Web Analytics Made Easy - Statcounter

فوتبال جهان – نهاد حاکم بر فوتبال منطقه آمریکای جنوبی به فدراسیون جهانی فوتبال پیشنهاد داده است که فاصله زمانی میان برگزاری دو دوره جام جهانی را به نصف کاهش دهد. ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ ورزشی فوتبال جهان نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جام جهانی فوتبال ممکن است از این پس به جای هر 4 سال در فواصل زمانی 2 ساله برگزار شود، البته اگر فیفا با پیشنهاد کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی برای کاهش این فاصله زمانی موافقت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظاهراً بعد از خود جانی اینفانتینو رئیس فیفا - کسی که جام جهانی را از 32 تیم به 48 تیم افزایش داد - حالا مقامات فوتبال آمریکای لاتین هم قصد دارد تغییراتی را در شیوه برگزاری مهمترین تورنمنت فوتبال جهان اعمال کنند که بعید به نظر می‌رسد خوشایند همتایان آنها در فوتبال اروپا باشد.

آلخاندرو دومینگس، رئیس کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی مدعی شده است که فیفا در حال بررسی پیشنهاد این سازمان برای برگزاری جام جهانی در فواصل زمانی 2 ساله است.

اولین بار سپ بلاتر، رئیس سابق فیفا ایده کاهش فاصله زمانی میان جام‌های جهانی به دو سال را در سال 1999 مطرح کرد که این پیشنهاد او با استقبال قابل توجهی مواجه نشد. اکنون اما مدیران کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی این پیشنهاد را بار دیگر به مدیران فیفا ارائه کرده‌اند.

فوتبال جهان| آمادگی ورزشگاه‌های قطر برای جام جهانی 2022 دو سال زودتر از موعد

 

دومینگس در این باره گفت: من هرگز (به برگزاری جام جهانی در فواصل زمانی دو ساله) نه نمی‌گویم بلکه همیشه می‌گویم چرا که نه؟ ما همیشه می‌خواستیم که یک لیگ ملت‌های جهانی داشته باشیم و همیشه از چنین ایده‌هایی یا پیشنهاد خودمان به فیفا برای برگزاری جام جهانی در هر دو سال، حمایت می‌کنیم. به جای برگزاری لیگ ملت‌های جهان در فاصله میان هر دو دوره جام جهانی، ما می‌توانیم یک جام جهانی دیگر داشته باشیم. اگر با شیوه فعلی به برگزاری جام جهانی ادامه دهیم، بسیاری از بازیکنان نمی‌توانند بیشتر از دو بار بازی در جام جهانی را تجربه کنند. پس در این مورد ما می‌توانیم دنبال یک فرصت جدید باشیم. ما پیشنهاد خودمان را به فیفا ارائه کرده‌ایم و می‌گوییم چه لیگ ملت‌های جهان باشد یا دوسالانه شدن جام جهانی، از این طرح استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

R1015163/P1435/S3,1410/CT10 واژه های کاربردی مرتبط جام جهانی فوتبال

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جام جهانی فوتبال جام جهانی فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۷۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مجمع انتخاباتی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا با حضور اعضا در تایلند برگزار شد و در این انتخابات دو کرسی مهم و ارزشمند برای نمایندگان ایران کسب شد.

 پس از برگزاری این جلسه فرید فتاحیان که پیش از این بعنوان مدیر اجرای کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا برگزیده شده بود در این سمت باقی ماند.

طبق دستورالعمل جدید کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عنوان دبیر کلی حذف شده و تمام وظایف آن با دایره اختیارات بیشتر بر عهده مدیر اجرایی است. بر این اساس فتاحیان مدیر اجرایی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا شد.

همچنین محسن رضوانی رییس فدراسیون شنای ایران در این انتخابات با رای اعضا مجمع بعنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون ورزش‌های آبی جهان از سال ۲۰۲۵ الی ۲۰۲۹ انتخاب شد.

رضوانی علاوه بر این مقام بعنوان نماینده هیات رئیسه ورزش‌های آبی آسیا به منظور نظارت بر کمیته واترپلو این قاره تعیین گردید. رئیس فدراسیون شنا پس از این انتخابات در هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا نیز ابقا شد.

دیگر خبرها

  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو
  • تیم ساوالان قهرمان مسابقات لیگ برتر فوتسال استان اردبیل شد
  • تاج: میزبانی تایلند عالی بود
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • برگزاری دومین نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC به ریاست تاج
  • افزایش تعاملات دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی
  • تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال
  • آرامکو عربستان شریک تجاری فیفا در جام جهانی ۲۰۲۶