Web Analytics Made Easy - Statcounter

البرز- عبدالحسین حسن زاده با بیان اینکه حدود ۵۰۰ انشعاب غیرمجاز در روستاها جمع آوری شده است، گفت: از تعداد ۱۴۲حلقه چاه روستایی فقط ۱۲۰ حلقه در مدار بهره برداری و مابقی از مدار بهره برداری خارج شده است.

عبدالحسین حسن زاده مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: بر حسب مصوبه شورای عالی امنیت ملی مقرر شد وزارت نیرو نسبت به احداث و جمع آوری تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و شبکه فاضلاب در کنار رودخانه های شاهرود، کرج و سد طالقان اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا از سال ۹۵ این عملیات شروع به کار کرد و در حال حاضر دو تصفیه خانه فاضلاب در روستای پورکان و سرودار از توابع بخش آسارا شهرستان کرج از سال های گذشته در حال فعالیت است.

حسن زاده با اعلام اینکه ۳ تصفیه خانه در روستاهای استان البرز تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد، گفت: ۵ تصفیه خانه نیز در روستاهای زیدشت، فشندک در طالقان، وینه، خوزنکلا و کندور در توابع بخش آسارا شهرستان کرج در حال اجرایی شدن است و ۵ روستای دیگر در حال بررسی و مطالعات اولیه است که از سال آینده عملیات اجرایی آنها شروع خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان البرز اعتبارات تخصیص یافته این تصفیه خانه ها را ۱۲ میلیارد تومان برشمرد و گفت: حدود ۶۰ هزار مشترک انشعاب در روستاها  داریم و از ۲۸۶ روستا ۱۵۵ انشعاب تحویل شرکت آب و فاضلاب استان البرز است و مابقی جزء برنامه های شوراها است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آب و فاضلاب روستایی استان البرز چاه غیرمجاز نداریم، افزود: ۱۴۲ حلقه چاه و ۷۷ حلقه چشمه و ۸ قنات در بخش روستایی استان البرز وجود دارد.

حسن زاده با بیان اینکه قنات های موجود اغلب خشک هستند، خاطرنشان کرد: از تعداد ۱۴۲حلقه چاه فقط ۱۲۰ حلقه چاه  در مدار بهره برداری است و ما بقی از مدار بهره برداری خارج شده است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: بالغ بر ۵ هزار انشعاب غیرمجاز در سطح استان داریم که از این تعداد فقط حدود ۵۰۰ انشعاب غیرمجاز جمع آوری شده است  و بیشتر انشعابات غیرمجاز در ویلاهای روستایی است که از بی مبالاتی شورا ها و دهیاریها ناشی شده است.

وی با بیان اینکه انشعابات غیرمجاز ضربه سختی به آبهای زیرزمینی می‌زند، گفت: از مردم می خواهیم انشعابات غیرمجاز که سهم همه مردم است را از طریق سامانه ۱۵۲۳ و ۱۲۲ آب و فاضلاب شهری و شماره تلفن های امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان ها اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استان البرز انشعاب غیر مجاز روستاها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۶۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، محمد میرزایی با بیان اینکه اجرای دستورات قضایی با حضور نماینده دادستان اجرا شده است، گفت: به متخلفان پیش از کشت گندم و جو ، اخطار‌های لازم داده شده بود، اما با وجود برخوردبا این نوع کشت‌های غیر قانونی، متخلفان به دلایل مختلف از جمله سودجویی، از فاضلاب خام و پساب‌ها استفاده کردند.

میرزایی با تقدردانی از حمایت‌های نهاد‌های امنیتی و نظارتی برای برخورد با تهدید کنندگان سلامت جامعه یادآور شد: همانگونه که تولید محصول سالم و با کیفیت مورد حمایت نهاد‌های متولی است، هر نوع تولید محصول ناسالم هم کاملا پایش و به طور جدی با متخلفان برخورد می‌شود.

کارشناس مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر گفت: فاضلاب صنعتی حاوی فلزات سمی، سیانور و مواد سمی است که می توانند سبب مسمومیت و مرگ انسان و سایر موجودات زنده شوند.

محصولات کشاورزی که با این آب‌ها تغذیه شده‌اند، غلظت عناصر سمی بالایی دارند و در دراز مدت سبب بیماری مصرف کننده می‌شوند .

 

 

محسنی پور افزود: اصلاح الگوی کشت در بخش کشاورزی و به خصوص در مناطق کم ‌آب و حذف محصولات آب ‌بر، توسعه روش‌های کشاورزی گلخانه‌ای و روش نوین به خصوص در مناطق کم ‌آب، ترغیب بخش خصوصی به ساخت تصفیه ‌خانه فاضلاب، به منظور تصفیه فاضلاب شهری با شرط خرید تضمینی آب تولیدی از جمله اقداماتی است که باید برای حل مشکل آبیاری مزارع با پساب تصفیه نشده مدنظر قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • با ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی آب و فاضلاب موافقت شد
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • انشعاب برق ۱۶۰ مرکز تجاری در محدوده بازار تهران ایمن سازی شدند
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز