Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، لیگ قهرمانان قرعه کشی شد و استقلال در گروهی بی‌سابقه قرار گرفت. چه کسی تصور می‌کرد آبی‌ها با الدحیل، الهلال و العین در یک گروه باشند؟ طبیعتا هیچکس. فرشید اسماعیلی ستاره استقلالی‌ها اما به نام حریفان توجهی ندارد. او سال قبل را مثال می‌زند و می‌گوید آیا کسی باور می‌کرد سال گذشته صدرنشین گروه شوند؟ اسماعیلی فصل قبل در لیگ قهرمانان فوق العاده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او موفق شد عنوان آقای پاس گل آسیا را مال خود کند. فرشید می‌گوید اگر یکی مثل ژاوی این عنوان را به دست می‌آورد، در بوق و کرنا می‌کردند ولی حالا که او شده.... اسماعیلی امسال هم انگیزه زیادی دارد و امیدوار است بتواند دوباره در آسیا خوش بدرخشد. او حرف های امیدوار کننده ای می‌زند و می‌گوید هواداران استقلال منتظر روزهای خوب این تیم باشند.

 

فرشید فکر می‌کردی استقلال در آسیا در چنین گروهی بیفتد؟ واقعا در گروه سختی قرار گرفته‌اید. 

در قرعه‌کشی هر چیزی ممکن است. ما فکر می‌کردیم ممکن است گروهمان سخت باشد ولی فکر نمی‌کردیم با الهلال و العین و الدحیل در یک گروه قرار بگیریم. اما این مهم نیست چون همه می‌دانیم لیگ قهرمانان جایی است که بهترین تیم‌های آسیا در آن شرکت می‌کنند. حریف آسانی در مسابقات وجود ندارد.

 

کسی فکر نمی‌کرد گروهها این شکلی شود، مخصوصا برای استقلال. انتقاداتی هم در این زمینه به شکل قرعه‌کشی شده است. 

ما با چنین گروههایی بیگانه نیستیم. سال گذشته هم استقلال در گروه سختی قرار گرفت. خیلی ها فکر می‌کردند ما راحت حذف می‌شویم ولی استقلال در همان گروه صدرنشین شد و به گروه بعد صعود کرد. یک نکته مهم را نباید فراموش کنیم. تیم‌های الدحیل، العین و الهلال سال گذشته برای قهرمانی وارد مسابقات شدند ولی موفق نشدند به همین دلیل شک نکنید امسال قوی‌تر از سال گذشته به مسابقات بازمی‌گردند. ما هم باید دو برابر تلاش کنیم و انشالله بتوانیم نتایج بد این فصل‌مان را در آسیان جبران کنیم. رک بگویم که استقلال از این شرایط خارج می‌شود. شاید این جمله تکراری باشد ولی همانطور که سال گذشته در نیم فصل اول مشکل داشتیم و در نیم فصل دوم قدرت گرفتیم، امسال هم قطعا شرایط عوض می‌شود. نمی خواهم توجیه کنم ولی تیمی که دچار تغییرات زیاد می شود نیاز به زمان دارد. این مسئله در تیم ما اتفاق افتاد. زمان می برد تا یک تیم شکل بگیرد و کار گروهی منظم کند. الان استقلال نسبت به قبل هماهنگ‌تر شده و شک نکنید در نیم فصل دوم خیلی بهتر از حالا بازی خواهیم کرد. 

 

اسم این گروه را چه می‌گذاری؟ گروه مرگ؟
من فکر نمی‌کنم استقلال تا به حال چنین گروهی در آسیا داشته باشد. شما یادتان می‌آید؟ به نظرم این سخت‌ترین گروه تاریخ استقلال در لیگ قهرمانان است و می‌توان اسمش را گروه مرگ گذاشت. 

 

چقدر به نام حریفان توجه می‌کنید؟ 
ببینید وقتی ما به زمین بازی می‌رویم اصلا به این توجه نمی‌کنیم که تیم رقیب الهلال است یا الدحیل. ما برای دفاع از نام ایران به زمین بازی می‌رویم. وقتی حرف از آسیا و لیگ قهرمانان می‌شود، همه برای نام ایران بازی می‌کنیم. با همه قدرت هم به زمین می‌رویم و کاری به نام رقبا نداریم. 

 

تجربه سال گذشته هم قطعا می‌تواند فشار را از روی استقلال بردارد. 
بله، سال گذشته چه کسی فکر می‌کرد ما از گروهمان بالا برویم ولی به عنوان صدرنشین صعود کردیم. خیلی هم خوب کار کردیم. رقابت ها واقعا سخت بود. الریان، الهلال و العین در گروهمان بودند ولی بهترین عملکرد را داشتیم. امسال هم هدفمان همین است. 

 

چقدر به قهرمانی در آسیا فکر می‌کنید؟

امسال هدف ما این است که بتوانیم به مراحل بالا برویم، یعنی بالاتر از دوره قبل ولی نگاه مان بازی به بازی است. یعنی مرحله به مرحله پیش می‌رویم تا بتوانیم موفق باشیم. به نظر من حضور پرسپولیس در فینال آسیا تجربه خوبی شد. این را به همه تیم‌های ایرانی فهماند که با امکانات کم نسبت به تیم‌های اماراتی و قطری و عربستانی و ژاپنی و کره‌ای می‌توان در آسیا موفق شد. ما یک سوم امکانات آنها را نداریم ولی می‌توان با تلاش، سختکوشی و غیرت ایرانی در آسیا و مقابل این تیم‌های بزرگ موفق شد. 

 

فرشید تو توانستی امسال بهترین پاسور آسیا شوی ولی خیلی به آن توجه نشد. در حضور بازیکنانی چون ژاوی، عمر عبدالرحمان، گابی و ستاره‌های دیگر این عنوان را به دست آوردی...

اگر بازیکنان اسم و رسم دارتر از من که پول‌های آنچنانی می‌گیرند و بازی می‌کنند، آقای گل شده بودند قطعا به آنها بیشتر توجه می‌شد تا من فرشید اسماعیلی. تازه فراموش نکنید من از خیلی از بازیکنان نامی کمتر بازی کرده بودم و توانستم آقای پاس گل آسیا شوم. شما شک نکنید اگر مثلا ژاوی این عنوان را به دست می آورد برایش جشن هم می‌گرفتند و رسانه‌ها بیشتر روی او زوم می‌کردند ولی چون من فرشید اسماعیلی هستم راحت از کنارش گذاشتند. البته من اصلا در فوتبالم به عناوین فکر نمی‌کنم و همیشه تلاش کرده ام بهترین بازی‌هایم را برای تیم و هواداران انجام دهم. فصل گذشته من در بازی اول مقابل الریان هم برای استقلال بازی نکردم. تازه چند پاس خوب دیگر هم دادم که بازیکنان تک به تک شدند و اگر آنها هم گل می‌شد فکر می‌کنم در 5 بازی 6،7 پاس گل می‌دادم و یک رکورد هم به دست می آمد. اینکه راحت از کنارش گذاشتند ناراحت کننده است ولی مهم نیست. انشالله بتوانم امسال هم در خدمت تیم باشم و بازی‌های خوبی که هواداران می‌خواهند انجام دهم. 

 

صحبتی با هواداران استقلال داری؟
تا الان شرمنده هواداران شدیم ولی با قاطعیت می‌گویم از این به بعد هواداران استقلال جدیدی خواهند دید. تیم سر و شکل گرفته. از لحاظ بدنی هم بازیکنان آماده‌تر از قبل شده اند. همانطور که در سال های گذشته نیم فصل دوم لبخند را روی لب هواداران آوردیم انشالله امسال هم نتایج خوبی می گیریم و از این به بعد لبخند روی لب هواداران برمی‌گردد. روزهای خوب در انتظار استقلال است.

 

خبرآنلاین

451

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: فرشید اسماعیلی الهلال العین بازیکن استقلال استقلال لیگ قهرمانان آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۷۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفته بودم مراقب بازیکن لالیگایی باشید / مسئولان هم به ورزشگاه بیایند

ایسنا/فارس سرمربی فجرسپاسی می‌گوید پیش از مسابقه به بازیکنانش هشدار داده بود که مراقب روبرتو تورس بازیکن اسپانیایی گل گهر باشند؛ بازیکنی که امشب در هر ۳ گل تیم سیرجانی نقش مستقیم داشت. وی همچنین خواستار حضور مسئولان در ورزشگاه برای حمایت از تیمش در راه صعود به لیگ برتر شد.

مهدی رجب‌زاده امشب، ۷ اردیبهشت پس از شکست خانگی مقابل گل‌گهر سیرجان در جام حذفی اظهار کرد: هواداران با حضورشان ما را شرمنده کردند و متاسفم که نتوانستیم آن‌ها را شاد کنیم.

سرمربی فجرسپاسی افزود: برای ما باعث غرور است که تیممان این‌همه تماشاگر دارد و امیدوارم در بازی هفته آینده نیز ورزشگاه را پر کنند.

رجب‌زاده با بیان اینکه بازی با یک تیم لیگ برتری در جام حذفی، محک خوبی برای بازیکنان فجر بوده است، گفت: شاید اگر کسی بازی را ندیده باشد، با دیدن این نتیجه فکر کند تیم ما ضعیف عمل کرده است اما فکر می‌کنم مقابل تیم قدرتمند گل گهر نمایش بسیار خوبی داشتیم و اگر گل اول را نمی‌خوردیم، چنین نتیجه‌ای ثبت نمی‌شد.

وی در تمجید از ستاره حریف نیز گفت: به بازیکنانم هشدار داده بودم که باید مواظب بازیکن لالیگایی حریف باشند اما تورس توانست در این بازی تاثیرگذار باشد و نتیجه را او رقم زد.

این ملی پوش سابق در خصوص گل مردود شده این تیم در دقیقه ۶۷ بازی گفت: ما تلاش زیادی کردیم و به گل هم رسیدیم اما فکر می‌کنم داور به درستی گل را مردود کرد.

سرمربی تیم شیرازی با تاکید بر اینکه شکست ۳ بر صفر حق تیمش نبوده است، گفت: گل گهر از ۴ موقعیت به ۳ گل رسید اما ما هم موقعیت‌هایی داشتیم که هیچ یک تبدیل به گل نشد. با این حال دیگر این بازی را فراموش می‌کنیم و تمرکز را روی بازی‌های لیگ می‌گذاریم.

وی در خصوص بازی بسیار حساس هفته آینده تیمش در مقابل صدرنشین لیگ یک گفت: توقع داریم تماشاگران در آن بازی هم حافظیه را پر کنند، چون آن بازی نه تنها در صعود بلکه در قهرمانی لیگ هم تعیین کننده است. البته از مسئولان شهر و استان هم توقع داریم در آن مسابقه کنار ما باشند.

رجب‌زاده در خصوص رای کمیته انضباطی برای بازی این تیم مقابل استقلال ملاثانی نیز گفت: قرار است روز یکشنبه(۹ اردیبهشت) نماینده باشگاه ما برای ارائه توضیحات در خصوص آن مسابقه به کمیته انضباطی برود و می‌دانم که این کمیته هم به دنبال برقراری عدالت است. فکر می‌کنم همه چیز در خصوص دیدار با ملاثانی واضح است و بازی باید سه بر صفر به سود ما اعلام شود.

به گزارش ایسنا، تیم فجرشهید سپاسی شیراز که هم‌اکنون با یک بازی کمتر نسبت به دو تیم صدرنشین، رتبه سوم لیگ یک را در اختیار دارد، روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت باید در شیراز به مصاف خیبر خرم آباد، تیم نخست جدول رده بندی برود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انهدام باند قاچاق سوخت در کرمان
  • پیولی: به شایعات اخراجم توجهی نمی‌کنم
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا
  • مارتین آنسلمی در مسیر موفقیت؛ بیلسای بعدی آرژانتین کیست؟
  • ناکامی دو ملی‌پوش شمشیربازی در کسب سهمیه المپیک
  • در اوج تجربه بودم/کاش زودتر می‌گفتند!
  • سید حسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر بخشیده می‌شوند؟
  • دادرس: استقلال بابت حکم کمیته انضباطی نمی‌تواند اعتراض کند/محرومیت حسینی و اسماعیلی فر قطعی است
  • اوزونیدیس: به بازیکنانم گفته بودم صبر داشته باشند
  • گفته بودم مراقب بازیکن لالیگایی باشید / مسئولان هم به ورزشگاه بیایند