Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازی پدیده و سایپا تقابل جذاب یحیی گل‌محمدی و علی دایی است.

در ادامه‌ی هفته‌ی سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فردا پدیده مشهد از ساعت 15:45 پذیرای سایپا تهران است. دو تیم در حالی با هم بازی می‌کنند که پدیده تیم شگفتی‌ساز این فصل از رقابت‌های لیگ برتر شده و اگر در بازی مقابل میهمان خود نبازد، صدرجدول رده بندی را از سپاهان اصفهان پس می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازی جدال دو همبازی سابق فوتبال ایران هم است. علی دایی و یحیی گل‌محمدی سال‌ها با هم در تیم ملی و در تیم‌های بانک تجارت، پرسپولیس و صبای قم بازی کرده‌اند. یحیی گل‌محمدی علاوه بر اینکه با علی دایی همبازی بوده، در باشگاه راه‌آهن هم به عنوان دستیار در کنار علی دایی کار کرده است. به بهانه‌ی بازی پدیده و سایپا تقابل‌های تلخ و شیرین دایی و گل‌محمدی را مرور کرده‌ایم.

اولین برد دایی و تنها باخت یحیی با پرسپولیس

اولین تقابل علی دایی و یحیی گل‌محمدی در لیگ برتر به تساوی انجامید. دومین تقابل اما اولین برد دایی مقابل یحیی را به همراه داشت. در لیگ دوازدهم یحیی گل‌محمدی فصل را با هدایت باشگاه صبای قم آغاز کرد و در ادامه رقابت‌ها جایگزین مانوئل ژوزه در پرسپولویس شد و علی دایی هم هدایت تیم راه‌آهن را بر عهده داشت. آن بازی که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شد را شاگردان علی دایی در تیم راه‌آهن موفق شدند با یک گل از سد شاگردان یحیی گل‌محمدی در تیم پرسپولیس بگذرند. آن باخت تنها باخت یحیی گل‌محمدی همراه با پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران و در لیگ برتر بود.

گل اول طارمی برای پرسپولیس

بعد از اینکه یحیی گل‌محمدی در بازی فینال جام حذفی مقابل سپاهان اصفهان همراه با پرسپولیس در ضربات پنالتی شکست خورد، برای لیگ سیزدهم علی دایی به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد و جای یحیی را در این تیم گرفت. یحیی هم بعد از رفتن از پرسپولیس به تیم نفت تهران پیوست. پرسپولیس و نفت در هفته‌ی ششم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که آن بازی را نفتی‌ها با گل ثانیه‌های پایانی علی قربانی موفق شدند از میهمان خود پرسپولیس ببرند تا دایی مقابل همبازی سابق خود متحمل شکست شود.

یک فصل بعد از آن بازی پرسپولیس و نفت، یحیی گل‌محمدی به ذوب‌آهن اصفهان پیوست. ذوبی‌ها در هفته‌ی سوم لیگ چهاردهم در ورزشگاه آزادی به مصاف پرسپولیس تهران رفتند. آن بازی را شاگردان علی دایی با تک گل مهدی طارمی از ذوب‌آهن بردند. مهدی طارمی که توسط علی دایی به پرسپولیس آورده شد، در تقابل پرسپولیس دایی و ذوب‌آهن گل‌محمدی اولین گل خود در لیگ برتر را برای پرسپولیس به ثمر رساند. بعد از آن گل 3 امتیازی بود که طارمی تقریبا توانست نام خود را در پرسپولیس بر سر زبان‌ها بیاندازد و در حال حاضر بیشتر گل را برای پرسپولیس در لیگ برتر مهدی طارمی به ثمر رسانده است.

بازی‌های پر کلین‌شیت

در تقابل‌های علی دایی و یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی در لیگ برتر همه چیز از نظر نتیجه برابر است. این دو بازیکن سابق تیم ملی 8 بار در لیگ برتر با هم روبه‌رو شده‌اند که در این 8 بازی هر کدام 2 بار به پیروزی رسیده‌اند و 4 تقابل آن‌ها هم به تساوی انجامیده است.

تقابل‌ها دایی و گل‌محمدی در لیگ برتر پرگل نبوده و در این 8 تقابل فقط 9 گل به ثمر رسیده است.  از این 9 گل 5 گل سهم تیم‌های گل‌محمدی بوده که به طور میانگین 0.625 گل زده در هر بازی می‌شود. تیم‌های دایی هم 4 گل به ثمر رسانده‌اند که به طور میانگین 0.5 گل زده در هر بازی می‌شود.

نکته مهم در مورد 8 تقابل دایی و گل‌محمدی این است که در 6 تقابل این دو سرمربی حداقل یک تیم موفق شده دروازه‌ی خود را بسته نگه دارد و کلین‌شیت کند./ وب‌سایت نود

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۶۱۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود شیرین یک پرسپولیسی دور از پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، محمد عمری که در نیم فصل دوم به ملوان پیوسته، نمایش درخشانی در بازی با سایپا داشت و موفق شد از روی نقطه پنالتی دروازه حریف را باز کند. او ضربه پنالتی را برخلاف جهت حرکت دروازه‌بان سایپا به کنج سمت راست فرستاد تا تیمش را یک بر صفر پیش بیندازد.

نکته جالب در مورد گلزنی محمد عمری اینکه ملوان در نهایت موفق شد با پیروزی شیرین برابر سایپا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند و این صعود در حالی بود که تیم سابق عمری، پرسپولیس، در اراک حذف شد تا عمری و تارتار در غیاب پرسپولیس راهی هشت تیم برتر جام حذفی شوند.

محمد عمری که سابقه قهرمانی جام حذفی را هم دارد، حالا امیدوار است در سه بازی دیگر جام حذفی نیز بدرخشد تا شاید ملوان شگفتی‌ساز جام حذفی لقب بگیرد و عمری هم با سهمیه آسیایی جواز حضور در لیگ نخبگان را به دست آورد.

عکس: علی رفعتی

دیگر خبرها

  • رضا اسدی تقابل با پرسپولیس را از دست داد
  • پرسپولیس بدون کاپیتان نمی‌برد
  • ماموریت محرمانه یک پرسپولیسی برای شکست استقلال
  • تعویض هایی که بلای جان پرسپولیس شد؛ کپی برداری اوسمار از روی دست یحیی
  • نمایش هیجان‌انگیز پرسپولیس و افسوس بزرگ یحیی
  • صعود شیرین یک پرسپولیسی دور از پرسپولیس
  • اگر یحیی گل‌محمدی این ۲ بازیکن را داشت...
  • گل‌محمدی به زودی در تراکتور/ مشکلات شخصی حل خواهند شد؟
  • گل‌محمدی به زودی در تراکتور / مشکلات شخصی یحیی حل شد؟
  • وعده یحیی گل محمدی به تی تی ها؛ مشکلاتم حل شود به تبریز می‌آیم