Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@11:24:58 GMT

بررسی مشکلات ارز دانشجویی در کمیسیون آموزش

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۵۷۸۲۸

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: در اولین جلسه کمیسیون آموزش،قطعا موضوع ایرادات و مشکلات و رفتارهای سلیقه‌ای در خصوص ارز دانشجویی را مطرح و از مقامات وزارت علوم خواهم خواست که با جدیت این معضل را رفع کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سید محمد باقر عبادی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی درباره مشکلات تخصیص ارز دانشجویی گفت: در این باره چند هفته پیش با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این کمیسیون مشکلات مربوط به ارز دانشجویی و مباحث مربوط به آن بررسی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبادی اظهار داشت: وزیر علوم در این جلسه قول داد که مشکلات ارز دانشجویی و موانع تخصیص آن حل شود و چنانچه اگر کسی بنا دارد با اعمال سلیقه مانع از تخصیص این ارز شود، قطعا مجلس این موضوع را بررسی خواهد کرد، ضمن اینکه آماده دریافت گزارشاتی در این خصوص هستیم.   وی تصریح کرد: اگر شکایات دانشجویان مبنی بر عدم ارائه ارز به دست نمایندگان برسد،‌آنها این موضوع را با جدیت در دستورکار خود قرار داده و پیگیری خواهند کرد.   عضو کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: دانشجویان شاکی از وضعیت ارز دانشجویی باید با جمع آوری امضا و ارسال نامه‌ای به کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس اقدامات پس از آن را به اعضای این کمیسیون بسپارند.   عبادی تصریح کرد: در اولین جلسه کمیسیون آموزش که در هفته آینده برگزار خواهد شد، قطعا موضوع ایرادات و مشکلات و رفتارهای سلیقه‌ای در خصوص ارز دانشجویی را مطرح و از مقامات وزارت علوم خواهم خواست که با جدیت این معضل را رفع کنند.   نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر وزارت علوم و بانک مرکزی دلشان نمی‌آید ارز دانشجویی بدهند، باید بدانند این موضوع خارج از سیاست‌های دولت است درحالی‌که طبق قول وزیر علوم باید این تسهیلات در اختیار دانشجویان قرار گیرد تا از افزایش نرخ ارز در کوچه و بازار جلوگیری شده و مانع از سر به فلک کشیده شدن قیمت‌ها شوند.   منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: مشکلات ارز برای مردم غیرقابل تحمل شده است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت که که باید دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز با هم اتفاق نظر داشته باشند تا مردم از این وضعیت بیش از پیش آسیب نبینند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز جلسه بررسی مسائل ارزی با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، فرزین رییس کل بانک مرکزی، پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید، اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و حجت الاسلام بحرینی و محسن زنگنه اعضای کمیسیون‌های‌ اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش ها در دفتر رئیس مجلس برگزار شد.

در این جلسه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده است.

وی تاکید کرد که باید دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز با هم اتفاق نظر داشته باشند تا مردم از این وضعیت بیش از پیش آسیب نبینند؛ بنابراین لازم است دو قوه به یک تصمیم مشترک برسند تا از قوای مجریه و مقننه یک حرف شنیده شود.

سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • بررسی مشکلات آموزشی شهر مجومرد
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • تاکید قالیباف بر اتفاق‌نظر دولت‌ومجلس برای مشکلات ارزی
  • راهکارهای برخورد با تخلفات فرهنگی در آموزش و پرورش بررسی شد
  • تاکید رئیس مجلس بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • قالیباف: مشکلات ارز برای مردم غیرقابل تحمل شده است
  • مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده است
  • تاکید قالیباف بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی