Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:22:12 GMT

مرور آثار کمدی‌ «علیرضا خمسه» در شبکه نمایش

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۵۵۱۱۵

مرور آثار کمدی‌ «علیرضا خمسه» در شبکه نمایش

تهران- ایرنا- این هفته که متقارن با میلاد پیامبر اکرم (ص) است، در بخش مرور پرونده کاری بازیگران، فیلم‌هایی از «علیرضا خمسه» کمدین و بازیگر کشورمان از شبکه نمایش، پخش می‌شود.

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، خمسه بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون ایرانی است. او در سال 1357 به فرانسه رفت و یک سال و نیم در مدرسه ون سن، آتلیه اگوستوبوال و آتلیه سیته یونیورسیته پاریس، دوره‌های مربوط به پانتومیم، حرکات بدنی و بازیگری را فرا گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال 1359 به ایران بازگشت و در سال 1360 برای اولین بار مقابل دوربین سینما رفت و در فیلم مرگ یزدگرد بازی کرد.
نوع خطوط چهره خمسه و تسلط او بر حرکات صورت (میمیک) و نرمی‌ای که در حرکات بدنش وجود دارد، از همان ابتدای ورود او به حیطه بازیگری، توجه کارگردان‌های کمدی‌ساز را به خود جلب کرد و پس از فیلم جدی مرگ یزدگرد، برنامه‌سازان تلویزیون سراغ او رفتند و در برنامه‌هایی مانند «نوروزنامه»، «هوشی و موشی»، «بورزید و بخندید»، «حواستو جمع کن» و «نگاه سوم» با اجرای قطعات نمایشی طنز در بین مخاطبان تلویزیون جایگاه ویژه‌ای پیدا کرد.
خمسه در سال 1367، در فیلم پر فروش «روز باشکوه» ساخته کیانوش عیاری در کنار علی نصیریان، ایرج طهماسب و گوهر خیراندیش بازی کرد. هر چند این فیلم از سوی تماشاگران با استقبال خوبی روبه رو شد اما بازی در مجموعه تلویزیونی «هوشیار و بیدار» که سال 1367 از تلویزیون پخش شد، در معروفیت وی نقش مهمی ایفا کرد.
در سال 1369 با بازی در فیلم «آپارتمان شماره 13» به کارگردانی یدالله صمدی در کنار زنده‌یاد جمشید اسماعیل‌خانی صفحه جدیدی در بازی کمدی او گشوده شد. این فیلم جشنواره نامزد 7 سیمرغ بود، برنده 2 سیمرغ جشنواره فجر شد و جایزه بهترین بازی را از جشنواره پیونگ یانگ کره شمالی در سال 1992 برای خمسه به ارمغان آورد.
در سال 1372 حسن هدایت فیلم «چشم شیطان» را با ژانری حادثه‌ای و کاملا متفاوت از دیگری کارهای خمسه مقابل دوربین برد و نقش اول آن را به خمسه داد. در این فیلم، بازی پرتنش و فعال او را کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول مرد در سال 1372 و دوازدهمین فیلم فجر کرد.
در سال 1387 خمسه با ایفای نقشی متفاوت و ماندگار در فیلم «بیست» موفق به دریافت جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد مکمل از بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر شد.
او با بازی در نقش بابا پنجعلی، پدر نقی معمولی، در مجموعه تلویزیونی پایتخت مورد استقبال فراوان مخاطبان قرار گرفت.
فیلم‌های «آپارتمان شماره 13»، «جیب‌برها به بهشت نمی‌روند»، «روز با شکوه»، «بوی خوش زندگی»، «دو نفر و نصفی»، «بیست» و «من زمین را دوست دارم» از جمله آثار مطرحی هستند که با بازی این بازیگر به ترتیب از شنبه 3 تا جمعه 9 آذر ساعت 21 از شبکه نمایش پخش می شود.
فراهنگ**خ.ع**9012** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي صدا و سيما كمدي عليرضا خمسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۵۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام‌ از تلویزیون + شبکه ۳ و پخش آنلاین

پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام‌ در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر انگلیس از ساعت ۱۹:۰۰ امروز آغاز و از سایت آنتن و آپارات پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های لیورپول و تاتنهام امروز _یکشنبه، شانزدهم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز لیورپول و تاتنهام‌

لیگ برتر انگلیس (لیورپول - تاتنهام) ساعت ۱۹:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه سه ‌

کد خبر 750666

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی استقلال و ذوب آهن‌ از تلویزیون + شبکه ۳ و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی پرسپولیس و نساجی مازندران از تلویزیون + شبکه ۳ و پخش آنلاین
  • شیدا یوسفی بازیگر «زودیاک»: دوستداران قصه‌های واقعی رئالیتی‌شو ها را می‌بینند
  • ساعت پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام‌ از تلویزیون + شبکه ۳ و پخش آنلاین
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/ تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • عکس | علیرضا خمسه بازیگر «پایتخت» در سن ۷۱ سالگی
  • جدیدترین همکاری افشاریان و خاکزاد
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند