Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مذهبی و پژوهشگر حوزه دین با بیان اینکه یکی از عوامل مهم به ثمر رسیدن آرمان های دینی و اسلامی، وحدت بین امت اسلامی است، وحدت را عامل حیات امت اسلامی دانست.

حجت الاسلام علیرضا احمدی، کارشناس مذهبی و پژوهشگر حوزه دین ضمن تبریک هفته وحدت و ایام ولادت با سعادت رسول اعظم(ص) و امام صادق(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  در پاسخ به علت نامگذاری هفته وحدت، گفت: پیروزی، یکسری عواملی دارد که از آنها به عنوان عوامل موجده یاد می شود و از نظر تحلیلگران مسایل اجتماعی، عوامل ایجاد، عوامل بقاء نیز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه یکی از عوامل مهم به ثمر رسیدن آرمان های دینی و اسلامی در پرتو انقلاب اسلامی که در دنیا به عنوان یک کنش بزرگ اسلامی و پدیده ای نو ظهور مطرح می شود، وحدت بین امت اسلامی است، اظهارداشت: لذا می طلبد برای حفظ و حراست لازم، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام احمدی با توجه به اینکه دشمن به دنبال آن است تا از هر رخوتی برای رخنه بهره بگیرد، عنوان کرد: امام خمینی(ره) فاصله بین ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول را هفته وحدت نامگذاری نمودند تا از هر نوع توطئه و شیطنت تفرقه افکنانه دشمن پیشگیری شود.

 

این کارشناس مذهبی و پژوهشگر حوزه دین با اشاه به ضرورت وحدت امت اسلامی از نگاه حضرت علی(ع)، اظهارداشت: آن حضرت در خطبه " ۱۹۲ نهج‌البلاغه"، اتحاد میان مسلمانان را موهبتی بزرگ و بی‌بدیل از جانب خداوند می‌داند: "آگاه باشید؛ خداوند بر این امت اسلامی، بر وحدت و برادری منت گذارده بود که در سایه آن زندگی کنند؛ نعمتی که هیچ‌کس نمی‌تواند بهای آن را تعیین نماید؛ زیرا از هر ارزشی برتر و از هر کرامتی والاتر است".

 

وی افزود: در واقع وحدت ارزش ضرورت نقلی، عقلی؛ دینی و فطری دارد و روایات اسلامی، وحدت را عامل حیات امت اسلامی معرفی می کنند، چون اعتصام به حبل الهی زمینه های نیل به عزت را فراهم می کند.

 

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: از طرفی تفرقه افکنی و دسیسه های اختلاف افکنانه دشمن، ضرورت وحدت و همدلی مسلمین را بیش از پیش اثبات می کند.

 

این پژوهشگر حوزه دین در پاسخ به این سوأل که مهمترین راهبردهای وحدت اسلامی چیست، گفت: به نظر می رسد تدارک زمینه های اعتقادی، اخلاقی و رفتاری برای ایجاد اتحاد و همدلی در بین مسلمین از راهبردهای مهم و تشکیل یک گروه علمی و کارآمد برای وصول به آن است.

 

وی با بیان اینکه صهیونیسم و مجموعه معاندین و امپریالیسم هم امروزه به عنوان یک پدیده شیطانی متحد شده اند تا اضمحلال ریشه های اسلام را به تماشا بنشینند، اذعان داشت: برای مبارزه با این توطئه شوم، برگزاری کنفرانس ها و نشست های علما و دانشمندان مذاهب مختلف نیز می تواند یکی دیگر از راهبردهای مهم در جلو راه بزرگان و فحول باشد.

 

این کارشناس مذهبی همچنین توحید، دین اسلام و وجود مبارک پیامبر اعظم(ص) را از جمله محورهای وحدت اسلامی خواند و افزود: توحید مبنای مهم ترین تعلیمات پیامبران الهی بوده که قرآن همه اقوام و ملت ها را در سوره آل عمران آیه ۶۴ مخاطب ساخته و می فرماید: "بگو ای اهل کتاب، بیایید بر سر سخنی که میان ما و شما یکسان است بایستیم که جز خدا را نپرستیم و چیزی را شریک او نگردانیم."

 

حجت الاسلام احمدی بیان داشت: این آیه یک دعوت برای وحدت است و قرآن به همه پیروان ادیان آسمانی اعلام می کند که ما و شما در اصل توحید مشترکیم.

 

وی اضافه کرد: این کتاب آسمانی از انسان ها می خواهد که با حفظ اصول و در نظر داشتن اختلاف های شریعتی خود، در یک اجتماع کلان و واحد انسانی - جهانی گرد هم آیند و به اصول و ارزش های مشترک توجه کنند.

 

این کارشناس مذهبی و پژوهشگر حوزه دین با اشاره به اینکه وجود مبارک پیامبر اعظم (ص) نیز یکی از بزرگترین محورهای اساسی وحدت مسلمانان است، گفت: اهل بیت پیامبر(ص) نیز از نقاط اشتراک عموم مسلمین است و پیروان دین اسلام با تأسی به سیره و روش آن بزرگواران می توانند به همدلی و الفت دست یابند.

 

وی افزود: بنابراین‌ نتیجه می گیریم که یکی‌ از راه‌کارهای‌ اساسی‌ در جهت‌ دست‌یابی‌ به‌ وحدت‌ و همبستگی‌ امت‌ اسلامی‌، تمسک‌ به‌  اهل‌ بیت‌ و عترت‌ پیامبر(ص) است‌.

 

حجت الاسلام احمدی، وجود رهبری جامعه اسلامی را یکی از عوامل مهم وحدت برشمرد و عنوان کرد: آنچه که اندیشه ها را هدایت می کند و مردم را در مسیر حق از تفرقه نگه می دارد، به نیروی انسانی و تلاش های مداوم او جهت می بخشد و امت را از بی سروسامانی و آشفتگی در یک جامعه، مصون می دارد، وجود رهبری است.

 

این پژوهشگر حوزه دین در پایان با اشاره به اینکه به یاد داشته باشیم که وحدت، موعظه و یک پیشنهاد نیست؛ بلکه یک وظیفه است، خاطرنشان کرد: تفرقه و تردید نسبت به یکدیگر کیان اسلام را سست و ضربه پذیر می کند، لذا همانگونه که مسلمانان موظفند بر اساس آموزه ها و دستورات دینی خدا را عبادت کنند، وظیفه دارند برای تحقق و حفظ وحدت نیز بکوشند.

 

 

 

پایان پیام/140

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته وحدت ارزانی حسن روحانی شبستان یزد ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور هفته بسیج بیرجند اردبیل سنندج ارومیه رهبری جامعه اسلامی گرامیداشت هفته وحدت وحدت امت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۴۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا کاظمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌شمالی در نشست هم‌اندیشی استادان که به مناسبت بزرگداشت روز معلم و به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان خراسان‌شمالی برگزار شد، ضمن تبریک بزرگداشت روز معلم، اظهار کرد: اهمیت کار تعلیم و تربیت و معلمى به اندازه اى است که هدایت و تربیت یک فرد مساوى زنده کردن همه افراد جامعه است که این نشان دهنده نقش و ارزش گرانسنگ جایگاه معلمی است، بنابراین معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت بوده و نقش وی در هدایت آینده‌سازان جامعه غیرقابل انکار است.

وی بیان کرد: هرشغلی که بر عهده می‌گیریم هرچقد بزرگتر باشد، مسئولیت نیز به همان اندازه بزرگ‌تر و عظیم‌تر خواهد شد که یکی از شغل‌های خطیر همین شغلی معلمی است؛ به عبارتی معلمی در قرآن به عنوان جلوه‏‌ای از قدرت لایزال الهی، نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است و در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیامبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است؛ «اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم».

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌شمالی افزود: اگر قرار است جامعه‌ای نجات پیدا کند، باید نگرش جامعه نسبت به آموزش و پرورش، معلمان، استادان و اندیشمندان این عرصه تغییر یابد که مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند: معلّمی شغل انبیا است که این این فقط یک شعار دل‌خوش‌کن نیست؛ بلکه این یک حقیقت قرآنی است و از جمله خصوصیّات پیامبران، تعلیم است. یعنی شما دارید راهی را حرکت می‌کنید که برترین انسان‌های تاریخ بشریّت، آن راه را رفته‌اند و برای آن مقصود و برای آن پیمایش، مبعوث شده‌اند.

تعلیم و تربیت صحیح، انسان را به درجات بالا می‌رساند

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌شمالی ضمن تبریک دوازه اردیبهشت روز بزرگداشت مقام شامخ معلم اظهار کرد: مقام و جایگاه معلمی بسیار بالاست که این جایگاه در آموزه‌های دینی و تعلیم و تربیت بسیار مورد تاکید و توجه قرار گرفته به طوری که امیرالمومنین علی (ع) می‌فرمایند: «کسی که به من کلامی بیاموزد مرا عبد خود قرار داده است.»

حجت‌الاسلام احمد ربانی ضمن تأکید بر تلاش در مسیر علم آموزی بیان کرد: در سایه آموزش و تعلیم و تربیت صحیح انسان به درجات بالایی نائل خواهد شد و این وظیفه خطیر بر عهده متولیان امر تعلیم و تربیت است که این جایگاه با هیچ چیز مادی قابل قیاس نیست، زیرا امری که در فرایند تعلیم و تربیت حاصل می‌شود بسیار ارزشمند است.

وی افزود: در کلاس‌های درسی باید فضای آموزشی را طوری ایجاد کنیم تا بتوانیم تجربیات زندگی خود را با لسانی ساده و شیوا به دانشجویان منتقل کنیم و پنجره جدیدی را برای ورود به دنیا برای نسل جوان مهیا سازیم و فردی تاثیرگذار در زندگی فردی و اجتماعی افراد باشیم.

به گزارش آنا؛ در برنامه‌ای جداگانه، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی، حجت الاسلام رحیمی معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد استان به همراه هیأت رئیسه واحد بجنورد، همزمان با روز معلم، به صورت سرزده با حضور در کلاس‌های درس دانشکده‌های پزشکی، علوم انسانی و فنی و مهندسی با تقدیم گل به استادان، مقام معلم و استاد را گرامی داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌ الظلم
  • سپاه: بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم
  • حیات سراسر معرفت و فرزانگی امام جعفر صادق (ع)
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است
  • مهم ترین عامل توسعه یك جامعه نظام آموزشی است
  • انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم(ص) ۸ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم تبریز ۸ نفر را مصدوم کرد