Web Analytics Made Easy - Statcounter

مخترع بسیجی شهرستان کلاله گفت: با حمایت بسیج و با حضور آنها،در اولین حضور خود در مسابقات کشوری ربات های جنگنده، ربات جنگنده من ربات برتر مسابقات شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کلاله خبر، مهران مراد زاده مخترع رباتیک شهرستان کلاله در گفتگویی اظهار داشت: از دوران کودکی با کارکردن با وسایل برقی مثل آرمیچر، باتری و چرخ دنده ها و سرهم کردن آنها بر روی وسایل دور ریختی به ساخت ماشین های برقی مشغول شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از جمله اختراعاتم با تفاسیر یاد شده، ماشن برقی کنترلی بود که توانستم رتبه اول شهرستان کلاله و رتبه چهارم استانی را کسب کند.

مخترع شهرستان کلاله گفت: شرکت در مسابقات استانی و شهرستانی باعث رغبتم برای ساخت ربات جنگنده شد و با حمایت های فکری و مالی فرمانده بسیج شهر فراغی ربات جنگنده نازعات را اختراع کردم و در مسابقات کشوری ربات های جنگنده در مشهد، با حضور فرمانده بسیج در این مسابقات شرکت کردم و با گذراندن چندین راند و شکست ربات های حریف، ربات من ربات برتر این مسابقات شد.

 

مراد زاده ادامه داد: چون در زمینه اختراع ایده های زیادی داشتم و مطمئن بودم که مجموعه بسیج پشتوانه من در مراحل مختلف خواهند بود، به فکرشرکت در مسابقات رباتیک جوانان کشور با ساخت رباتی کشاورز که بتواند خلاهای موجود در کشاورزی را پر کند، افتادم و در این زمینه با استفاده از وسایل دورریختنی ربات مدنظر را که 25 کیلوگرم بود و توانایی شخم، چمن زنی، جمع آوری چمن، سم پاشی، آبیاری و کود پاشی و کاشت بذراست، را اختراع کردم و توانستم در مرحله استانی مسابقات خوارزمی رتبه اول را بدست آورم و به مرحله کشوری این مسابقات راه پیدا کنم.

مخترع رباتیک کلاله تصریح کرد: پس از کسب ریته اول استانی با ساخت ربات کشاورز، به مرحله کشوری دعوت شدم و از اولین فیلتر داوری در دانشگاه شهید رجایی عبور کردم و در دور بعد داوری که متشکل از 8 داور دارای دکتری بود، به دفاع از ربات خود پرداختم و خوشبختانه این ربات باعث هیجان و رضایت داوران شد.

وی تاکید کرد: برای ساخت ربات های مختلف به همکاری خود با مجموعه بسیج ادامه می دهم و امیدوارم ربات ها و تجهیزاتی را اختراع کنم که بتواند خلاهای مختلف کشور را پر کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۵۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود

به گزارش علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا گفت، ربات انسان‌نمای تسلا هنوز در آزمایشگاه است، اما ممکن است تا پایان سال آینده آماده فروش شود.

چندین شرکت روی ربات‌های انسان‌نما شرط‌بندی کرده‌اند تا کمبود نیروی کار احتمالی را برآورده کنند و کار‌های تکراری صنایعی مانند لجستیک، انبارداری، خرده‌فروشی و تولید خطرناک یا خسته‌کننده را انجام دهند.

ماسک در یک کنفرانس تلفنی به سرمایه گذاران گفت: حدس می‌زنم ربات تسلا به نام «اوپتیموس» (Optimus) بتواند تا پایان سال جاری وظایف خود را در کارخانه انجام دهد.

ربات‌های انسان نما برای چندین سال توسط هوندا ژاپن و هیوندای موتور بوستون داینامیکس در حال توسعه بوده اند.

امسال، استارت‌آپ «فیگور» Figure تحت حمایت مایکروسافت و انویدیا اعلام کرد که با شرکت خودروسازی آلمانی «بی ام و» (BMW) برای استقرار ربات‌های انسان‌نما در تأسیسات این خودروساز در ایالات متحده، همکاری امضا کرده است.

میلیاردر ماسک قبلاً گفته بود که فروش ربات‌ها می‌تواند بخش بزرگ‌تری از تجارت تسلا نسبت به سایر بخش‌ها از جمله خودروسازی باشد.

ماسک با اشاره به توانایی‌های هوش مصنوعی گفت: «فکر می‌کنم تسلا در بین هر سازنده ربات‌های انسان‌نما بهترین موقعیت را دارد تا بتواند با استنباط کارآمد از خود ربات به تولید حجم برسد.»

ماسک سابقه ناکامی در تحقق وعده‌های جسورانه دارد. در سال ۲۰۱۹، او به سرمایه گذاران گفت که تسلا تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌ای از خودرو‌های خودران روباتاکسی را راه اندازی خواهد کرد.

تسلا اولین نسل ربات «اوپتیموس» خود را با نام «بامبل بی» (Bumblebee) در سپتامبر ۲۰۲۲ عرضه کرد. امسال، این شرکت ویدیویی از نسل دوم ربات دوپا که یک تی شرت را در محل شرکت تا می‌کند، منتشر کرد.

ویدئوی فیگور که در فوریه از ربات «۰۱» خود منتشر شد، آن را در حال ساخت قهوه نشان می‌دهد، در حالی که بوستون داینامیک هفته گذشته از یک پلت‌فرم الکتریکی برای ربات انسان‌نما اطلس خود رونمایی کرد که در حال چرخش و تغییر از حالت خوابیده به حالت ایستاده و راه رفتن دیده می‌شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است
  • رئیسی: ایران کشوری پیشرفته و فناور است/ برای صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا آماده‌ایم
  • رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فناور است
  • رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فن‌آور است
  • ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود
  • درخشش معلم و دانش آموزان گناوه ای در جشنواره سفیران سلامت
  • مدال طلای مسابقات دوچرخه سواری کشوری از آن ورزشکار کازرونی
  • عملیات ساخت جنگنده‌های فوق پیشرفته سوخو ۵۷ در روسیه (فیلم)
  • تحول صنعت رباتیک انعطاف پذیر با جوهر پلیمری نرم اما محکم
  • ۲ مقام Best design مسابقات بین‌المللی ربوکاپ به دانشگاه آزاد یزد رسید