Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک بانوی کرجی در کارگاه کارآفرینی شهرک رازی حصارک برای 53 خانم بد سرپرست و سرپرست خانوار اشتغال زایی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، اینجا خبری از پارک و امکانات اولیه شهری نیست، تنها سرگرمی کودکانش بازی با نداری ها و انتظار چند ساعته برای اتمام ساعت کاری مادرانشان در کارگاه کارآفرینی است که توسط پایگاه بسیج برای آنها فعال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیابان های منتهی به امام زاده محمد (ص) کرج را که پشت سر می گذارید، به محله ای با آسفالت نامناسب، پر از چاله چوله و فقر زیرساخت های مناسب برای مردم خواهید رسید.

رازی شهرکی است در حاشیه اتوبان کرج - قزوین که علی رغم بی توجهی مسئولین، زنان سرپرست خانوار آن از پای ننشسته، به دل محرومیت زده و توانسته اند برای خود اشتغال زایی کنند.

زهرا اسکندری مسئول این کارگاه به خبرنگار تیتریک، می گوید: در این شهرک توانستیم یک کارگاه خود اشتغالی راه اندازی کنیم که با آغاز به کار آن، خانم ها لوازم اولیه تهیه شده توسط کارفرما را منزل برده و پس از میکس، تحویل داده و مزد خود را دریافت می کنند.

پس از راه اندازی این بخش، وارد حوزه خیاطی برای اشتغال زایی بانوان بد سرپرست و سرپرست خانوار شدیم و پس از برپایی کلاس های آموزشی و قبولی در آزمون به کارگاه های اطراف معرفی شدند.

کارگاه ها به صورت نمونه به آنها پارچه تحویل داده و آنها کار دوخت را انجام دادند، پس از آن توانستیم در قالب طرح کرامت و تامین هزینه ها توسط بسیج سازندگی در مناطق کم برخوردار، کارگاهی ویژه بانوان شهرک رازی راه اندازی کنیم.

در حال حاضر در این کارگاه بخش های مختلف خیاطی، دوخت سجاده و رومیزی، تسبیح و گیره روسری و صنایع دستی فعال هستند اما تولیدی های کارگاه خود اشتغالی به صورت کار در منزل هر بار متفاوت بوده و در مقابل "خیاطی" مهمترین بخش این مجموعه کارآفرینی را تشکیل می دهد.

تولیدی بانوان کارگاه ها مستقیما توسط یک واسطه به بازار تهران فروخته می شود در حالی که سال گذشته برای فروش تولیداتمان به مشکل بر می خوردیم.

امسال کارگاه را به گونه ای طراحی کردیم که کار برش شده به بانوان تحویل داده و دغدغه فروش نداشته باشیم تا پس از انجام دوخت کارفرما حقوق خانم ها را بپردازد و در واقع این روش ریسک کمتری دارد.

کارگاه خیاطی در صورت برطرف شدن مشکل برق می تواند 30 نفر را مشغول به کار کند اما در حال حاضر 8 نفر کار می کنند.

در مجموع کارگاه کارآفرینی شهرک رازی برای 53 خانم بد سرپرست و بی سرپرست اشتغال زایی کرده است و درآمد بانوان به تعداد دوخت و میزان کار آنها بستگی دارد.

خانم هایی که کودک خردسال دارند آنها را در مهد کودک کارگاه ثبت نام کرده اند تا در نهایت مادر و کودک با هم به منزل بازگشته و بانوان دغدغه ای برای فرزندان خود نداشته باشند.

سراغ یکی از زنان شاغل در این کارگاه رفتیم تا از مشکلات شهرکشان برای ما بگوید. فاطمه کبیری با اشاره به اینکه زیرساخت های حداقلی باید به صورت ثابت در شهر کرج توزیع شود به خبرنگار تیتریک، می گوید: متاسفانه توجه کمتری به شهرک ما می شود، درب ورودی شهرک طی دو سال گذشته برای راه اندازی مترو بسته شده است.

بازگشایی این درب ورودی تردد مردم را تسهیل می بخشد، اهالی محل و امام جماعت پیشقدم شدند اما نتیجه ای نگرفتند در حالی که متولی راه اندازی مترو با شهرداری کرج است.

در شهرک رازی امکانات تفریحی خاصی نمی بینید، بچه ها از محیط کارگاه به عنوان پارک استفاده می کنند در حالیکه حداقل زیرساخت ها را ندارد. نه تنها پارک، بلکه هیچ فرهنگسرایی در منطقه حصارک مشاهده نمی کنید.

کتابخانه قابل توجهی در شهرک رازی وجود نداشته و تاکسی های شهرک ایستگاه ندارند، ورودی شهرک شلوغ بوده و همچنان بلاتکلیف مانده است.

داخل شهرک مشکل حادی ندارد و اصل دغدغه ها ورودی شهرک است، بیش از 200 خانوار در شهرک رازی سکونت دارند و تنها یک مدرسه امام حسن عسگری (ع) میزبان دانش آموزان ابتدایی است.

مادر شهید محمدرضا ریاضی نیز که بعضا در محل کارگاه بانوان حضور دارد به خبرنگار تیتریک، می گوید: ایجاد فضایی برای اشتغال زایی و ایجاد درآمد بانوان با همت مادران این منطقه اقدامی شایسته است.

زنان از همان ابتدای انقلاب و در دفاع مقدس نقش بسزایی داشته و دوشادوش مردان در عرصه های مختلف نقش آفرینی کرده اند.

این مادر شهید که فرزندش در فکه و روزیکه قطع نامه امضا شد در لشگر 77 مشهد به شهادت رسید، در خاتمه می گوید: خانم ها همواره حرف اول را می زنند.

در خاتمه می توان گفت: همت زنان مناطق محروم بیشتر و بلند تر از توجه مسئولین به تامین زیرساخت های محلات کم برخوردار بوده و زنان شهرک رازی حصارک کرج نیز توانسته اند این مهم را عینیت ببخشند و در انتظار اما و اگر های متولیان امر نباشند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۷۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان

به گزارش قدس آنلاین، سردار نعمت‌الله باقری، امشب، در آیین تکریم و معارفۀ استاندار لرستان، گفت: براساس ظرفیت‌های موجود آن‌گونه که باید اقداماتی در این استان انجام نشده‌ است.

او اضافه کرد: بسیج سازندگی سپاه لرستان در حوزه اشتغال‌زایی ۳۲۰ میلیارد در سال ۱۴۰۱ و در سال گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۶ و ۱۸ پرداخت کرده‌است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به اینکه ۴۲۵ میلیارد تومان طرح در حوزه آب‌رسانی در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در دست اقدام است، عنوان کرد: ۷۰درصد از این میزان عملیاتی شده‌است و  ۹۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه در مرحله دوم آب‌رسانی امضا شده‌است.

باقری یادآور شد: ۱۸میلیارد تومان در حوزه کشاورزی قرارداد منعقد شده‌است و بیش‌از ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه امضا شده‌است و امیدواریم به سرانجام برسد.

او تأکید کرد: ظرفیت‌های عظیمی در حوزه نیروی انسانی، منابع طبیعی و همچنین صنایع دست‌نخورده باقی مانده‌است، اما به‌اندازه ظرفیت‌ها اقدام نشده‌است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه ظرفیت‌های دولت برای استفاده از استعدادهای موجود در این استان باید پای‌کار بیاید، بیان کرد: زیویار تلاش خود را در لرستان به‌کار گرفت و با سپاه همکاری قابل‌تقدیری داشت.

باقری گفت: تعامل و همکاری بین اعضای شورای تأمین، نماینده ولی‌فقیه و دستگاه قضایی در هر استانی مهم است که در لرستان این تعامل به‌خوبی آشکار بود.

او در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات وعده صادق اشاره کرد و ادامه داد: رژیمی که فکر می‌کرد ارتش قدرتمندی دارد، قدرت پوشالی داشت و به فرمان مقام معظم رهبری به‌دست نیروهای سپاه درهم شکسته شد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان خاطرنشان کرد: رژیم صهیونسیتی با استفاده از ظرفیت‌های عظیمی که داشت انتظار می‌رفت از شکست جلوگیری کند، اما موفق نبود و ندای لبیک یا ایران، لبیک یا خامنه‌ای سر داده شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • افتخار آفرینی نازنین فاطمه عیدیان برای کشورمان / کسب طلای ۴۰۰ متر با مانع توسط این بانوی ایرانی
  • مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به بانوی دونده ایران رسید
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال