Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری ایتارتاس از لاهه؛ الکساندر شولگین نماینده دائم روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی اعلام کرد آمریکا با حمایت از گروه های افراط گرا در سوریه, در واقع در حال دامن زدن به تروریسم شیمیایی است. ­شولگین روز جمعه گفت: آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم در سوریه, به طور غیرقانونی نیروهای نظامی خود را در این کشور مستقر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود هدف واقعی از حضور نظامی آمریکا, در واقع ایجاد پوششی برای فعالیت گروه های افراط گرا در سوریه در راستای منافع سیاسی خودش است و این گروهها در پس پرده اقدامات تحریک آمیز با توسل به تسلیحات شیمیایی در خان شیخون و دیگر رویدادهای شیمیایی متعدد قرار دارند.
شولگین در ادامه تاکید کرد در واقع, آمریکا تشویق به تروریسم شیمیایی می کند.
شولگین همچنین گفت :« سازمان های غیردولتی وابسته به تروریست ها نظیر کلاه سفیدها که بیش از یک بار در حملات شیمیایی ساختگی به عنوان نمونه در دومای سوریه دست داشته اند, به طور گسترده ای برای ایجاد پس زمینه اطلاعاتی مشابه استفاده می شوند و ما بارها شورای اجرایی سازمان منع تسلیحات شیمیایی و شورای امنیت سازمان ملل متحد را از بی اساس بودن این اتهامات مطلع کرده ایم.»
این مقام بلند پایه روسیه در ادامه گفت :«علاوه بر این ، آمریکا رویکردی گزینشی را در خصوص به عهده گرفتن مسئولیت های خود براساس کنوانسیون تسلیحات شیمیایی (CWC) نشان می دهد. هر مفاد این کنوانسیون که همسو با منافع آمریکا نیست به راحتی از سوی واشنگتن نادیده انگاشته می شود.»
وی گفت: برای مثال، در زمان تصویب این کنوانسیون, کنگره آمریکا 28 ملاحظه و شرط را مطرح کرد تا دور زدن مفاد و شروط آن را امکان پذیر کند. به طور ویژه, ممنوع کردن انتقال هرگونه نمونه شیمیایی جمع آوری شده در آمریکا به خارج از این کشور , اعمال محدودیت ها بر بازرسی های سازمان منع تسلیحات شیمیایی در آمریکا با هدف آشکار کردن فعالیت های ممنوع شده به درخواست هر یک از دیگر کشورهای امضا کننده این کنوانسیون ، استفاده از عوامل شیمیایی به منظور سرکوب آشوب ها و غیره.
این دیپلمات بلند پایه روس در ادامه به این موضوع اشاره کرد که باید به یاد داشت که کارشناسان آمریکایی و انگلیسی بین سال های 2003 تا 2011 بیش از چهار هزار و 500 گلوله توپ و راکت و بمب پر شده با عوامل سمی را در عراق یافتند و آنها را مخفیانه و بدون تایید دبیرخانه سازمان منع تسلیحات شیمیایی منهدم کردند.
وی گفت: به نظر می رسد دلیل اصلی این که چرا این عملیات محرمانه و مخفی نگه داشته شد ، تلاش برای پنهان نگه داشتن مشارکت آمریکا در برنامه سابق جنگ افزارهای شیمیایی عراق بود.
وی تاکید کرد بدیهی است که آمریکا ، روسیه و دیگر کشورها را به نقض کنوانسیون تسلیحات شیمیایی متهم می کند چرا که می خواهد توجهات را از اقدامات زشت و ناپسند خود منحرف کند.
شولگین در ادامه از آمریکا خواست از گمراه کردن جامعه جهانی دست بر دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نماينده دائم روسيه سازمان منع تسليحات شيميايي سوريه آمريکا افراط گرا تروريسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۳۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود شیمیایی مرتفع می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، بابک مومنی در دیدار مردمی با کشاورزان و شالیکاران بخش دابودشت آمل در مصلی نماز جمعه گفت: عمده‌ترین نگرانی و دغدغه‌های کشاورزان مربوط به تولید محصول برنج و نحوه تامین نهاد‌های کشاورزی بویژه کود و سم بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با اشاره به اینکه برغم مشکلاتی که در ابتدای فصل کشت امسال در خصوص تامین نهاد‌های زراعی وجود داشت افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و با حمایت‌های وزیر جهادکشاورزی و پیگیری‌های استانداری و سازمان جهادکشاورزی مازندران، از طریق شرکت خدمات حمایتی، در حال تامین کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان هستیم و این مشکل بزودی مرتفع خواهد شد.

وی گفت: معاون زراعت وزیر جهادکشاورزی نیز دستورات لازم را در این خصوص صادر کرده اند و در آینده نزدیک کمبودی‌ها و عقب ماندگی‌های تامین کود شیمیایی کشاورزان بزودی جبران خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران، پایین بودن قیمت برنج در فصل برداشت را نیز یکی دیگر از مشکلات و نگرانی‌های کشاورزان دانست و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق اتحادیه‌های تامین کنندگان و تعاون روستایی، امسال شاهد رکود بازار و پائین بودن قیمت برنج  تولیدی داخل نخواهیم بود و شاهد بازار خوبی برای همه از جمله سود منطقی تولیدکنندگان و مدنظرداشتن توان اقتصادی مصرف کنندگان باشیم.

مومنی با بیان اینکه دشت هراز یکی از مهمترین دشت‌های شالیزاری و تولید برنج کشور محسوب می‌شود تاکید کرد: کشاورزان و شالیکاران نقش حیاتی و کلیدی در بحث امنیت غذایی کشور بشمار می‌روند.

دیگر خبرها

  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود شیمیایی مرتفع می‌شود
  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: این اعتراضات دانشجویی نیست، تروریسم است
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است