Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، ماموستا محمد محمدی در کرمانشاه با بیان اینکه "شیعه و سنی در اعتقادات دینی خود هیچ اختلافی نداشته و اوج این اتحاد را بین شیعیان و اهل‌تسنن در استان کرمانشاه شاهد هستیم" اظهار داشت: همه افراد در این استان از هر مذهب و قومیتی با حفظ و تقویت وحدت بی‌مانند و انسجام، دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان نظام را خنثی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه اهل‌سنت کرمانشاه وحدت را یک دژ محکم مقابل توطئه‌های تفرقه‌افکنانه مستکبران علیه مسلمانان عنوان کرد و گفت: حفظ حریم دین و کشور از مشترکات همه مردم بوده و چه شیعه و چه اهل‌سنت در مقابل تهاجمات دشمنان ایستادگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه حفظ وحدت در تمام عرصه‌ها اقتدار اسلام را حفظ و زمینه شکست مستکبران را فراهم می‌کند، ابراز کرد: احترام به مقدسات شیعیان و اهل‌تسنن ضروری است و نزاع و تفرقه ابهت مسلمانان را از بین می‌برد و این فرصت را در اختیار دشمنان اسلام قرار می‌دهد تا برنامه‌ها و توطئه‌های خود را پیاده کنند.

محمدی با الگو خواندن امت اسلامی ایران برای تمام کشورهای مسلمان، از علمای شیعه و سنی خواست با ایجاد وحدت، به دشمنان فرصت ایجاد تفرقه را ندهند و اظهار کرد: وحدت مردم ایران موجب اقتدار روزافزون نظام شده و هوشیاری و آگاهی ملت، آنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام می‌‌کند.

امام جمعه اهل‌سنت کرمانشاه با تأکید بر حفظ وحدت میان امت اسلامی گفت: همه مسلمانان باید تقویت و ترویج وحدت میان امت اسلامی را مدنظر داشته باشند و از اختلاف و تفرقه پرهیز کنند.

محمدی با بیان اینکه مسلمانان باید فتنه اختلافی را که دشمنان اسلام میان ممالک اسلامی ایجاد کرده‌اند با وحدت از بین ببرند، بیان کرد: دشمنان اسلام از راه‌های مختلف و با ابزارهای گوناگون به ترویج فرقه‌گرایی و ایجاد اختلاف بین مسلمانان می‌پردازند و امت اسلامی باید امروز بیش از همیشه هوشیار و مراقب باشند.

وی مردم ایران را ملتی بابصیرت، آگاه و بابینش دانست و گفت: ایران اسلامی الگو و نمونه وحدت و انسجام مذاهب اسلامی است و مردم استان کرمانشاه نیز در طول سال‌ها با هم به‌صورت مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند.

امام جمعه اهل‌سنت کرمانشاه با اعلام اینکه "هر روز در استان هفته وحدت داریم" گفت: مردم این استان کنار هم با امنیت و آرامش و به‌صورت مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند و همه مردم قدردان این امنیت و آرامش هستیم.

محمدی با بیان اینکه امام خمینی(ره) همواره به برگزاری جلسات و هم‌نشینی با موضوع  وحدت تأکید داشتند، هرچند این موضوع در حد یک هم‌نشینی ساده باشد، چرا که سبب نزدیک‌تر شدن قلوب مسلمانان می‌شود افزود: رهبر معظم انقلاب نیز بر مسئله وحدت تأکید بسیاری دارند و در این راه از صرف وقت و هزینه فروگذاری نمی‌کنند و به دیگران نیز این مسئله را تأکید می‌کنند.

 وی اظهار کرد: از دیگاه قرآن و سنت وحدت مسئله‌ای توصیه‌شده است که هر مسلمانی که به قرآن و سنت اعتقاد دارد باید در مسیر وحدت حرکت کند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۷۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام سامان دادن یک نظام فراگیر اسلامی برای کنار زدن نظام سلطه

ابراهیم محمد انديشمند آفریقای جنوبی در گفتگو با خبرگزاری تقریب حوادث جاری در منطقه خاورمیانه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد که شکل گیری جریان مقاومت در نتیجه رویدادهایی بوده که از سوی اسرائیل در سرزمین فلسطین رقم خورده است. ابراهیم محمد در این زمینه اظهار داشت: کشورهای مسلمان قادر هستند یک جریان بزرگ مقاومت را شکل دهند که در وضعیت مهم و خطرناک به کمک ملت های تحت ستم بیاید.

او با بیان اینکه در وضعیت جاری که اسرائیل به طور گسترده ای به کشتار مردم فلسطین دست زده است و اهمیت اتحاد و تعمیق جریان مقاومت برای دفاع از فلسطین در برابر این رژیم بیش از هر وقت دیگری ضروری است، افزود: آزاد کردن سرزمین فلسطین از دست اسرائیل فقط با اتحاد و در کنار هم قرار گرفتن همه کشورهای منطقه ممکن می شود. این در حالی است که جهان در حال تجربه شرایط جدید است که مسلمانان می توانند در آن، نقش آفرینی خود را افزایش دهند.

ابراهیم محمد افزود: مسلمانان می توانند با سامان دادن به یک نظام فراگیر اسلامی جایگزین مناسبی برای نظام سلطه فراهم کنند. قرآن این نظام اسلامی فراگیر را امت واحده می نامد. از این رو توجه و اجرای اصل وحدت از سوی ملت های مسلمان یک هدف مهم است که اجرای آن می تواند به حل مناقشه فلسطین بیانجامد. وضعیت امروز منطقه خاورمیانه نشان می دهد این منطقه و جهان جهان در یک وضعیت گذار است و مسلمانان می توانند با اتحاد هم تغییر آفرین باشند و هم تحولات را به امکانی برای افزودن بر مولفه قدرت تبدیل نمایند. مرحله اول وحدت و ایستادن کنار مردم فلسطین است تا سیاست اشغال گری را شکست دهند.

این پژوهشگر دینی همچنین تصریح کرد: مسلمانان باید از همه توان و ظرفیت, فکری و مادی خود برای این هدف مهم استفاده کنند و دستیابی به  عدالت را چراغ راهنمای خود قرار دهند. برای این امر تنها راهکار قابل اجرا شکل گیری حس برادری و همدلی بین همه مسلمانان در اقصی نقاط جهان است.
 

دیگر خبرها

  • پلیس در اجرای «طرح نور» هوشمندانه و با ظرافت اقدام کند
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • الزام سامان دادن یک نظام فراگیر اسلامی برای کنار زدن نظام سلطه
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • شهید «جلال اعتماد» نماد ایستادگی است
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند