Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@20:19:29 GMT

اعتصاب کارگران آمازون در اروپا کلید خورد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۵۴۴۶۷

اعتصاب کارگران آمازون در اروپا کلید خورد

کارگران انبارهای آمازون در اروپا در روز برگزاری حراج جمعه سیاه با شرکت در راهپیمایی نسبت به شرایط ایمنی و دستمزدهای خود اعتراض کردند.

در روز حراج کالاهای جمعه سیاه، کارگران آمازون در سراسر اروپا در یک راهپیمایی شرکت کردند تا علیه شرایط ناعادلانه کاری خود اعتراض کنند. جمعه سیاه نام روز پس از عید شکرگزاری در آمریکا است که در آن شرکت ها و کسب وکارهای مختلف محصولات خود را با تخفیف های ویژه عرضه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند تخفیفات جمعه سیاه در آمریکا برگزار می شود، اما این روز در قاره های دیگر نیز محبوب شده است.

البته در ماه جولای در Prime Day نیز کارگران آمازون در اسپانیا، ایتالیا، آلمان و انگلیس در اعتراض به شرایط ایمنی و دستمزدهایشان نیز راهپیمایی کرده بودند. در این روز اعضای خدمت Prime آمازون می توانند دراین وب سایت با تخفیف های ویژه خرید کنند.

به هرحال آمازون اعلام کرده این اعتراضات به فعالیت های ارسال خرید در این قاره آسیبی نرسانده است.

از سوی دیگر طبق گزارش ها در یکی از مراکز آمازون در نزدیکی مادرید ۹۰ درصد از ۱۸۰۰ کارگر آن در اعتراضات دو روزه شرکت کردند. در نتیجه آمازون سفارش ها را به ۲۲ انبار دیگر خود در کشور ارجاع کرد.

از سوی دیگر کارگران ۵ انبار آمازون در انگلیس نیز به نشانه اعتراض درباره شرایط ایمنی راهپیمایی کردند. به گفته آنان دردهای مزمن یکی از شکایات رایج میان کارگران است و طی ۳ سال گذشته  آمبولانس برای بررسی جراحات کارگران ۶۰۰ بار به این انبارها ارسال شده است.

از سوی دیگر کارگران انبارهای آمازون در آلمان نیز اعتراض کرده اند. کارگران آلمانی سال ها است در خواست دستمزد بهتری دارند./ مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۴۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم

سرپرست سازمان خصوصی سازی از آزادسازی وثیقه و به نام شدن بیش از ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی متعلق به ۶۴ هزار و ۱۶۱ نفر از کارگران خبر داد.

به گزارش مشرق، با اعلام سازمان خصوصی سازی، ابراهیم بازیان با تبریک روز جهانی کار و کارگر و هفته کار و کارگر اعلام کرد: تعداد ۵ میلیارد و ۲۲۱ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۷۱۰ سهم متعلق به ۶۴ هزار و ۱۶۱ نفر در ۱۵۴ شرکت که در سال‌های قبل واگذار شده بود، از وثیقه آزاد و سهام به نام کارگران منتقل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تامین عدالت اجتماعی، تشویق اقشار مردم به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری و بهبود درآمد خانوار و در اجرای تبصره (۳) ماده «۲۰» قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد ۳۰۵ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۵۶۲ سهم دولت در ۱۰ شرکت مشمول واگذاری به ۳۰۰۸ نفر از کارکنان و کارگران شاغل و بازنشسته به عنوان سهام ترجیحی واگذار شده است.

سرپرست سازمان خصوصی سازی افزود: مطابق مقررات، واگذاری سهام ترجیحی به صورت صد درصد اقساط با مدت ۱۰ سال صورت می‌گیرد و بهای سهام واگذار شده از محل سود سهام مورد واگذاری پرداخت می‌شود.

ارائه تخفیف قیمتی در واگذاری سهام ترجیحی به کارگران

بازیان در بخش دیگری از سخنان خود، از برنامه دولت برای حمایت از کارگران خبر داد و گفت: دولت در نظر دارد با هدف حمایت از کارگران؛ قیمت سهام ترجیحی شرکت‌های قابل واگذاری را با اعمال تخفیف به آنها واگذار کنند.

وی اضافه کرد: کلیات این پیشنهاد به تصویب هیات واگذاری رسیده و پس از تصویب جزئیات و طی مراحل قانونی، در واگذاری سهام ترجیحی مبنای عمل قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان خصوصی سازی از یک تصمیم دیگر هیات واگذاری خبر داد و گفت: به موجب تصمیم دیگر هیات واگذاری، سهام ترجیحی مستقل از سهام بلوکی به کارکنان واگذار خواهد شد و بر این اساس کارکنان شرکت مشمول واگذاری، صرف‌نظر از فروش یا عدم فروش سهام بلوکی؛ قبل از خرید سهام توسط بخش خصوصی، سهامدار شرکت محل اشتغال خود خواهند شد.

دیگر خبرها

  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • کارکنان شرکت مخابرات آلمان اعتصاب می‌کنند
  • اعتراض صنفی کارگران کاغذسازی پارس خاتمه یافت و پیمانکار حذف شد
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • دل های نگران کارگران پیمانکاری با قراردادهای لرزان
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند
  • بازار طلای تهران در تعطیلی/ اعتصاب طلا فروشان در اعتراض به چیست؟