Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-18@22:48:14 GMT

حمایت از طرح کتابخوانی و قصه خوانی در مساجد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۵۸۷۳۱

‍‍‍‍‍‍

علیرضا مختارپور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به طرح‌های مشارکتی و همکاری نهاد کتابخانه‌ها با ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: مسجد بستر و فضایی مناسب و مهمی برای معرفی کتاب است و حضور فرزندان در کنار والدین و استفاده از این فرصت برای قصه گویی توسط امام جماعت و معرفی کتاب موجب تقویت بنیه فرهنگی در کنار بنیه دینی نمازگزاران خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی با اشاره به ​طرح‌های موفق کتابخوانی در کشور افزود:​ در سال‌های اخیر جشنواره کتابخوانی رضوی با استقبال روبرو شد به نحوی که امسال ۸۶۰ هزار شرکت کننده داشت، همچنین در جشنواره قصه گویی نهاد کتابخانه‌ها که همه از جمله اعضای کتابخانه‌های مساجد می‌توانند در آن شرکت کنند، کتاب‌ها را اعضای شرکت کننده انتخاب و معرفی می‌کنند و در طرح هدهد، انتخاب پرخواننده‌ترین کتاب و بهترین نویسنده با اعضای کتابخانه‌های عمومی است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: ​باید همه دستگاه‌های کشور به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مطالعه و کتابخوانی و افزایش سرانه کتابخوانی توجه کنند که در غیر این صورت یعنی نبود کتابخانه در شهر‌ها و اماکن عمومی انتظار مطالعه غیرمنطقی است.

مختارپور با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر به راه اندازی کتابخانه در شهر‌ها توجه شده است، افزود: ​در هفته کتابخوانی ۱۳ کتابخانه راه اندازی شد و قرار است تا پایان سال ۵۰ کتابخانه نیز احداث شود.

طبق گفته دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مبنای آمار و ارقام که درخصوص سرانه مطالعه و کتابخوانی ارائه می‌شود، ناصحیح و غیرقابل استناد است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: حمایت کتابخوانی کتاب کتابخانه فرهنگی هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۸۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات ویژه به نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه‌های بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر راهب صبح سه‌شنبه در نشست امضای تفاهم نامه همکاری کتابخانه های عمومی و بهزیستی استان اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با هدف خدمات رسانی به اقشار مختلف جامعه به ویژه جامعه معلولان منعقد شد.

وی این تفاهم نامه را در راستای تفاهم نامه نهاد کتابخانه‌های عمومی و سازمان بهزیستی کشور عنوان و اظهار کرد: مجموعه کتابخانه های عمومی بزرگترین شبکه فرهنگی از حیث کتاب و کتابخوانی در سطح کشور است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر افزود: استان بوشهر دارای ۷۹ باب کتابخانه عمومی است که به تمامی اقشار جامعه در همه سنین خدمات ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: در کتابخانه های عمومی علاوه بر خدمات کتاب محور، خدمات فرهنگی و ترویجی نیز انجام می‌شود و این رویکردی است که نهاد کتابخانه های عمومی کشور طی سال‌های اخیر به آن توجه بیشتر نموده است.

راهب با بیان اینکه در برخی کتابخانه ها خدمات ویژه ای نیز برای نابینایان و ناشنوایان پیش بینی شده است، خاطر نشان کرد: در استان بوشهر، کتابخانه شهید بهشتی برازجان در بخش‌های ناشنوایان و نابینایان و کتابخانه خلیج فارس بوشهر نیز در بخش نابینایان فعال هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر ضمن ابراز امیدواری در راستای انعقاد این تفاهم‌نامه، گفت: امید داریم در طول مدت تفاهم نامه با پیگیری‌های مجدانه طرفین، گام‌های مثبتی برای کتاب‌خوان کردن و آگاهی بیشتر جامعه هدف بهزیستی برداشته شود.

تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر و اداره کل بهزیستی استان با هدف خدمات رسانی به اقشار مختلف جامعه به ویژه جامعه معلولان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی منعقد شد.

کد خبر 6079875

دیگر خبرها

  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان
  • ارائه خدمات ویژه به نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه‌های بوشهر
  • بسیاری از مردم هر سال منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند