Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:34:08 GMT

شهرداری تیخوانای مکزیک بحران انسانی اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۵۹۲۷۰

شهرداری تیخوانای مکزیک بحران انسانی اعلام کرد

تهران - ایرنا - شهردار شهر تیخوانا در مکزیک ضمن اعلام بحران انسانی در این شهر مرزی، گفت که از سازمان ملل برای توجه نشان دادن به وضعیت حدود پنج هزار مهاجر آمریکای مرکزی که اکثرشان در یک مجتمع ورزشی اردو زده اند، درخواست کمک کرده است.

روزنامه گاردین، روز شنبه نوشت، «خوان مانوئل گاستلوم» در حالی از این مساله خبر داد که مقام های این شهر و افراد داوطلب برای کمک به این مهاجران که پس از طی مسافتی طولانی خود را به این منطقه رسانده اند، دست به کار شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این در حالی است که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از چندی پیش انتقاد از کاروان مهاجران را آغاز کرده و مدعی شده است که شمار زیادی جنایتکار، اعضای گروه های تبهکار و حتی تروریست در میان این مهاجران هستند.
«مانوئل فیگوئروآ» رئیس اداره خدمات اجتماعی شهر تیخوانا نیز گفت که تجهیزات بهداشتی به این شهر انتقال یافته است، اما این میزان کافی نیست.
وی یادآور شد که به دلیل بی توجهی دولت فدرال مکزیک به مساله مهاجران، مجبوریم دست به دامان نهادهای بین المللی همچون سازمان ملل متحد شویم.
یک شهروند تیخوانا گفت که دولت فدرال مکزیک با اجازه عبور کاروان مهاجران از مرز این کشور بدون متوقف کردن آنها، از این مشکل غافل شده است.
در همین حال، شهردار شهر تیخوانا قول داد که منابع دولتی این شهر را برای بهبود وضعیت مهاجران اختصاص ندهد.
دولت وی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در مورد رسیدگی به وضعیت مهاجران درخواست کمک کرده است.
کاروان مهاجران اواسط ماه گذشته میلادی از هندوراس حرکت کرد و پس از پشت سر گذاشتن شهرهای واقع در مسیر حرکت، خود را به مرز مکزیک رساند. مهاجران که بسیار شان به دلیل فقر و خشونت از کشورهای خود گریخته اند، خواستار پناهجویی در آمریکا هستند.
به گفته شهردار شهر تیخوانا، دولت مکزیک درخصوص ارسال 20 تن مواد و تجهیزات کمکی به این شهر مذاکره کرده، اما سه چهارم از این کمک ها برای تقویت مرز در نظر گرفته شده و تنها 5 تن به مهاجران اختصاص یافته است.
شهردار تیخوانا همچنین از دولت فدرال مکزیک انتقاد کرد که چرا تهدید ترامپ را جدی نگرفته است. واشنگتن تهدید کرده است، در صورتی که تشخیص دهد مکزیک توان کنترل اوضاع در شهر تیخوانا را ندارد، مرز آمریکا - مکزیک را می بندد.
پیشتر دو مقام آمریکایی نیز از احتمال استقرار 800 نظامی در امتداد مرز آمریکا - مکزیک خبر داده بودند. وزیر امنیت داخلی آمریکا در مورد احتمال زد و خورد میان مهاجران و نظامیان آمریکایی گفت: در حال حاضر قصد نداریم به طرف مهاجران تیراندازی کنیم، با این وجود این افراد بازداشت خواهند شد.
اروپام**9109**شبس**1613

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مكزيك مهاجران بحران انساني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۹۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند

نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران گفت: بعد از عملیات وعده صادق عده‌ای سودجو به دنبال ایجاد بحران در وضعیت اقتصادی کشور بودند که موفق نشدند.

آرا شاوردیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کشور ما در طول چهار دهه گذشته تحت تحریم‌های مختلف بین‌المللی قرار دارد که ما در چنین شرایطی با اتکا بر توانایی داخلی توانسته‌ایم تحریم‌ها را دور زده و از آن عبور کنیم.

وی افزود: نتیجه این شده که طبق فرمایشات رهبری ما تقریبا به قله رسیده‌ایم و اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف بخصوص زیرساختی، دفاعی و اقتصادی صورت گرفته است. تلاش دولت سیزدهم نیز بر مهار تورم بوده که نتیجه این تلاش‌ها را در میان‌مدت خواهیم دید.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در این بین یکسری افراد سودجو و دلالان براساس شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی که دنبال سوءاستفاده بوده و حتی می‌خواهند موفقیت‌ها را کم‌رنگ جلوه دهند. آنها حتی بحران روانی ایجاد کرده بدین صورت که با رخ دادن هر اتفاقی با نوسانات قیمت ارز کشور را با مشکل مواجه می‌کنند آن هم در وضعیتی که تلاش دولت و نظام ایجاد ثبات در بازارهای داخلی و دفاع از مرزها است. اما این افراد سودجو می‌خواهند در بازارهای داخلی بهم‌ریختگی ایجاد شود تا از این طریق به منافع مالی خود دست پیدا کنند.

شاوردیان توضیح داد: نمونه بارز این اتفاق را می‌توان در جریان عملیات وعده صادق دید که عده‌ای سودجو به دنبال ایجاد بحران در وضعیت اقتصادی کشور بودند که موفق نشدند. آنها توان نظامی و دفاعی کشور را دیدند، دولت هم بعد از عملیات وعده صادق با کنترل بازار و به تبع آن کاهش نرخ ارز به ادامه اجرای برنامه‌هایش در حوزه زیرساخت‌ها و بهبود وضعیت اقتصادی حرکت کرد. قطعا تاثیرات این اقدامات را در میان‌مدت می‌بینیم. در نهایت نظام و دولت توانستند این شرایط را خوب مدیریت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت
  • تصاویر جالب از آمریکا در حمایت از غزه | از رژه خودرویی تا تشکیل زنجیره انسانی توسط دانشجویان دانشگاه شیکاگو
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • زیباترین اما خطرناک‌ترین شهر ساحلی جهان
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!