Web Analytics Made Easy - Statcounter

باکو- ایرنا – بخش عمده درآمدهای جمهوری آذربایجان بعنوان کشوری نفت خیز از صادرات نفت تامین می شود و در بودجه سال 2019 نیز حدود 50 درصد (49.6درصد) از درآمدهای دولت از محل فروش نفت حاصل می شود.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری ' رپورت ' مجلس ملی جمهوری آذربایجان به تازگی بودجه عمومی این کشور برای سال 2019 میلادی را در شور اول تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بودجه عمومی دولت برای سال 2019 میلادی 24 میلیارد و 780.1 میلیون منات تعیین شده است که در مقایسه با بودجه سال 2018 یک میلیارد و 680.1 میلیون منات و یا 7.3 درصد بیشتر است .
بودجه عمومی سال آینده جمهوری آذربایجان 30.2 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور لحاظ شده است .
میزان درآمد های دولت، در بودجه عمومی سال 2019 میلادی، 22 میلیارد و 917.5 میلیون منات پیش بینی شده که در مقایسه با پیش بینی های سال 2018 میلادی 768.5 میلیون منات و یا 3.5 درصد بیشتر است.
درآمدهای های بودجه عمومی سال آینده جمهوری آذربایجان 28 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور پیش بینی شده است .
با توجه به اینکه بخش عمده درآمدهای جمهوری آذربایجان بعنوان کشور نفت خیز از درآمدهای حاصله از صادرات نفت است و در بودجه عمومی سال آینده قیمت متوسط نفت 60 دلار بابت یک بشکه در بازارهای جهانی پیش بینی شده است .
هفت میلیارد و 316 میلیون منات و یا 31.9 درصد از مجموع درآمدهای بودجه عمومی قرار است از طریق دریافت مالیات ، 11 میلیارد و 346.3 میلیون منات و یا 49.6 درصد از طریق درآمدهای تزریق شده از سوی صندوق دولتی نفت ، 3 میلیارد و 451.6 میلیون منات و یا 15.1 درصد از طریق کمیته دولتی گمرک و 785.6 میلیون منات و یا 3.4 درصد نیز از طریق منابع دیگر تامین شود .
هزینه های پیش بینی شده در سال 2019 میلادی برای بخش آموزش و پرورش دو میلیارد و 275 میلیون منات ، بخش بهداشتی یک میلیارد و 48 میلیون منات ، بخش نظامی 3 میلیارد و 38 میلیون منات ، فعالیت بین المللی و پرداخت حق عضویت در نهادهای بین المللی 185.7 میلیون منات پیش بینی شده است .
بالاترین سقف کسری بودجه یک میلیارد و 862.6 میلیون منات پیش بینی شده است که در مقایسه با کسری بودجه سال 2017 میلادی 784.8 میلیون منات و 72.8 درصد و کسری بودجه سال 2018 میلادی 911.6 میلیون منات و یا 95.9 درصد بیشتر است .
مجلس ملی جمهوری آذربایجان قرار است تا 30 نوامبر ( برابر 9 آذرماه ) بودجه عمومی سال 2019 میلادی را بطور نهایی تصویب کند .
بر اساس آخرین آمار رسمی جمعیت جمهوری آذربایجان نزدیک به 10 میلیون نفر است .
خاورم ** 337**1579

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جمهوري آذربايجان بودجه عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۵۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور طی تماس تلفنی جداگانه با الهام علی‌ اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست‌ وزیر ارمنستان، پیرامون روند صلح میان باکو و ایروان گفتگو کرده است.

بر اساس این بیانیه، وزیر امور خارجه آمریکا از توافق برای استفاده از بیانیه آلماتی که در سال ۱۹۹۱ برای تعیین مرزهای میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان امضا شد، استقبال کرده است.

آنتونی بلینکن در این مکالمه تلفنی مدعی حمایت آمریکا از برقراری صلح «پایدار» و «شرافتمندانه» بین باکو و ایروان شد!

بلینکن در گفتگو با علی‌اف بر تمایل خود برای توسعه روابط ایالات متحده و جمهوری آذربایجان تاکید کرد.

این مقام آمریکایی در ادامه به تمایل کشورش برای همکاری با جمهوری آذربایجان در زمینه انرژی و تغییرات اقلیمی اشاره و ابراز امیدواری کرد بیست و نهمین کنفرانس اعضای کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی (COP۲۹) که امسال در جمهوری آذربایجان برگزار می‌ شود، موفقیت‌ آمیز باشد.

ایروان و باکو پارسال با میانجی‌گری روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا مذاکرات برای صلح در آینده را آغاز کردند. نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان اواخر ماه می سال جاری گفت که ایروان آماده به رسمیت شناختن حاکمیت جمهوری آذربایجان در مرزهای شوروی سابق از جمله قره‌باغ است.

با وجود توقف مذاکرات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دو کشور کار بر روی متن توافقنامه صلح را ادامه دادند. پس از دیدار علی اف و پاشینیان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، تصمیم گرفته شد که مذاکرات ازسرگرفته شود.

کد خبر 6092350

دیگر خبرها

  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • برتری 3-0 بارسلونا مقابل لیورپول با بریس لیونل مسی (لیگ قهرمانان اروپا - 2019/5/1) / فیلم
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور