Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- خسرو معتضد در برنامه «تاريخ و سينما» امشب شنبه سوم آذر به نقد تاريخي فيلم سينمايي «بدون دخترم هرگز» در آي‌فيلم فارسي مي‌پردازد.
به‌گزارش آريا به نقل از روابط‌عمومي شبکه آي‌فيلم، «تاريخ و سينما» که فيلم‌هاي ضد ايراني جهان را از جهت تاريخي بررسي و نقد مي‌کند، تا کنون سه فيلم «آرگو» ، «300» و «شبي با پادشاه» را موشکافي تاريخي کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خسرو معتضد در چهارمين قسمت از اين برنامه به انحرافات تاريخي فيلم آمريکايي «بدون‌ دخترم هرگز» اثر برايان گيلبرت مي‌پردازد که محصول سال 1991 ميلادي است.
اين فيلم بر اساس کتاب «بدون دخترم هرگز» نوشته بتي محمودي، درباره مهتاب (دختر بتي و بزرگ محمودي) است که اکنون در آمريکاست. او 30 ساله‌ است و پدرش از 25 سال پيش با وجود تلاش بسيار، هيچ خبري از وي در دست ندارد.
ايزد مهرآفرين کارگردان و تهيه‌کننده و محمدصادق عابديني پژوهشگر و نويسنده اين برنامه‌اند.
«تاريخ و سينما» شنبه‌ها ساعت 22:30 روي آنتن مي‌رود و بازپخش آن در ساعت 06:30 روز يکشنبه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نقد تاريخي خسرو معتضد آي فيلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۷۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزگار گذشته بر آسیاب‌های تاریخی کن | آسیاب شاه به تاریخ پیوست

همشهری آنلاین- حمیدرضا رسولی: آسیاب‌های آبی تهران تا پایان دوره قاجار در تهران کاربرد داشتند، اما با گذشت زمان از گزند تخریب‌ها در امان نماندند و یکی پس از دیگری نابود شدند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

محله کن هم چهار آسیاب آبی داشت که باغ‌های پرتعداد و سرسبز این قریه را آبیاری می کردند. عبدالله درویش، شاعر و پژوهشگر، درب اره روزگار سپری‌شده آسیاب‌های کن می‌گوید: «یکی از نخستین آسیاب‌های کن که به آسیاب لوی معروف بود در محله سرآسیاب ساخته شد و دومین آسیاب در محله اسمالون قرار داشت که اکنون هیچ نامی از آن باقی نمانده است.»

درویش درباره معروف‌ترین آسیاب آبی کن می‌گوید: «آسیاب شاه که در مجاورت باغ حاج‌باشی بود تا اواخر دوره قاجار مورد استفاده مردم قرار می‌گرفت و برای خودش جلال و شکوهی داشت. دقیقا همان‌جایی که آب وارد آسیاب شاه می‌شد ساختمان مسکونی ساخته‌اند.»

عبدالله درویش از آسیابی تاریخی به عنوان بازمانده نسل آسیاب‌های آبی کن نام می‌برد که هنوز بقایای آن قابل مشاهده است: «یک آسیاب بین کوه کبودک و پل آهنی قریه کن وجود داشته که از آن به عنوان آسیاب تاریخی کن نام می‌برند. این آسیاب سنگ‌های بزرگی داشته و از آنجا که در مسیر رود ساخته شده بود، سنگ‌ها بر اثر فشار آب به حرکت درمی‌آمدند و آردها را آسیاب می کردند. آسیاب تاریخی که گفته می‌شود حدود ۴۰۰ سال قدمت دارد در بخش شمالی کن و بین کن و سولقان قرار دارد و تنها چیزی که از آن باقی مانده همان سنگ‌های عظیمی است که به آسانی جابه‌جا نمی‌شوند.»

آنطور که پژوهشگران روایت می‌کنند، کن به تعداد قنات‌هایش آسیاب داشت و از شمیران، فرحزاد و طرشت برای آسیاب کردن آردها به این روستا می‌رفتند، اما امروز جز سنگ‌های آسیاب تاریخی هیچ اثری از میراث فرهنگی کن باقی نمانده است.

کد خبر 842929 برچسب‌ها تهران قدیم همشهری محله تهران

دیگر خبرها

  • 7 فیلم برتر تاریخ سینما دربارۀ «آخرالزمان هسته‌ای»
  • شمس لنگرودی: هرگز تصور نمی‌کردم روزی بازیگر تئاتر شوم!
  • هرگز تصور نمی‌کردم روزی بازیگر تئاتر شوم!
  • برای ساختن فیلم از شخصیت‌های تاریخی عجله نکنیم/ اگر فیلمساز بودم، فیلمی درباره «شیخ بهایی» می‌ساختم
  • تبریک اسطوره لورکوزن برای قهرمانی تاریخی بایر
  • آسیاب شاه به تاریخ پیوست
  • قهرمان سابق WWE: شاید هرگز نتوانم دوباره کشتی بگیرم
  • آلبوم عکس‌های ثبت‌شده توسط فضانوردان ماموریت «شنژو ۱۷»
  • فهرست جدید از ۳۰ فیلم پرفروش تاریخ سینما
  • روزگار گذشته بر آسیاب‌های تاریخی کن | آسیاب شاه به تاریخ پیوست