان در استان قم
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • علم و فناوری به عنوان مولفه‌های مهم قدرت محسوب می‌شوند+فیلم
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • برگزاری جشنواره مالک اشتر در چهارمحال و بختیاری
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم