Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@11:09:30 GMT

​افزایش فروش دارو‌های تقلبی در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۵۵۳۹۴

رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز گفت: نمی‌توانیم منکر اهمیت و جایگاه ویژه کسب و کار‌های اینترنتی در تعاملات اقتصادی جهان شویم، اما باید مراقب فعالیت‌های ناسالم و تعاملات مبهم و غیر قانونی نیز باشیم.

به گزارش ایسنا، حمید کریمی در دومین جلسه کمیته نظارت بر کسب و کار اینترنتی (فضای مجازی) که امروز شنبه سوم آذرماه در استانداری البرز برگزار شد با تأکید بر ضرورت نظارت دقیق بر فعالیت اینترنتی گفت: رشد روز افزون کسب و کار‌های اینترنتی و تمایل مردم به خرید از فروشگاه‌های مجازی، روند خرید و فروش و تبادلات مالی و اقتصادی را سرعت بخشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کریمی افزود: این موضوع یکی از دستاورد‌های بزرگ فضای مجازی است نکات مثبتی، چون کاهش ترافیک شهری، کاهش مصرف سوخت و حفظ سرمایه‌های ملی ناشی، جلوگیری از اتلاف وقت، از میان رفتن شبکه بزرگی از واسطه‌ها و کاهش نرخ تمام شده کالا را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد:، اما متأسفانه مشاهده می‌کنیم که همین فضای مجازی، بستر مناسبی را جهت فعالیت‌های ناسالم اقتصادی نیز بوجود آورده است.

کریمی افزود: انتشار اخبار کذب و تحلیل‌های اشتباه از وضعیت اقتصادی کشور که بعضاً موجب جریان‌های منفی در سطح جامعه و بازار می‌شود، فروش کالا‌های قاچاق، ترویج فرهنگ مصرف‌گرایی و استفاده از کالا‌های وارداتی، فروش دارو‌های تقلبی و فاقد مجوز و... از جمله موارد منفی است که متأسفانه به سرعت در حال افزایش است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم منکر اهمیت و جایگاه ویژه کسب و کار‌های اینترنتی در تعاملات اقتصادی جهان شویم، اما باید مراقب فعالیت‌های ناسالم و تعاملات مبهم و غیر قانونی نیز باشیم.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۵۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سردار کیومرث عزیزی اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب و در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی و فتا در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به‌دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس امنیت عمومی، ۲۱ صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را مورد شناسایی قرار داده و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آنها نیز برخورد قانونی به‌عمل آمد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: پلیس به صورت مستمر، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی را مورد رصد قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه جرایم در این فضا، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد، بنابراین به افراد فعال در فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه نیز با رعایت ضوابط و قوانین کشوری و رعایت هنجارهای اجتماعی فعالیت کنند.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
  • فروش نوکیای تقلبی حرام است!
  • وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران
  • (ویدئو) دارو‌های اینترنتی در داروخانه‌های مجازی
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • چه خبر از آیین نامه فروش اینترنتی دارو؟
  • لزوم لحاظ استانداردهای وزارت بهداشت در آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو
  • درخواست رییس نظام پزشکی از داروسازان
  • آیین نامه فروش اینترنتی دارو باید ناظر بر بستر‌های فساد‌زا باشد