Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ بیش از 2 میلیارد ریال مردم خیر و نوعدوست استان زنجان به یاری نیازمندان بهزیستی شتافتند .

مدیر کل بهزیستی استان زنجان خبر از کمک مردم خیر و نوعدوست استان زنجان به ارزش 2 میلیارد و 289 میلیون ریال در قالب کمک های نقدی ، غیر نقدی و خدماتی داد.

 محمد محمدی گفت: مشارکت های مردمی و کمک خیرین و استفاده از ظرفیت های آن برای پیشبرد اهداف بهزیستی ضروری بوده و فرهنگ سازی جهت ایجاد خیر جمعی می تواند راه گشا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی در سال1359و با ادغام 16ارگان و نهاد برای رسیدگی به امور ایتام ، محرومین و نیازمندان شکل گرفته شده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه مشارکت نقدی توسط شهرستانهای زنجان ، ابهر ، خدابنده ، خرمدره ، طارم ، ماهنشان و ستاد مرکزی صورت پذیرفته شده خاطر نشان کرد:  این امربه ارزش 286 میلیون و 330 هزار جمع آوری گردیده است.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به تشکیل شورای مشارکت های مردمی بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: منابع دولتی قطعا" پاسخگوی نیازهای جامعه هدف این نهاد نیست و با کمک خیرین بیش از پیش می توان مشکلات آنها را در زمینه درمانی ، تحصیلی ، ازدواج ، مسکن و اشتغال رفع نمود .

وی از مشارکت به عنوان مقوله ای مورد تأکید در اسلام نام برد و خواستار فرهنگ سازی وکمک به همنوعان شد و ابراز داشت :از کودکی باید یاری و کمک به هم نوع را به کودکان خود بیاموزیم.
محمدی مشارکت غیر نقدی توسط شهرستانهای زنجان ، ابهر ، خدابنده ، خرمدره ، طارم ، ایجرود ، ماهنشان و ستاد مرکزی عنوان نمود و یادآور شد: این مهم در قالب اهداء گوشت قربانی ، غذای نذری  ، ارزاق ، لباس ، لوازم التحریر، وسایل خانگی و.... بوده است.

وی با بیان اینکه 90 درصد از فعالیت های بهزیستی برون سپاری شده است افزود:کاری که به مردم واگذار گردد همیشه نتیجه بخش خواهد بود و در رفع  مشکلات مددجویان نقش بسزایی دارد.
وی با اشاره اینکه نزدیک به 400 پزشک  حامی مددجویان بهزیستی هستند اظهار نمود: این گروه از جامعه در جهت درمان  رایگان مددجویان در قالب گروه‌های همیار و داوطلب با بهزیستی همکاری می نمایند.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به این‌که گروه هدف این نهاد حمایتی، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، زنان سرپرست خانوار، معلولان و سالمندان را شامل می‌شود اظهار نمود: حسن نوع دوستی در میان جامعه پزشکی به گونه چشمگیری قابل ملاحظه بوده و بسیاری از پزشکان مترصد فرصتی هستند که بیماران نیازمند و بی بضاعت را مساعدت و یاری نمایند.
وی گفت: همکاری داوطلبان متخصص در زمینه آموزشی ، حقوقی و فنی و حرفه ای در قالب زن و مرد  از دیگر روش های  مشارکت های مردمی  توسط این نهاد حمایتی در راستای خدمت به مددجویان و نیازمندان انجام می گردد.
گفتنی است: براساس آمار موجود 92 مؤسسه خیریه در استان زنجان به ثبت رسیده است که تحت نظارت بهزیستی این استان فعالیت می کنند .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مشارکت های مردمی و کمک خیرین از 2 میلیارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۸۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت مبل ساز متقلب در زنجان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مظفری گفت: بازرسان صمت استان گزارش پرونده مبل ساز متقلب را با شکایت مشتری دریافت و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی افزود: پرونده تخلف این مبل ساز پیرامون تقلب به ارزش ۱۴۷ میلیون ریال در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف را محرز دانست و علاوه بر جریمه ۱۴۷ میلیون ریالی در حق شاکی، متهم را برای تقلب به پرداخت یک میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مظفری در ادامه به محکومیت قاچاقچی مواد شوینده، اشاره کرد و گفت: شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان به پرونده قاچاق ۳۶۰ عدد شامپو به ارزش چهار میلیارد و ۱۹۷ میلیون ریال رسیدگی کرد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالا، متهم را به پرداخت چهار میلیارد و ۱۹۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: مأموران پلیس آگاهی زنجان محموله قاچاق را از یک سواری کشف کرده و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرده بودند.

مظفری با اشاره به بازدیدهای نظارتی و مشترک تعزیرات با سایر دستگاه ها در نوروز امسال، ادامه ادامه داد: در طرح ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان نیز روسای شعب سیار تعزیرات حکومتی زنجان به همراه ضابطان قضایی از ۹۲۹ واحد صنفی بازدید و ۶۸ واحد متخلف را پلمب کردند.


وی افزود: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی و کم فروشی را در سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است
  • تهدیدها را در توزیع برق به فرصت تبدیل کرده ایم
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • محکومیت مبل ساز متقلب در زنجان