Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@16:00:56 GMT

کنگره بین المللی «عاشیقلار» در تبریز آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۵۸۶۹۴

کنگره بین المللی «عاشیقلار» در تبریز آغاز شد

کنگره بین المللی عاشیقلار، با عنوان "همنوای پیامبر مهربانی" با حضور ۳۰۰ هنرمند برجسته ایران و کشورهای منطقه در تبریز کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرتگار خبرگزاری شبستان در تبریز، آیین افتتاح کنگره بین المللی عاشیقلار، همنوای پیامبر مهربانی و رونمایی از کتاب «پیغمبر (ص)» عصر امروز با حضور مهمانان ویژه از هشت استان کشور و سه کشور جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کنگره که در راستای ارتقای شان و مقام عاشیقلار و انتقال این هنر فولکلور به نسل جوان برگزار می شود، با حضور 300 عاشیق (150 عاشیق آذربایجان شرقی و 150 عاشیق نیز از استان های اردبیل، همدان، قزوین، آذربایجان غربی، البرز، تهران و مرکزی) و همچنین ۱۴ هنرمند از کشور جمهوری آذربایجان، پنج هنرمند از کشور گرجستان و سه نفر هنرمند از ترکیه از امروز کار خود را آغاز می کند.

رونمایی از ۲۰ اثر فاخر موسیقی عاشیقی، نشست های تخصصی شعر عاشیقی، کارگاه تخصصی ادبیات عاشیقی، گردهمایی تخصصی عاشیقلار در قالب شعر، مقاله و موسیقی به صورت کارگاهی و همچنین گلباران مزار عاشیق غریب در خواجه از جمله برنامه های این کنگره چهار روزه است.

همچنین در حاشیه این کنگره، جلسات تخصصی ادبی و ارائه مقاله در حوزه موسیقی عاشیقلار برگزار می شود که از 42 مقاله علمی رسیده به دبیرخانه کنگره، هفت مقاله پذیرفته شده و چهار عنوان از آن ها در طول این ایام ارائه می شود.

گفتنی است، آیین اختتامیه این کنگره روز سه شنبه هفته جاری از ساعت 18 در سالن همایش های بین المللی تبریز برگزار خواهد شد.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته وحدت حسن روحانی شبستان یزد ارومیه مشهد اردبیل آذربایجان غربی کنفرانس وحدت اسلامی مقام معظم رهبری هفته بسیج موسیقی عاشیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۸۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدیداستاندار آذربایجان شرقی از انبار‌های اموال تملیکی استان

رحمتی گفت: مدیریت اموال تملیکی باید به گونه‌ای باشد که ورود و خروج کالا به انبار‌ها در کمترین زمان ممکن انجام شده و از رسوب کالا در انبار‌ها جلوگیری شود.

وی همچنین در بازدید از بخش‌های مختلف گمرک تبریز، در جریان روند صادرات و واردات کالا در این گمرک قرار گرفت.

مدیران تعزیرات و اموال تملیکی استان نیز درخصوص روند کاری انبار‌های اموال تملیکی توضیحات لازم را ارائه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • دانشکده داروسازی در کردستان در حال مقدمات تاسیس است
  • افزایش ۱۷ درصدی بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی + فیلم
  • توزیع دو هزار بسته معیشتی در تبریز
  • بازدیداستاندار آذربایجان شرقی از انبار‌های اموال تملیکی استان
  • انتخاب اثر هنرمند هرسینی به عنوان اثر فاخر صنایع‌دستی کشور
  • ببینید | لحظه انفجار یک مسجد در تبریز + جزئیات
  • بارش برف بهاری در تبریز + فیلم
  • ۱۰ مصدوم بر اثر انفجار گاز در آخمقیه تبریز + فیلم
  • حضور امام جمعه همدان در بیمارستان فوق تخصصی کودکان
  • رصد حداکثری تخلفات بازار با آغاز طرح ناظران افتخاری