Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- پنجمین دوره‌ مسابقات ملی دیوار خاک مسلح (ژئووال/geowall)، به همت انجمن ژئوتکنیک ایران و میزبانی دانشگاه صنعتی شریف در اردیبهشت 1398 برگزار خواهد شد.

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از دانشگاه صنعتی شریف، این مسابقات هر سال با میزبانی یکی از دانشگاه های کشور و توسط انجمن ژئوتکنیک ایران برگزار می‌ شود و فرصتی است تا شرکت کنندگان در قالب گروه ‌های دانشجویی در یک مسابقه علمی- اجرایی رقابت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این رویداد مسابقه دهندگان در طراحی و اجرای نمونه ‌ای از دیوارهای خاک مسلح در مقیاس کوچک به رقابت پرداخته و در ضمن، کاربرد مفاهیم تئوری را که در دانشگاه آموخته اند در عمل تجربه می کنند.
در این رقابت هر گروه با ساخت یک جعبه‌ چوبی با ابعاد مشخص، آن را با ماسه خاکریزی و متراکم کرده و با نوارهای کاغذی مسلح می‌ کند.
هدف آن است که گروه ‌ها دیوار خاک مسلح بهینه و پایداری را برای تحمل خاک محصور شده در جعبه ماسه و نیز بارهای سربار قائم و افقی و دینامیکی در نظر گرفته‌ شده، طراحی و اجرا کنند. معیار اصلی داوری، استفاده از حداقل مقدار نوارهای کاغذی مسلح کننده است.
همچنین گروه ‌ها باید تمام فرآیندهای تحلیل و طراحی خود را از جمله آزمایش های مورد نیاز و نتایج آنها، تحلیل و طراحی ها به صورت دستی و نرم افزاری و به شیوه‌ ای مؤثر ارائه دهند.
این دوره از مسابقات با آیین نامه جدید برگزار خواهد شد. دوره های پیشین به ترتیب در دانشگاه های تربیت دبیر شهید رجایی (دو دوره)، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و دانشگاه تربیت مدرس برگزار شده است.
آخرین مهلت ثبت نام در پنجمین دوره‌ «مسابقات ملی دیوار خاک مسلح»، 27 آذر سال جاری خواهد بود و علاقمندان می توانند برای دریافت آیین نامه، کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به تارنمای مسابقات به نشانی http://geowall.geochallenge.ir مراجعه کنند.
انجمن مکانیک خاک و مهندسی پی (ژئوتکنیک) ایران با هدف شناساندن جایگاه حرف ژئوتکنیک و کارشناسان آن و ایجاد همکاری و هماهنگی بین ایشان در زمینه‌ های علمی،‏ کاری و پژوهشی تشکیل شده است. اعضای انجمن از بین کارشناسان و متخصصان دانش آموخته رشته‌های مهندسی عمران، مهندسی زمین‌شناسی و سایر رشته‌ های وابسته انتخاب شده‌اند.
علمی**9157*2017

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي علم و فناوري ايران دانشگاه صنعتي شريف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۴۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواد نکونام، دکتری اقتصاد از دانشگاه شریف

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال استقلال در آخرین بازی هفته بیست و یکم رقابت در لیگ برتر فوتبال ایران با برتری برابر هوادار راهی تعطیلات شد.

شاگردان نکونام که در آخرین بازی سال با لباس دوم خود وارد زمین شده بودند توانستند یک بار دیگر دروازه خود را بسته نگه داشته و با حداقل اختلاف برابر رقیب به برتری برسند.

این هشتمین پیروزی یک بر صفر استقلال در فصل جاری بود. جایی که آبی‌ها با دریافت تنها ۱۰ گل خورده برترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارند.

نکته قابل توجه اما قرابت این آمار با فصل منجر به قهرمانی تاریخی استقلال با فرهاد مجیدی است.

جایی که استقلال در یک فصل کلاً ۱۰ گل دریافت کرد تا بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر ثبت شود.

هرچند تقریباً امری غیر ممکن است که در ۹ بازی بعدی هم دروازه استقلال بسته بماند اما تا این لحظه تیم نکونام موفق شده با دریافت تنها ۱۰ گل آمار خط دفاعی خود را در سطح لیگ بیست و یکم و قهرمانی و مجیدی نگه دارد.

دیگر خبرها

  • جواد نکونام، دکتری اقتصاد از دانشگاه شریف
  • برگزاری نخستین دوره المپیاد آموزش هنر در بوشهر
  • رتبه نخست دانشگاه گیلان در برگزاری دوره‌های مهارت افزایی
  • برگزاری سومین دوره مسابقات جام رمضان مشهد پرشورتر از گذشته
  • جایگاه نخست دانشگاه گیلان در برگزاری دوره‌های مهارت افزایی و تخصصی
  • اجرای پروژه دیوار شیشه‌ای و نصب ۹ دستگاه بازی جدید در شهربازی
  • اعلام برنامه‌های ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز
  • از اجرای دومین دوره طرح سراسری «بهار در بهار» تا برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم
  • آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد مساله‌محور معماری یادمانی و طراحی مکان‌رویدادها
  • برگزاری «عصرانه مستند سیاستی» با هدف حرفه‌ای سازی جریان مطالبه‌گری مسائل در کشور