Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@10:45:48 GMT

سیستان و بلوچستان پایتخت وحدت اسلامی

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۶۰۹۱۴

سیستان و بلوچستان پایتخت وحدت اسلامی

زاهدان - ایرنا- زندگی مسالمت آمیز و سرشار از اخوت و برادری 275 قوم و قبیله شناسنامه دار بلوچ و سیستانی در سیستان و بلوچستان این وسیع ترین استان کشور را به پایتخت وحدت ایران اسلامی تبدیل کرده است.

به گزارش ایرنا مردم ولایت مدار سیستان و بلوچستان با پیروی از سیره پیامبر مکرم اسلام(ص) همواره اصل اتحاد و همبستگی را مدنظر قرار داده اند و در این زمینه با انجام وصلت های خانوادگی پیوندی ناگسستنی را درخود ایجاد کرده و چنان ارتباطی با هم دارند که تشخیص شیعه و از سنی و سنی از شیعه امکان پذیر نیست و این وحدت برای سایر مسلمانان الگو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیستان و بلوچستان با دارا بودن طوایف و قبایل مختلف تلفیقی از اهل تشیع و اهل تسنن است که در آن هیچ طایفه ای را نمی توان یافت که تنها مختص به تشیع یا تسنن باشد در واقع در هر طایفه هم شیعه و هم سنی وجود دارد و این نشان از همبستگی، تعامل و ارتباطات قومی و قبیله ای آنان دارد.
اتحاد و همبستگی مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان دشمنان را به خشم و وحشت انداخته و الگویی از اخوت و برادری در میان مسلمانان جهان شده است.
دشمنان به سبب تنوع قومی و مذهبی، موقعیت خاص جغرافیایی و قرار داشتن در منطقه سوق الجیشی و حساسیت های سیاسی و اجتماعی در طول 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران بارها با هدف ضربه زدن به این انقلاب سعی در ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی در این منطقه کرده اند اما هیچگاه به اهداف شوم خود نرسیده اند.
به گفته بسیاری از کارشناسان و بزرگان، مردم غیور و مرزدار سیستان و بلوچستان در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی که حکومت مرکزی کشور دارای ضعف بود و دشمنان نیز چشم طمع به منطقه دوخته بودند، با همبستگی و اتحاد همچون دژی مستحکم در مقابل تمام دشمنی های بیگانگان ایستادند و به هیچ اجنبی اجازه تجاوز به خاک میهن شان را ندادند.
مردم سیستان و بلوچستان با هوشیاری و آگاهی از مسائل روز دنیا همواره در عرصه های مختلف نظیر انتخابات و استقبال از رهبر فرزانه و مسئولان نظام و دولت همچون موج های خروشان حضوری باشکوه از خود به نمایش گذاشتند تا به دنیا اعلام کنند که با اتحاد و همبستگی بی نظیر و مثال زدنی خود همواره آماده دفاع از آرمانها و دستاوردهای انقلاب هستند.

**سیستان و بلوچستان تجلی وحدت است
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با تبریک سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت گفت: مردم فهیم، شریف و بردبار شیعه و سنی این نقطه از ایران اسلامی تجلی وحدت در جهان هستند.
آیت الله عباسعلی سلیمانی اظهار داشت: دوری از اختلاف و تفرقه و خنثی کردن دسیسه های دشمنان اسلام از اهداف مهم مردم سیستان و بلوچستان است و در راه حفظ کیان میهن و دستاوردهای نظام اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: باید از مردم مرزدار این استان که همواره با صبوری مشکلات را پشت سر می گذارند و خط بطلان بر توطئه های دشمنان می کشند، قدردانی کرد.
امام جمعه زاهدان افزود: هرجامعه ای ممکن است به نحوی در درون چاه عمیق بدبینی، نفرت و اتهامات قرار گیرد که قرآن کریم در چنین مواقعی چنگ زدن به ریسمان الهی را راه نجات انسان دانسته است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: وجود نازنین پیامبر اسلام(ص)، قرآن کریم و کعبه راههای برون رفت از مشکلات دینی و حفظ وحدت هستند.

** اختلاف در بین مردم سیستان و بلوچستان معنایی ندارد
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: امروز در سایه نظام جمهوری اسلامی مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با وحدت و همدلی کامل در کنار یکدیگر زندگی می کنند و اختلاف برای آنان معنایی ندارد.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی افزود: ما علمای اهل سنت اعتقاد داریم که خون شیعه و سنی با یکدیگر هیچ فرقی ندارد.
وی تصریح کرد: امروز قرآن کریم و احادیث پیامبر اکرم(ص) فریاد وحدت و همدلی در میان مسلمانان سر می دهند.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان با بیان این که اختلاف و تفرقه در میان امت اسلامی به ضرر مسلمانان و به نفع دشمنان اسلام است، افزود: وحدت و همدلی میان مسلمانان یک ضرورت، واجب و به نفع جهان اسلام است.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: دشمنان سالهاست تلاش می کنند در سیستان و بلوچستان اختلاف ایجاد کنند که الحمدالله همواره با هوشیاری مردم شیعه و سنی روبه رو شده اند.

**مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان پرچمدار وحدت هستند
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان پرچمدار وحدت هستند، تصریح کرد: مردم این استان با پیروی از منویات بنیانگذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری با چنگ زدن به ریسمان وحدت اسلامی الگوی شایسته ای برای مسلمانان و سایر آزادیخواهان جهان شده اند.
حجت الاسلام عیسی بزمانی افزود: همزمان با هفته وحدت 43 برنامه محوری در 19 شهرستان این استان در حال برگزاری است.
وی با بیان اینکه 10 برنامه محوری در زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان تدارک شد، افزود: مراسم جشن و سرور، نشست علما و اندیشمندان شیعه و سنی، محافل انس با قرآن، شب شعر، کارگاه های آموزشی با محوریت موضوع وحدت، نشست دانشجویی تشیع و تسنن و دیدار با طلاب حوزه های دینی و خانواده شهدا از جمله ویژه برنامه های هفته وحدت است.

**وحدت طوایف سیستان و بلوچستان الگویی برای منطقه است
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: با وجود تمام توطئه های دشمنان وحدت میان طوایف این استان الگویی برای منطقه است.
سردار امان الله گشتاسبی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان از جمله استانهای کشور است که اقوام و مذاهب مختلف در آن بدون این که در مقابل هم قرار گیرند با وحدت و برادری در کنار هم زندگی می کنند.
وی بیان کرد: این وحدت و برادری طوایف دشمنان را آزار می دهد زیرا برای رسیدن به اهدافشان نیازمند به تفرقه و دودستگی میان طوایف هستند.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: در هرمنطقه ای که ناامنی باشد آن منطقه توسعه پیدا نمی‌ کند؛ اما امروز با تلاش مردم این استان از امنیت مطلوبی برخوردار است.

**وحدت شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان ناگسستنی است
امام جمعه زابل گفت: وحدت عجین شده با تار و پود مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان نا گسستنی است.
حجت الاسلام علی اکبر کیخا با تبریک سالروز میلاد مسعود پیامبر گرامی اسلام(ص)، امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت افزود: سیستان وبلوچستان نمادی بارز از وحدت شیعه و سنی است.
وی اظهار داشت: شیعه و سنی در این استان مرزی با اتحاد در کنار یکدیگر همانند دوست و برادر زندگی می کنند و دشمنان آرزوی ایجاد شکاف در میان صفوف به هم فشرده آنان را به گور خواهند برد.
7316 **6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي هفته وحدت وحدت شيعه و سني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۶۰۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان

به گزارش جام جم آنلاین، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه جمعه در این بازدید گفت: آنچه به ارزش کار مرزداران می‌افزاید خدمت به اسلام و مسلمین است که ضمن در پی داشتن رضایت مردم رضایت خدا را به همراه دارد.

ارزیابی توان رزمی و عملیاتی مرزداران و بازدید از تجهیزات و امکانات از دیگر برنامه‌های بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از هنگ مرزی جکیگور بود.

دیگر خبرها

  • خوشحالی وصف‌ناپذیر مردم سیستان و بلوچستان از پر آبی هامون + تصاویر
  • کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • (ویدئو) حضور اکرم خدابنده به همراه رسول خادم، در کمک‌رسانی به مردم سیستان و بلوچستان
  • عکس | بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • نقش مهم سد‌ها در کنترل سیلاب سیستان و بلوچستان
  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • دفاع دانشجویان از مردم فلسطین نشان‌ می‌دهد حرف حق جای خود را باز می‌کند